Ik was vandaag bij mijn ouders en ze hadden nog geen afspraak gemaakt voor de booster. Ze zijn in april geprikt met AstraZeneca, dus wel toe aan de OpPePpRiK. De reden was dat ze aan het wachten waren op de (papieren) uitnodiging. Ik heb ze verteld dat ze meteen online een afspraak konden maken… Vrienden van hun waren ook nog aan het wachten; zo worden die 60+ers niet geprikt
Precies mijn vader. Die vindt dat hij geen uitnodiging heeft gehad. Terwijl ik hem had gemeld dat het al kon.
Eigenwijze boomer.
Heel veel mensen weten dit blijkbaar niet. Ik appte maandag ofzo een collega wiens man 60+ is dus zei dat hij een afspraak kon maken. Appt ze me vandaag of ze niet op de uitnodiging moest wachten. Vind t best gek dan mensen het totaal niet in de gaten houden. Maar misschien ben ik wel gek.
Hahha ja mijn vader vond het valsspelen om te zeggen dat die de prik meer dan 6 maanden geleden had gehad, ookal was er al bekend dat dat vervroegd was naar 3 maanden.
Maar gelukkig hebben we vandaag genoeg op m i gepraat en krijgt die 29-12 met 5 maanden en 29 dagen z’n 3e prik!
Mn vriend en ik hadden een positieve zelftest (op de dag dat ons kind een positieve pcr had) en voelden niet zoveel. Die nacht kreeg mn vriend eerst dik 39 graden koorts, ik de dag erna. We hebben ons 2 dagen echt ellendig gevoeld, daarna ging het beter. Het is nu 2 weken geleden en ik heb vooral nog last van mn neus omdat ik een bijholteontsteking heb gekregen. Vriend en kind zijn helemaal klachtenvrij.
Edit: vriend en ik zijn allebei ons reukvermogen kwijt en gedeeltelijk ook smaak.
Word hier echt bang van. Alsof ik elke keer dat ik naar mn werk of de winkel ga mn doodvonnis teken. Gewoon alsof we weer in maart/december 2020 zijn alleen met veel meer besmettingen
En weer over strengere maatregelen, zouden ze dan toch alles dichtgooien weer?
Ik voelde me vanaf de dag dat ik positief was (1,5 week terug op zaterdag) net zo beroerd als bij een griepje. Op dinsdag ging het beter en woensdag werkte ik thuis. Tot afgelopen maandag heel veel taai snot gehad en merk ik dat ik hoofdpijn krijg als ik te veel doe. Ik heb overigens nog geen reuk en smaak en heb ook regelmatig het gevoel alsof er een hand op mijn rug en borst drukt.
Beterschap!
Een doodvonnis?
Ja als je risicogroep bent is dat best een optie op zich als t vaccin je nul beschermt.
Ah ja kan me voorstellen dat dat super naar is. Sterkte!
Toch meer bijwerkingen van de booster dan gehoopt, vandaag ook ziek naar huis gegaan van werk. Ik heb nu ook ontzettende maagpijn, dat heb ik bij de vorige twee niet gehad.
Door alle verhalen hier over mensen die griep hebben gehad en daar maanden ziek van waren vraag ik me nog steeds af hoe ik mijn covid besmetting moet vergelijken.
Het was erger dan m’n ergste keer ziek zijn in m’n volwassen leven (dat duurde toen 5 dagen maar ik woonde ook alleen dus kreeg geen zorg tot ik m’n ouders opbelde, nu heeft m’n man me gewoon verzorgd).
Nu ben ik 12 dagen zo ziek geweest dat ik m’n bed niet echt uit kon, maar heb op een avondje na geen koorts gehad en op 3 dagen na was ik wel gewoon alert.
Nouja ik zeg nu maar dat ik echt heel ziek was en welke klachten.
Dag 1: Rillen/spierpijn achtig daarna Hoofdpijn, 4 dagen koorts en ergens op dag 3/4 geur en smaakverlies. Maar geen snot, hoesten of andere luchtwegklachten. Wel ontzettend moe geweest en zeker 6/8 weken (!) geen geur/smaak
Gisteren konden alle 60 plussers een afspraak maken die de afgelopen 6 maanden of langer gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt. Nu kunnen de 60 plussers die 3-6 maanden geleden gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt gevaccineerd worden.
Ik heb net mijn ouders ook weer aangespoord om hem in te plannen. Moeder heeft astrazeneca (maar al wel hoogstwaarschijnlijk corona gehad in het hele begin van de pandemie) En vader Pfizer. Ze konden nu alleen buiten de stad prikken en geen auto. Ik zei dat ik wel kan rijden, hoe eerder die prik, hoe beter!
M’n ouders hebben ook allebei de booster gehad, blij toe!
Ik ben gelukkig negatief getest maar nu in totaal ook 1 afdeling patiënten besmet. Heb maar aangeboden extra te werken.
Misschien dat ze daarom nu massaal aan het vaccineren zijn. Zag op het nieuws echt rijen van mensen staan.
Hoorde Gommers op de radio en die zei dat de verwachtingen van Jan erg slecht zijn. Zo slecht dat hij het durft uit te spreken. Komt door de verspreiding van de omikron. Schrok er wel van. We zien nu in het ziekenhuis stabilisatie van inkomende patiënten met Corona. Nog steeds veel te veel, maar was ergens een lichtpuntje. Ohja en onze IC komt 5 artsen tekort in januari. Iemand die kan helpen? Wordt namelijk nooit ergens over gesproken …
ik ben echt blij dat ik dan met verlof ben
Mijn vader mocht al vanaf maandag inplannen, maar door overbelaste systemen etc. was het vandaag pas gelukt. Ik probeer het maar als iets positiefs te zien, er lijkt veel belangstelling voor. Uiteindelijk kan hij over 2 weken gevaccineerd worden.
Edit: Dit klinkt een beetje als een “mijn cavia verhaal” nu ik het zo teruglees . Ik probeerde eigenlijk te zeggen: het systeem lijkt overbelast, vandaar dat er misschien geen nieuwe jaartallen bijkomen. Daarbij lijkt de capaciteit ook nog niet helemaal op maximaal te zijn.