Caronatopic #12

Iemand inspiratie nodig?

Ik ben hier nog niet klaar voor

3 likes

Van de week in de wachtkamer van de huisarts, een verpleegkundige die zei zich niet te laten vaccineren en veel collega’s ook niet?? Wie zijn die mensen die in de zorg werken en het niet doen? En ook niet goed onderbouwd ofzo waarom niet. Mijn eigen man werkt ook in de zorg (ziekenhuis)maar zijn afdeling en alle artsen etc zijn wel gewoon gevaccineerd.

Wow ik krijg het spaansbenauwd van deze foto. Kan me dit echt nog niet voorstellen idd.

En over september: Uhh dat is over een paar weken al, en de herfstgolf dan??

3 likes

Ik vind het ook nog vroeg als je kijkt naar vorig jaar. De besmettingen zijn veel hoger dan vorige zomer en de ziekenhuizen(en ic) veel voller. En dat terwijl we nu grotendeels geprikt zijn.

1 like

Haha ik had nog helemaal niet stilgestaan bij een eventuele nieuwe herfstpiek. Ik gok paar weken de teugels laten vieren en dan toch weer aantrekken.

1 like

Damn zelfs zonder corona zou ik hier niet tussen willen staan :grimacing:

16 likes

Ik ga net naar zo’n commerciĆ«le testlocatie voor een antigeentest. Daarmee krijg je een certificaat om naar het buitenland te gaan. Maar ze gebruiken daar dus precies dezelfde test als de zelftesten die bij de drogist te koop zijn. Dat is toch te raar? Met de antigeentest mag je vliegen en terwijl een zelftest niet betrouwbaar genoeg is?

De test zelf is wel betrouwbaar, maar de afname/verwerking mogelijk niet, als jij graag op vakantie wil heb je er belang bij die test in plaats van in je neus in je oor te steken om op die manier zeker weten een negatieve uitslag te krijgen.
Zo’n testcentrum zorgt dat de test juist is afgenomen, juist is verwerkt en de uitslag juist is doorgegeven, pas dan maken ze dat certificaat voor je.

18 likes

Soms vraag ik me soms af of ze uberhaupt experts raadplegen. Sorry maar we zitten op het 10 voudige ic bezetting ten op zichte van vorige zomer. We hebben nu delta variant. Maar laten we vooral alles loslaten. Nee top. Kan ik dadelijk hyperventilerend in de trein omdat mondkapjes niet meer hoeven en ik in anderhalf jaar tijd niet verder dan huis, werk en enkele winkel ben geweest. Vond t idee van mondkapjes in de trein nog wel fijn. En ja sorry ik wil ook op vakantie en heb helaas geen auto. Drie keer raden wie buiten de spits dadelijk aso zn tas naast zich zet.

3 likes

Ik ben nog niet klaar om die 1.5 meter los te laten of om naar kantoor te gaan.

6 likes

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-zet-in-op-1-november-als-einddatum-voor-alle-coronaregels~a96f6638/?referrer=https%3A%2F%2Flive.bd.nl%2Flive%2F611567795697ce0007f2caca%3Ftheme%3Dbd%26order%3D%26steps%3D20

Het wordt geen link!!!

Maar hoe denken ze dat dit kan. Hoe dannnnn.

1 like

Misschien een jaar later ja. Of ben ik nu een pessimist.

Ik heb mijn tweede prik gehad en heb me op het ergste voorbereid maar valt me enorm mee. Vandaag van alles gedaan, gewandeld en terras ook. Ff afkloppen maar ben echt opgelucht.

Hoezo niet? Haha

Waarschijnlijk hebben dan genoeg mensen een vaccin gehad

Ik denk dat je dat niet goed kan vergelijken omdat de houding van mensen nu totaal anders is dan toen. Toen was het nog best nieuw allemaal en hielden mensen zich nog redelijk aan de maatregelen. Nu is dat bij het gros van de mensen ver te zoeken. Ik denk dat als we ons vorig jaar zouden gedragen zoals nu (maar dan dus zonder vaccinaties) het toen veel en veel erger was geweest. En andersom, als we ons nu zouden gedragen zoals toen, terwijl ook nog bijna iedereen gevaccineerd is, zouden er waarschijnlijk ook veel minder besmettingen en opnames zijn.

Nou zijn er vast genoeg andere redenen waarom het nu nog niet zo’n goed idee is om alles te laten varen, maar vergelijken met vorig jaar heeft niet zoveel zin want het is gewoon een hele andere situatie.

3 likes

Ik vind het ook best spannend om straks weer dichtbij een ongevaccineerd persoon te komen (je weet niet wie wel/niet gevaccineerd is). Ik ben echt voor een beleid zoals in Frankrijk en van mij mag het veel strenger allemaal (strenger dus voor ongevaccineerden). Maar dit zal wel een impopulaire mening zijn😜

18 likes

Ik stream via de NPO app en dit muziekje is zo onheilspellend/dramatisch. Alsof Rutte zo aankondigt dat Nederland de komende anderhalf jaar in zware lockdown gaat.

1 like

Hoeveel gebarenmevrouwen hebben we al versleten??:joy:

Oee Hugo met baardje :heart:

4 likes

Hij heeft toch weleens vaker een baard gehad? Staat hem overigens wel goed. Ook goed bruin.