Ik wel! Misschien wel iets minder streng dan een jaar geleden want ga weleens met iemand lunchen oid. Maar merk het inderdaad wel in mijn omgeving ook. Mijn ouders zijn heel streng ivm mijn vader en mijn zus is ook heel streng maar haar vrouw moet helaas wel lesgeven nog dus ontkomt er op werk niet aan.
Deels! Ik zie al weken alleen mân beste vriendin en familie, waarbij mân zus, haar kind en mân ouders zonder afstand. Maargoed zit nu al 10 dagen binnen met corona, gekregen via werk. Ik plan ook geen nieuwe sociale dingen en breid deze kring van mensen die ik zie ook liever niet uit.
Ik heb ook vriendinnen die tot april geen enkel weekend meer vrij hebben omdat hun agenda zo druk is.
Ik gaf afgelopen zomer mijn vriendinnen gewoon een knuffel en dat doe ik nu niet meer. En ik beperk het aantal sociale contacten. Voor vanavond zijn we uitgenodigd voor een verjaardag maar dat zijn sowieso meer dan 4 mensen die daar komen, dus die ook afgezegd.
Ik doe alles alleen en heb geen bezoek thuis. Maar ik ga wel naar het museum, drink ergens een koffieâtje of ga naar de kringloop bijvoorbeeld. Maar ik knuffel niemand, heb mijn mondkapje overal waar het moet op en houd waar kan 1,5 meter afstand. Dus strenger zou bij mij betekenen dat ik er niet meer op uit ga, minder bekenden live zien is bijna niet mogelijk. Oja, ik pas weleens op, maar houd wel afstand tot de ouders. Niet tot het kindje. Eenzame Harry hier.
Behh ik heb gister vioolles gegeven aan een meisje wat positief is getest vandaag, nog geen uitslag van de ggd. Ik heb grotendeels 3 m afstand gehouden in een groot lokaal, maar ben wel enkele momenten binnen een meter geweest gedurende een paar seconden. Dus ik hoef waarschijnlijk niet in quarantaine. Maar morgen komt mijn vader eten en dat voelt echt niet goed nu. Wat een gezeik ook.
Dank @MevrWillem @Foefjeisthuis @Ohappyday @Kusjessoldaat @ferris voor jullie reacties!
Vind het fijn om te horen dat er nog âoplettendenâ zijn. Ik probeer ook zo min mogelijk sociaals te doen en merk dat ik daar in mijn omgeving echt de enige ik ben, met feestjes en allerlei andere activiteiten, werd daar vandaag een beetje moedeloos van. Terwijl alles om 17 dichtgaat dus mensen doen dus ook extra moeite om elkaar op te zoeken lijkt me.
Ik doe ook bijna niets in mân weekenden. Spreek heel af en toe met vrienden of familie af maar dan een klein groepje. Moet wel zeggen dat zonder corona mân weekenden niet heel anders zouden zijn maar dan zou ik wel eens uit eten gaan bijvoorbeeld.
Heb wel een paar dagen weg gepland net voor kerst (citytrip in het buitenland) en dat voelt wel heel gek moet ik zeggen. Maar als we niet gaan zijn we ons geld kwijt. Dus ehhh komt erop neer dat ik zoveel mogelijk thuis blijf tot het me teveel geld gaat kosten.
Ik zag toen t beter ging nog wel vriendinnen, nu vind ik dat te risicovol want kinderen en een juf. Een andere vriendin zie ik nog wel eens en zit ik ook gerust wel bij in de auto oid. Die heeft vandaag ook dr booster gehad en dat voelt dan toch extra zeker. Maar denk dat zij de enige is die ik zie tot april ofzo
Verder zit ik op mn werk hele dag tussen honderden mensen. Wel met scherm ertussen en mondkapjes dus hoop dat dat risico laag is. In de kantine met collegas heb je ongeveer een meter afstand als je pech hebt. Als je geluk hebt wel voldoende. Maar geen ventilatie (magazijn is fuckin koud dus kan haast niet) dus als daar iemand t heeft heb je t ook wel. Al hadden we laatst dus iemand die t had en zij heeft t aan niemand doorgegeven.
Mn leven pre corona was niet heel anders moet ik wel eerlijk zeggen.
