Hij is ook bij de huisarts geprikt, maar nu gewoon zelf een afspraak gemaakt. Het is wel allang zijn jaar (hij had net de griepprik gehad, dus moest even wachten), maar hij heeft verder geen informatie van de huisarts gekregen.
Ahh ja okay dan vrees ik dat ik nog ff moet wachten. Ben ook risicogroep…
En dan maar meteen doorpakken en niet te lang wachten met die persco…
Gatverdamme pak nu gewoon door joh… Nee het is niet makkelijk, maar er wordt al zo gewaarschuwd door experts voor deze variant. Anders zijn we nog verder van huis.
Mensen vieren allemaal nog gewoon kerst zo te horen en lezen dus ik houd mijn hart vast na die feestdagen. Gevaccineerd of niet.
Blijf het ook echt bizar vinden dat je tot 17:00 nog van alles mag en daarna niet meer. Want Corona slaapt tot 17:00
Ik hoop dat ze nu de hele tijd roepen van mogelijk nieuwe maatregelen en dat ze die dinsdag aankondigen. En eigenlijk wil ik vrijdag de 24e al dicht zijn. Zie het niet zitten om met 7 collegas op 12m2 te gaan lunchen 3 kwartier lang. Mn glittershirt is binnen dus hopelijk klopt mn theorie en zijn we dus voor kerst dicht Maar vrees t niet met dit kabinet
. T enige wat bewezen helpt is geen contact, hoe moeilijk is t mensen.
Voor pfizer geldt toch ook dat niet werkt tegen omikron. Dacht ik gelezen te hebben, als dat zo is snap ik de ophef om astra niet en zijn we allemaal fucked toch.
NOS zegt nu naar verwachting begin volgende week persco.
Ja graag als het kan en helpt!!
Nee je moet wel ventileren he!
Maar verder ben ik t best eens met thuis met t gezin. En als je alleen bent desnoods met iemand anders die alleen is na zelftesten ofzo als t heel nodig is. Of gewoon alleen buiten afspreken. Beetje net als maart 2020.
Ik zou het oprecht wel heeel kut vinden als je Kerst niet met anderen mag vieren. Ik houd me sowieso aan de max +4 extra maar helemaal niemand zou ik wel echt ruk vinden.
Edit; ben overigens wel alles gewoon dicht voor de rest. Ontzettend rot voor ondernemers maar wel het beste voor nu denk ik.
Nee maar ff serieus @Wonderland
RIVM waarschuwt voor omricon en hebben slechte voorspellingen erover voor januari al(!).
ook omdat het dus blijkt dat deze onder gevaccineerden ook rondgaat, deze gaat nu gewoon heel hard, dus ik denk dat we echt nog verder van huis zijn (vooral de zorg) als we doorgaan zoals nu we doorgaan.
Zolang nog niet iedereen geboosterd is, is het gewoon spannend nu.
Gelukkig! Ik heb het begin nov nog gehad dus ik mag voorlopig toch ook niet om mn booster.
Als er begin volgende week (dinsdag lijkt me dan?) weer een persconferentie zou komen en ze zouden echt een lockdown doen en alles dicht gooien zoals vorig jaar, ben ik wel benieuwd wanneer ze dat in laten gaan. Als het een race tegen de klok is dan moeten ze eigenlijk wel per direct/woensdag alles dicht doen toch?
Ik heb een beetje rondgekeken naar studies, maar zag dit alleen mbt Pfizer en Moderna! Heb je misschien een bron? (Ik geloof je heel graag hoor maar zit even in een paniek internet search black hole)
Ok dat is ook fijn om te horen
Ik zou wel chagrijnig worden als ze nu alsnog het voortgezet onderwijs dichtgooien. Heb er al die tijd rekening mee gehouden, maar na de laatste persconferentie niet meer. Al moet, wat moet natuurlijk. (Heb hierover nog geen geruchten gehoord overigens.)
Volgens mij zit de spanning hem meer in de grote besmettelijkheid toch? En dan wordt het een kwestie van statistiek: als veel meer mensen het krijgen, zullen er ook meer mensen in het ziekenhuis kunnen komen (percentage is dan lager, maar absolute getal groter)
Dus hoppa kom maar door met die boosters
Dat zullen ze denk ik niet doen, vorig jaar was t ook 2.
Oh wat zou dat toch heerlijk zijn dat je overal die prik kan halen. Ik woon gelukkig in een stad met locatie. Maar anders is t 30/40km, nou heb geen auto, succes ermee dan. Moet nu alsnog 8km fietsen, dus beter regent t dan niet, als ik ooit mn afspraak heb.
Morgen is er al een spoedoverleg van ministers, ben benieuwd.
Wij zitten in hetzelfde schuitje, ik heb ook AZ gehad van de huisarts en ben van 1995. Geen idee hoe of wat nu. En ik sta ook nog eens voor de klas in het VO en mijn laatste prik was in juni. Ik baal echt en zit er wel mee.
Hopelijk beschermt het nog wel tegen ernstig ziek worden maar toch is het gewoon geen fijn bericht
Inmiddels ben ik ook mijn smaak verloren en naast dat het soms mega kut is, is het toch wel bijzonder haha.
Normaal gesproken vind ik de geur van whiskey al ontzettend sterk en moet ik echt niet aan een slok denken. Nu dachten we oh voor de gein eens proberen dan haha, en kan het zo opdrinken nu. Ik voel wel wat alcohol branden in m’n keel, but that’s it.
Hoe lang duurde het voordat je geur weg was? Tot nu toe heeft niemand in m’n huis er last van maar ben wel ff benieuwd hahaha