Ik denk nog steeds dat bijna alle besmettingen op werk of thuis plaats vinden, logischerwijs en door wat ik zie en hoor. Ik denk echt vaak: je had vanaf het begin niks met die winkels en horeca enzo moeten doen, maar veel meer focus op thuis werken/veilig werken op locatie en op uitleg hoe het thuis verloopt. Je houdt nu toch dat mensen achter de voordeur schijt hebben, mede omdat men doet door de regels of het gevaar buiten ligt.
Hoor zo vaak mensen (ouderen en kwetsbaren ook): ik kom nergens, ik zie alleen: opsomming van bij elkaar al snel 15 mensen per week die in hun huis komen - vaak kinderen, kleinkinderen, buren, mensen uit de straat, vrienden (in een klein groepje).
Ik wil dan echt roepen: het gaat niet om waar je komt, maar om het aantal nauwe contacten wat je hebt op een dag of in een week!!! Dat bepaalt de kans op besmetting!!!

Morgen heb ik leiding over de hele dag, nu al zo geen zin in. Echt een herhaling van vorig jaar gewoon, toen wij ook bijna als enige open waren vlak voor kerst.