Ik zie eigenlijk alleen mijn ouders en schoonouders en hebben hun hebben van te voren aangegeven geen afstand te willen houden (wij hebben ook drie kleine kinderen)
Verder zoom ik veel maar hou me aan alle maatregelen en probeer echt die 1,5 m vast te houden bij vrienden/vreemden en overige familie.
Had ook op een poll gereageerd over het vaccineren van kinderen (mijn oudste is 6)
En ik weet het echt niet!! Ik ben zeker geen moederhart type maar poeh wat vind ik het lastig
Ja hoor. Geen idee wanneer ik iemand anders huis van binnen heb gezien dan mn moeder en schoonouders. Maar ben ook hoog zwanger en wil geen extra risico lopen naast mn werk.
Ja, ik weet niet preciesâŠ
ze zijn allemaal verder wel via RVP gevaccineerd en mijn man en ik ook, dus ik weet ook niet waar mijn âweerstandâ vandaan komt
Ik begrijp het ergens ook wel hoor. Ik heb nooit eerder meegemaakt dat er zoveel verschillende meningen over vaccineren van kinderen zo openlijk naar buiten kwamen, en dat er zoveel aandacht voor is. Dan is het ook wel logisch dat je het soms niet meer weet?
Ik probeer me maar vast te houden aan de wetenschap en aan die miljoenen kinderen die al wereldwijd gevaccineerd zijn met dit vaccin.
En daarbij, mochten we over drie jaar neervallen van het vaccin, dan zijn we tenminste met zân allen
Nou echt hoor. Maar viel mij dus ook op dat ik mezelf ook aan het verantwoorden ben waarom ik niks doe, voel me zoân goodie2shoes (echt de eerste keer dat ik dit opschrijf hahaha weet niet of het klopt).
Vanavond een positieve zelftest gehad helaas, nadat ik vanmiddag mijn geur en smaak ben verloren. De kans is groot denk ik wel dat mijn PCR test morgen ook positief zal zijn.
Gelukkig verder enkel een droog kuchje en blijft het hier hopelijk bij.
Ik zit nu in een kamer met de PS4, dus ga lekker maar veel Fall Guys spelen de komende tijd.
Ik heb de afgelopen twee jaar welgeteld één feestje gehad, dat was van de zomer toen iedereen net gevaccineerd was, en buiten. Voor de rest zie ik mensen alleen een op een, als ik ze al zie. De afgelopen twee maanden alleen mijn moeder en broer (wonen in hetzelfde huis) en een vriendin en haar gezin. Dan houden we wel afstand.
Behoorlijk deprimerend eigenlijk nu ik het zo opschrijf.
Wie had gedacht dat het Leenbakker bord nog erger kon
Er is blijkbaar een kindje van 9 neergestord op een voetbalveld en heel twitter staat vol met dat het vast door het vaccin komt. Terwijl kinderen van die leeftijd uberhaupt nog niet gevaccineerd zijn. Echt hoe aso ben je als je dat gaat rondroepen. Arme nabestaanden. Vorige week ook al bij een jongen van 14, gingen ze de ouders stalken met de vraag of hij gevaccineerd was. Laat die ouders met rust. Echt uurgh sommige mensen.
Heb jij een Nederlandse bron die meer vertelt over dat het vaccin voor een kind veilig is?
Hier zijn de meningen (een klein beetje) verdeeld:
(Ik hoop op een ovenschaal-post die me gerust kan stellen)
Ik ben gewoon bang dat mân dochter wat overkomt als ze de prik krijgt. Of nouja bang, meer stel dat.
Zoals ik lees is die twijfel niet onderbouwd, maar meer hetzelfde als t gevoel wat veel ouders hebben, wat als. En voor ouders snap ik de twijfel want het is nou eenmaal ânieuwâ en je hoort zoveel geluiden. Maar zie niet het verschil tussen een 10 jarige en een 12 jarige. Die laatste krijgt het ook. Volgens mij is het enige echt twijfelwaardige dat sommige iets ontstoken aan t hart krijgen (even geen idee meer hoe t heet) maar in de VS zijn daar geen ernstige gevolgen door gevonden. Was volgens mij bij tieners, de meeste hoefden niet eens naar het ziekenhuis.
Heb zelf geen kinderen dus makkelijk praten maar al is de kans op een ernstige reactie op t vaccin even klein als long covid, dan zou ik t alsnog doen denk ik. Want ook bij kinderen is die kans er, hoe klein ook, en dat zou ik wel willen voorkomen.