Caronatopic #13

Wybren haga deelt een filmpje waarop hij het zegt.

1 like

Wtf???

1 like

Nouja in vergelijking met de klimaatcrisis ís covid toch ook peanuts? Dat is zoveel groter dan een pandemie met 1 virus waar niet 90% van iedereen aan dood gaat of ernstige klachten overhoudt. Door onze manier van leven niet te veranderen stevenen we op veel grotere rampen af

8 likes

Het is selectief geknipt:
"Gommers vergeleek de coronacrisis tot slot met de klimaatverandering. “Dat is vele malen groter dan covid en dan maken we ons druk om de covid”, zucht de expert. “Ik vind dat echt peanuts. De hele covid is peanuts.” "

Ja, alhoewel zulke uitspraken gewoon echt voer voor wappies is… Niet handig. Mja.

5 likes

Kan jij je vinden in wat Gommers zegt? Dan met name het deel over kijken naar hoe de samenleving weer te openen voor jongeren omdat zij er meestal toch niet erg ziek van worden.

  • Totaal niet
  • Een beetje wel
  • Jazeker

0 stemmers

Ja, alleen het gros van de mensen leest de kop en trekt conclusies, die lezen dat hele interview niet. Dan totaaaal niet handige kop idd.

1 like

Ik zou echt willen dat er regels voor media komen. Je zou hart van Nederland nu in principe ‘veroorzaken van opruiing’ kwalijk kunnen nemen. Ongelooflijk kwalijk om zoiets te koppen en zo uit verband te trekken. Vind het eigenlijk maar gek dat dat ongestraft kan.

4 likes

Ja de koppen brengen het een stuk ongenuanceerder maar dit is uiteindelijk wel waar het op neer komt toch? Dat hij vindt dat jongeren weer dingen moeten kunnen ten koste van de ouderen. En dan niet dat ze dit met hun leven moeten bekopen natuurlijk, dat is niet wat hij zegt nee.

2 likes

Nee precies, maar dat ouderen er dan wat voor moeten laten zodat jongeren wat meer kunnen is toch ook ten koste van ouderen? Alleen niet in extreme mate van laten stikken, dat bedoel ik ook niet.

1 like

Hij heeft er nu een berichtje over gepost op Insta

11 likes

Of meer aandacht voor begrijpend lezen/mediawijsheid/whatever op school. Alleen koppen lezen, ik snap dat echt niet. Als een kop je aanspreekt, in je eigen straatje valt, dan check je toch juist het hele artikel nog even.
Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt en zie ook veel onhandige koppen maar straffen voor ‘veroorzaking van opruiing’ omdat mensen niet lezen… dan zou ik eerder dat laatste aanpakken.

Edit: jeugdigen :joy:ik snap de bijnaam gompie wel. Wie zegt dat nou haha

2 likes

Stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden en was wel benieuwd: waarom moet er eigenlijk 3 maanden tussen een covid besmetting en een boostervaccinatie zitten? Is het anders gevaarlijk of een grote kans op bijwerkingen? Kan me voorstellen dat er best wat mensen zijn die niet door hebben dat ze covid hebben (gehad).

Volgens mij ging het vooral om de effectiviteit van de booster, dat als je ‘m te dicht op je besmetting krijgt je lichaam teveel van de booster op gaat ruimen (meen ik ervan begrepen te hebben).

2 likes

90% had gelijk, PCR test ook negatief! :partying_face:

10 likes

Waarom voel ik me schuldig dat ik vandaag thuis ga werken ipv naar kantoor omdat ik super verkouden ben?

1 like

Heeft iemand ervoor gezorgd dat je je nu schuldig voelt? Alleen maar goed dat je thuis blijft werken! Als ik je collega was was ik blij met je geweest. En beterschap!


Gisteren was ik zo blij met mn booster en vannacht wilde ik het liefst huilen. Heb de halve nacht wakker gelegen door m’n arm en volgens mij heb ik koorts. Voel me iig niet goed. Moet maar even in m’n achterhoofd proberen te houden waar het goed voor is.

1 like

Nouja ik zou niet de schuld of verantwoordelijkheid bij school leggen, het hele vak begrijpend lezen bestaat zo ongeveer uit nieuwsbegrip waar je aan de hand van een filmpje en een recent nieuwsartikel begrijpend lezen vaardigheden aangeleerd krijgt.

3 likes

Haha ja het is echt alsof Antwerpen ineens Nederland is, je hoort ook overal alleen nog maar het Nederlandse accent. Wel heel fijn voor de horeca ondernemers, ik las dat ze eindelijk weer omzetten draaiden als voor Corona.

Ik hoef verder niet de stad in dus vind het niet erg, maar hoop wel dat het na dit weekend voorbij is haha. De hele stad is gewoon een grote file door alle Nederlanders.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Caronatopic #13 (Deel 8).