Caronatopic #13

Ik vier geen kerst. Probleem opgelost :slight_smile:

8 likes

Ze heeft het denk over tentamens, daar heb je geen qr nodig

1 like

Ja precies! sinds vorig jaar wij ook niet meer en het is zo chill om niet het hele lands door te hoeven reizen, geen gezeik te hebben met (schoon)familie en te kunnen eten wat je zelf wil.

Oh ik dacht een feest

Maar studenten moeten dan wel gewoon afstand houden toch?

Pietje uit Schubbekutteveen houdt zich wellicht ook niet aan maatregelen en haalt daar de voorkant van de krant niet mee. Geen excuses voor het koningshuis want dit hadden ze niet moten doen maar het is echt niet alsof alleen Amalia een leuk feestje heeft.

3 likes

Ik neig hier ook naar, stiekem jaloers haha!

Mijn hele familie loopt nu te discussiƫren want oh oh wat moeten we nu toch en ik ben weer de boeman aangezien ik het liever gewoon even oversla dit jaar. Echt sneu om iedereen zich in bochten zien te wringen om maar af te kunnen spreken. Denk dat ik gewoon straks ga zeggen dat ik er van af zie (kinderen op basisschool, zwangere zus en een pasgeboren baby, kwetsbare ouder etc). Het is gewoon even niet anders, jammer dan.

1 like

Lekker voor jezelf kiezen.

Ja maar Pietje heeft niet als baan om de Nederlander te vertegenwoordigen :grimacing:.
We sturen het koningshuis letterlijk de hele wereld rond om Nederland te representeren, dus dan vind ik het logisch dat hun handelingen meer onder een vergrootglas liggen, en ze het goede voorbeeld horen te geven.

17 likes

Het is ook niet dat ze er 10 ipv. 4 had uitgenodigd. Dat mag ook niet maar daar zou men zich nog wel in kunnen vinden. Nee het zijn er meteen 100. Ik ken niet eens zo veel mensen. Laat staan dat ik ze op mijn verjaardag zou willen zien.

9 likes

Ja dit! Het gaat om de voorbeeldfunctie, die komt er nou eenmaal bij kijken, los van wat er inhoudelijk ook over deze situatie valt te zeggen.

5 likes

Nee hoor, zolang het in een onderwijslokaal is mogen studenten al tongend op elkaars schoot zitten. Gelukkig mag dat bij een tentamen niet vanwege spieken, dus wordt er toch nog een beetje afstand gehouden.

3 likes

Oh helemaal eens hoor! Terecht dat het in de krant staat. Maar 't is niet zo dat zij de enige is, dat is.meer wat ik bedoelde te zeggen.

@baron ik had 20 gelezen herinner ik me maar vind 100 sowieso al een ander verhaal. Los van voorbeeldfunctie e.d.

1 like

Mijn gezin bestaat uit 4 huishoudens en 5 personen, wij zijn dus ook met meer dan vier. Maar ja we kunnen niet ƩƩn persoon niet laten komen :joy: :fu:

2 likes

Ik had vandaag weer eens een dag lesgeven staan voor het ROC (muziek) bij oefenstudio’s waar ook gewoon een mondkapje verplicht is in de grote ruimtes en gangen, en echt niemand die een mondkapje droeg of afstand hield. Studenten niet, collega docenten zelfs niet, de eigenaar en personeel ook niet. :exploding_head: Een student vertelde ook doodleuk dat ze gewoon nog afgelopen week in de buurtkroeg had opgetreden ''ja die zijn gewoon open hoor, die trekken de gordijnen gewoon dicht. Heel het dorp zit er gewoon."

Altijd zo typisch dat het hele krankzinnige idee achter de monarchie is dat we heel erg ons best doen om doodnormale mensen een abnormale positie boven anderen te geven, maar op het moment dat zij dan fouten maken men hamert op het feit dat het ā€œook maar normale mensen zijn die fouten makenā€. Er wordt zo selectief omgegaan met hun uitzonderingspositie. Je kunt niet lekker privileged zijn met je paleis en miljoenen en het volgende moment lekker normaal zijn als het je goed uitkomt en je fouten maakt waar je logischerwijs op wordt aangesproken.

37 likes

Wij vieren kerst met 16 volwassenen en 3 kinderen. Het is 99% de laatste kerst van mijn beide schoonouders en gaan vlak daarna 5 dagen met z’n alle weg. Dus… tja wat zal ik er nog over zeggen. We houden ons inderdaad aan geen enkele regel… dat deed de kanker helaas ook niet…

15 likes

Weet iemand hoe je je batchnummer tevoorschijn tovert bij je coronabewijs? Ik ga binnenkort naar Spanje en lees dat je ook een batchnummer moet kunnen tonen, maar die staat niet in de app en het moet ook Engelstalig zijn…
ā€˜Op het vaccinatiecertificaat/bewijs moet vermeld staan: naam, data vaccinaties, type vaccin, het batchnummer, land waar vaccinatie is gezet, contactgegevens van de vaccinerende instantie en contactgegevens van de uitgevende instantie van dit certificaat of bewijs.’

1 like

Het staat in elke geval op het papieren prikbewijs

1 like

Ik kon dit inzien via Mijn RIVM als het goed is en wanneer je in de Corona check app internationaal aanklikt en naar je qr code gaat, op details klikt, staat daar alle informatie (uniek certificaatnummer etc.) Misschien helpt dit! Op mijn papieren versie stond het ook afgelopen zomer.