@Moet @Ohappyday
Vanmorgen gesprek met de GGD gehad, voor dat bron en contact onderzoek.
Die gaf aan dat oudste zoon idd uit quarantaine mag zodra hij 24u klachtvrij is, omdat hij al sinds minimaal vorige week dinsdag verkouden is. Alleen heeft hij sinds vanmiddag opeens wat verhoging, vermoeidheid en hoofdpijn.
Vanuit de coronatest.nl pagina met de uitslag van zoon kom ik op https://informatiehulp.rivm.nl/
Als ik hier invul dat mijn kind corona heeft, dan staat er in de informatiebrief dat wij als gevaccineerde ouders 3 dagen in quarantaine moeten. Meneer van de ggd gaf aan dat wij als gevaccineerde niet in quarantaine hoeven, tenzij we klachten krijgen.
In de mail die ik na het gesprek kreeg staat een informatiebrief voor als iemand in je gezin/1 van je huisgenoten corona heeft. Daarin staat idd dat we niet in quarantaine hoeven en na 5 dagen even moeten testen.
Nu heb ik dus wel loopneus en keelpijn. Dus ik blijf bij oudste thuis en we gaan zaterdag maar weer testen.
Zijn broertjes zijn beide verkouden, als vanaf 4 oktober. Die moeten van de ggd tot 29 oktober in quarantaine, tenzij we ze laten testen. Dus die nemen we zaterdag maar gelijk mee, dan kan ik maandag weer naar m’n werk en hun naar de opvang.