Bij ons werd gezegd na contact met een besmet persoon dat diegene 48 uur voor ontstaan klachten al besmettelijk was. Maar je kan ook asymptomatisch toch besmettelijk zijn. Ik vind zelf het advies om even een zelftest te doen na contact met een besmet persoon en verder geen quarantaine ed heel raar want dan kan je anderen besmetten zonder het zelf te weten, mocht je het toch opgelopen hebben. Wij zijn 5 dagen in quarantaine gegaan en elke dag heeft een van ons een zelftest gedaan. Maar dat was voor ons ook heel haalbaar.
Gewoon via de GGD website en dan postcode intypen van Utrecht centraal of Schiphol?
GGD doet geen reistesten meer. Gaat alleen via commerciële aanbieders.
Ik vrees dat je niet snel goedkoper uit gaat zijn dan die âŹ80. Heb laatst zelf ook moeten zoekenâŠ
Goed nieuws voor de griepprikgroep/mensen die eerder een prik hebben gehad; de Jonge overweegt om jaartal te verwisselen voor laatste prik datum. Dus als je eerder je laatste prik hebt gehad, je ook eerder je booster kan krijgen. Hij gaat er tijdens de volgende persconferentie op terug komen. Ben benieuwd!
Mn oma van 84 is nu ook besmet met corona, maar gelukkig niet echt ziek. Ze heeft 2 vaccinaties én de booster gehad, dus dat lijkt wel echt effect te hebben! Vind dat wel een geruststellend idee, er is verder ook geen uitbraak op de afdeling van het verzorgingstehuis.
Uiteraard betekent dit niet dat je met vaccinaties en booster onsterfelijk bent, maar het lijkt wel echt iets goeds te doen
Uitnodiging voor mân booster is binnen
Ben in juni gevaccineerd met Jansen, booster wordt Moderna.
Hoop t! T is voor mij precies 6 maanden geleden nu.
De onderwijsbond oid wil ook dat de scholen een week eerder sluiten. Wie de fuck is t kabinet dan om daar tegenin te gaan. Ik ben eigenlijk wel voor een complete lockdown tijdens de kerstvakantie. Dan kan t hopelijk wat sneller dalen.
Mijn omaatje van dezelfde leeftijd is er helemaal goed uitgekomen, hoop voor jullie hetzelfde
Welke site is die bovenste?
Die informatie hulp gebruiken ze bij de GGD testlijn en heeft de laatste updates iig.
Coronaprik wordt ook mogelijk voor gezonde kinderen van 5 tot 12 - Coronaprik wordt ook mogelijk voor gezonde kinderen van 5 tot 12 | NOS
Zo te lezen gaat het toch mogelijk zijn om kinderen vanaf 5 jaar te vaccineren. Ben heel benieuwd hoe anderen met kinderen hier in staan om hun jonge kinderen te laten vaccineren. Ik denk dat ik mijn 5 jarige wel gewoon laat vaccineren namelijk
Dus: zou je je kind vaccineren
- Ik heb GEEN kinderen (of ouder dan 12 jaar) en zou mijn kind WEL laten vaccineren
- Ik heb GEEN kinderen (of ouder dan 12 jaar) en zou mijn kind NIET laten vaccineren
- Ik heb WEL een kind van 5 tot 12 jaar en ga mijn kind WEL laten vaccineren
- Ik heb WEL een kind van 5 tot 12 jaar en ga mijn kind NIET laten vaccineren
0 stemmers
Ik heb geen kinderen maar zou mân hypothetische kinderen zsm laten vaccineren. Je ziet gewoon dat er in die leeftijd veel besmettingen zijn en ik zie zelf niet in waarom deze vaccinatie anders zou zijn dan eentje uit het Rijksvaccinatie programma
O ja vergeet ik dat nog omdat je wel dichtbij de doelgroep zit, stemmen alsof ze al 5 zijn
Bijna alles wat gemeld wordt over Zweden in de Nederlandse media, klopt helemaal niet of maar half. Groot irritatiepunt van mij de afgelopen anderhalf jaar. (Edit: deze folder komt natuurlijk niet van de media)
En de wappies zijn helemaal met alles aan de haal gegaan, Zweden voorstellend als een land waar niks aan maatregelen geldt (vertel dat aan mijn vriend die al sinds maart 2020 gedwongen thuiswerktâŠ) en waar nu ook alle wappies naartoe willen verhuizen om âin vrijheid te levenâ
Mijn kind is nog geen vijf (geen optie in de poll ) maar ik zou haar zeker wel laten vaccineren!
Mijn wappie vriendin is vandaag geĂŻnterviewd door een tv zender en daarin heeft ze de kracht van haar immuunsysteem lopen aanprijzen
Ik had hier net een gesprek over met mijn beste vriendin die heeft een kind van bijna 4 en die baalt zelfs dat haar kind nog geen vaccinatie kan krijgen. Ze zei dat ze haar kind alle vaccinaties heeft gehad dus waarom deze niet + er is ook nog vrij weinig of niets? bekend over wat voor gevolgen covid heeft voor kinderen op de lange termijn. Kinderen worden minder ziek maar het kan ook zomaar voor hun bijv long klachten of andere klachten geven.
Haha ja same! maar er is gewoon meer vertrouwen in de overheid en minder tegengeluid. En een echte lockdown is er ook niet geweest natuurlijk, dus makkelijk om dat stukje dan te gebruiken om je eigen punt kracht bij te zetten. Kom je van een koude kermis thuis als je in Zweden ook bij vanalles je covidbewijs moet laten zien
(waar je ook nog eens met volledige naam opstaat, huiver en beef!)
Nee klopt geen echte lockdown (hoewel waar ik woon ook wel musea/bieb/zwembad etc dicht waren vorig jaar).
Ik lach stiekem in mijn vuistje voor iedereen die hier nu opeens heenkomt om vRiJ te zijn en dan pas ontdekt hoe braaf iedereen hier naar de overheid luistert en dat je alsnog gewoon je covidbevis nodig hebt
Veearts hier
Die aanname klopt niet helemaal, aangezien we met grote groepen dieren werken wordt er in onze afstudeerrichting (landbouwhuisdieren) relatief veel onderwezen over epidemiologie/immunologie/vaccinatie en hebben we daar best veel kennis over!
Al ken ik deze beste meneer niet. In âmijnâ dierenartswereldje heb ik er niets over gehoord.