Caronatopic #13

Ik ben ook in meerdere groepen de boeman. Op mijn werk, bij familie en bij vrienden. Iedereen is gevaccineerd en wil zelftesten - wat natuurlijk fijn is en beter dan niets maar er wordt geen afstand gehouden, ik voel me er niet prettig bij en het is natuurlijk tegen de maatregelen in. Merk dus ook echt dat er (veel) minder draagkracht is om de regels te volgen dan vorig jaar - toen was hier niet eens discussie over.

Vind het overigens best moeilijk om hierin bij mijn eigen mening te blijven en niet overstag te gaan door groepsdruk/de zin in gezelligheid.

2 likes

Is er ook al meer bekend over of dit ook mrt de Omikron variant te maken heeft?

Hier op school is alles rond, dat is een hele opluchting.

Krijg ik vandaag weer een berichtje van een ouder dat ik denk, flikker gewoon op!
Wij communiceren veel en veel te laat over wijzigingen in het programma en corona-gerelateerde zaken.
Woensdag communiceren voor over donderdag, vrijdag en komende week is te laat, moet veel eerder.
Hee Gerda, bel anders Rutte en De Jonge even, die gaan daar over, wij niet!

Naast dat ze alles afschuift op dat ze problemen heeft thuis en daarom niet op tijd kan komen, haar kind niet alles mee kan geven wat mee moet en moet ik er voor gaan zorgen dat zij voortaan van alles op de hoogte is, want alles digitaal is voor ouders ook echt echt echt niet te doen.

…Zucht…

1 like

:worried::confounded:
Ik weet even ook niet meer zeker of je dit nu al gepost had of niet…. maar ik dacht me te herinneren dat je wel zei dat het qua ziekenhuisopnames (tot nog toe) nog leek mee te vallen wel in Denemarken?

Ah die grafieken maken het inderdaad super inzichtelijk. Oké nou dat is in ieder geval voorzichtig goed nieuws… Hopelijk blijft dat zo en zal het ook wat betreft long covid meevallen :crossed_fingers:t2:
Wel bizar wat voor een groot verschil is met vorig jaar!

1 like

Is t niet nog te vroeg om wat te zeggen over de ziekenhuisopnames en omikron? Omdat die variant er pas zo kort is?

En werken de zelftests wel goed met die variant of maakt dat niet uit.

Echt een lekenvraag dit hoor; maar is het na zo’n hoog sterftecijfer niet ook ‘logisch’ dat het nu wat lager ligt? Dus niet alleen door vaccins, maar ook omdat er bijvoorbeeld al relatief veel ouderen zijn overleden in een eerdere golf. Klinkt zo een beetje macaber, maar vraag me af of daardoor het cijfer niet ook rooskleuriger kan lijken, dan het is. Begreep dat er in Nederland nog steeds erg veel oversterfte is bijvoorbeeld.

2 likes

Ik probeer hier ook maar doorheen te ademen.
Het levert haar duidelijk veel stress op en dat reageert ze af op mij.

Na een uur na het lezen kon ik dit ook best inzien, maar bij het ontvangen was ik echt heel boos
en verdrietig. Zie je dan niet hoe hard mijn collega’s en ik werken om alles draaiende te houden?

Veel tests in Denemarken dan! Hier is trouwens zo’n 20-25% positief, wat echt veel te hoog is. Maar wel veel minder tests ook.

Is het tests of testen?

Persoonlijk leed: mijn zus is (half)wappie en deelt nu steeds van die domme memes en shit, heb al gevraagd om gewoon het onderwerp te vermijden maar helaas is dat voor zulke mensen heel erg lastig.

Zo verdrietig hoeveel relaties hierdoor ook gewoon naar de klote gaan. Ken meerdere mensen die geen kerst meer vieren samen door verschillende visies. Ken kinderen die niet meer bij opa en oma langs mogen, kan verbroken vriendschappen noemen.

Dat is een bijkomstigheid natuurlijk, van het grotere leed, het grotere geheel, maar wel heel erg triest. :cry:

1 like

Eerste dagje klachtenvrij lijkt ingegaan te zijn :partying_face: sowieso morgen nog binnen blijven maar hoop zondag eindelijk frisse lucht te happen haha.

9 likes

Ik lees onder een artikel waarin Jaap van Dissel zegt dat astrazeneca en janssen geen/weinig bescherming bieden tegen de omikron-variant veel reacties van mensen die wel zijn gevaccineerd maar nu ‘wakker worden’ en geloven dat de vaccins helemaal geen nut hadden :disappointed_relieved:

We zijn fucked denk.

1 like

Ja, ik zit er ook echt op te hameren dat ze zsm die booster gaat halen. Mijn vader ook maar die heeft Pfizer.

1 like

Ik heb corona gehad en daardoor maar 1 vaccin gehad. Mijn tweede vaccin is dan eigenlijk een soort booster maar hoe wordt dat geregistreerd? Of moet je dan na een x aantal maanden alsnog een boosterprik?

Ze hebben bij ons op school vandaar met directie vergaderd over de “wat als” we na de vakantie (wederom) niet open mogen. Just to be sure dat er alvast een plan ligt…
En als ik dit dan lees denk ik echt: hmm. Pas als het ook echt maandag 10 januari is, en iedereen in z’n klas zit, geloof ik het :sweat_smile:

3 likes

Ja ik geloof er niet in eerlijk gezegd. Als t echt zo besmettelijk is zitten we wel op 40.000 in t nieuwe jaar denk.
Aan de andere kant stijgt amsterdam nog niet volgens mij. Maar als je naar t vk kijkt. Of zou pfizer t dan toch beter doen dan astra, want daar zijn ze in t vk veel mee geprikt. Zoveel onbekend3 factoren.

Lijkt mij in ieder geval niet onverstandig als scholen t nu al bedenken.

Nooo ik baal zo. Wekenlang niets te doen gehad op werk, dinsdag een belangrijke fysieke sessie (met afstand, kleine club in een theaterzaal). Test m’n vriend net positief. Lekker in isolatie met kerst ook :cry::cry:

Hij is er ondanks vaccinaties ook best ziek van. Behoorlijke verkoudheid, rillingen, koorts, hoofdpijn en al licht verlies van reuk en smaak. Hopelijk blijft het hierbij…

Mijn vader wil nog geen afspraak maken voor zijn booster (geboren in ‘57) want hij heeft nog geen uitnodiging en het was ook niet op het nieuws dat hij dat wel al zou mogen dus hij wacht nog wel even… want dit is het juiste moment om principieel te gaan lopen doen over zijn stokpaardje dat de overheid slecht communiceert :unamused: dat ik maar blijf zeggen dat het gewoon op de website van de NOS heeft gestaan negeert hij even.

2 likes

Zijn er al zorgmedewerkers die via code en brief een afspraak hebben kunnen maken? Ik begin me steeds onveiliger te voelen had ergens hoop hem dit jaar nog te krijgen maar lijkt geen schot in te komen.

1 like