Caronatopic #12

En @Portugal Volgens mij is het zo dat in de bijsluiter van Pfizer staat 7 dagen en in die van Moderna en AZ 14 dagen (maar dit kan ik fout hebben…). Maar omdat het lastig is te controleren wie wat gekregen heeft en er dan verschillende ‘regels’ moeten komen, is de algemene regel: 14 dagen na je tweede prik, onafhankelijk van welke van de drie je hebt. Dan zit je altijd goed. Neemt niet weg dat ze dat wel wat beter kunnen communiceren :wink:

3 likes

En @spaarlamp idd. Ik heb het zo begrepen (correct me if I’m wrong) : in Nederland mag in verband met de privacywetgeving niet af te lezen zijn uit een QR code waarom jij die code hebt gekregen. Je krijgt dus alleen een QR code bij ‘volledige bescherming/veiligheid’ (ff tussen “ want 100% bescherming bestaat niet). Dus in NL krijg je pas een QR als je een negatief testbewijs/herstelbewijs hebt, of volledig gevaccineerd bent + 14 dagen. Er is niet uit af te lezen welke prik volgens mij en ook niet of je een samenstelling hebt van prik+Coronabesmetting of hoe lang dit geleden is. Daarom wordt die code pas zo laat actief. QR code NL = toegang.

In het buitenland mag er meer gelezen worden uit zo’n code, dus daarom krijg je direct een code na je eerste prik. De scanner kan daar dan volgens mij info zien zoals welke prik je hoe lang geleden gehad hebt en of je 1 of 2 prikken gehad hebt. Aan de hand van wat zij aflezen bepalen ze volgens mij of je naar binnen mag bv. Het is gewoon een code met daarin de status van je bescherming / testresultaat. QR code internationaal = dus niet automatisch toegang.

1 like

Er was al discussie over het vaccineren van jongeren onder 18 (omdat het beter is om die vaccins naar andere landen te sturen), nu zie ik dat ze in Amerika zelfs DIEREN inenten?? Dat vind ik echt bizar. Dat je liever eerst je dierentuindieren inent en de rest van de wereldbevolking die vaccins niet geeft. Wauw.

8 likes

Waar lees je dit?

Bovendien heeft Amerika al miljoenen vaccins naar Afrika gestuurd

2 weken later en ik heb nog steeds buikgriepachtige bijwerkingen :nauseated_face: Echt om gestoord van te worden. Maar vanaf vandaag ben ik volledig gevaccineerd woeeeei

NOS.

@Toroto dat maakt het wel anders ja, dat had ik even niet door

1 like

Mag hij niet op vakantie?

35 likes

Heee dit heb ik ook, kon niet helemaal plaatsen of t een bijwerking was, maar nu bijijjjjna over (dont jinx it)

Hoor er wel meer mensen over dus denk dat het wel een bijwerking is, maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Fijn dat het bijna over is! Ik ben ook eindelijk wat aan de beterende hand (klopt af)

Dan ga ik er vanuit dat dat t is, past wel in de tijdlijn in elk geval. Vond dat trouwens geen leuke bijwerking, was helemaal niet griepig ofzo maar zo vaak diarree of misselijk. Wel fijn dat jij je ook weer wat beter voelt op dat vlak, denk dat we een beetje dezelfde tijdlijn volgen als ik t zo lees

Vond het ook een vervelende bijwerking, dan dacht ik dat ik er vanaf was en werd ik na een dag weer super misselijk. Was dat bij jou ook zo? Nou ja hopelijk is het nu voorbij!

Ja dan weer een dag normaal en weer wat vertrouwen, volgende dag sta je ergens in de stad… surprise motherfocker. Daarom ben ik er nog niet helemaal gerust op dat het de goede kant op gaat. Maar goed ipv 6/8x per dag is het nu af en toe nog even

1 like

Wtf en dat werkt bij een vaccinatielocatie? Vind dat echt schadelijk. Sommige mensen zijn al zo bang en aan het twijfelen…

12 likes

We zijn nu in Frankrijk en netjes bij de camping gecontroleerd op de QR code’s :raised_hands:t3:! Echt klasse.

Wel gek dat ze hier allemaal nog mondkapjes dragen - zo snel wen je er dus weer aan om het niet te doen. Er hangen dus idd bij restaurants/stops langs de weg bordjes dat zo’n “passé sanitaire” (de QR code) Verplicht is en dat je anders alleen take away mag doen. Maar je mag wel gebruik maken van het toilet. Maar bij afrekenen moet je het wel laten zien en dan mag je in de ene of andere rij (take away of “mag blijven zitten”).

5 likes

Waar lees je dit? Heeft dit te maken met wat er vanavond gezegd gaat worden?

@Dr.Watson @Wonderland

Alleen onderwijs versoepelingen en pas half september nieuw beslismoment.

2 likes

Ben benieuwd, same here! En ook hoe het zit met afstand houden etc

Wij moesten het zelfs op het terras laten zien. Ook idd bij museumbezoek e.d.

Ik heb een vriendin die in zo’n zorginstelling werkt en niet gevaccineerd is omdat ze ooit nog een kinderwens heeft. Blijkbaar heeft haar werkgever er ooit een bericht uit gedaan met vage berichtgeving daarover. Heb dr aan de hand van @Ovenschaal’s argumenten hopelijk kunnen overtuigen, maar ik betwijfel dat ze alleen is hierin.