Oh het wordt nog erger, hij is geïntubeerd ondertussen maar ze wil nog steeds geen vaccin. Zijn lichaam wou vechten tegen het virus en je lichaam moet zich overgeven aan het virus en veel rusten, dan gaat het vanzelf weg.
Zo iemand kun je dus echt nooit overhalen, ongelofelijk dat ze nog de ernst van dit virus niet inzien
In onze regio gaat een club pensionado-huisartsen de thuisvaccinaties doen voor de niet-mobiele mensen. Dus regionaal lijkt het wel een beetje soepeler te worden…
Als de beste man zal overlijden dan is het natuurlijk ook de schuld van het ziekenhuis, want thuis ging het best aardig met hem. Zulke mensen.
Ik ook, maar ik vind het een beetje raar tbh om nu allemaal zulke (schrijnende) verhalen te lezen van mensen in ieders omgeving en dan en
en
als reacties.
Wat je mening over die persoon wel of niet is: die persoon is ook een ouder/broer/zus/kind van iemand die er wél verdriet om heeft en van dichtbij waarschijnlijk gefrustreerd is om hun keuzes, (lees je zelfs hier op het forum terug hoe pijnlijk dat kan zijn in families) dus krijg er een beetje een raar gevoel bij.
Dat was ook wisselend voor mij. Soms vraag ik me nog steeds af of mijn reukvermogen wel volledig hersteld is, en ik heb in april/mei corona gehad.
Met mijn smaakvermogen is het sowieso nog niet helemaal ok. Op sommige dagen proef ik beter of juist minder of juist wat gek, dan sommige andere dagen. Heb laatst met een gerecht gehad dat de eerste dag het gerecht heel smaakvol was en de dag erna smakeloos.
M’n werk heeft de boosterprik uitnodigingen verstuurd, zin om onder de brievenbus te liggen
Misschien aan de ouderenzorg vragen wat hun werkschema is mbt medewerkers met Corona. In zou denken als je uit quarantaine mag dan mag je gewoon werken.
Hoezo zou het níet mogen? Uit quarantaine is uit quarantaine, dan zijn er toch geen beperkingen meer?
En @Nachtburgemeester. Ik denk dat de verwarring veroorzaakt wordt omdat we de begrippen isolatie en quarantaine door elkaar heen gebruiken. Mensen die zelf corona hebben gaan in isolatie.
Na 7 dagen na start klachten en 24 uur klachtenvrij mag de isolatie opgeheven worden. Als je geen symptomen hebt moet je 3 (als je immuun bent) of 5 dagen in isolatie.
Quarantaine is thuis blijven als in contact bent geweest met iemand met corona. Dat is 10 dagen quarantaine na het laatste contactmoment of eventueel testdatum van besmet persoon. En die 10 dagen quarantaine kan je verkorten door op dag 5 negatief te testen. Als je immuun huisgenoot bent van iemand die besmet is krijg je wel het advies om gedurende 10 dagen na de testdatum afstand te houden, contact met kwetsbaren te vermijden en grote groepen te vermijden.
Dus quarantaine kan met extra adviezen komen nadat je quarantaine erop zit, maar isolatie niet.
Dan ben je al een aantal maanden verder. Hoop dat je smaak en reuk nog helemaal terug komt!
Nou ik heb vanochtend mijn huisartsenpraktijk gebeld maar daar wisten ze niks? Er was geen plan, ze zijn niet aan het vaccineren, ze weten niets en vernemen alles ook via de media… echt heel raar. Dit is geen verwijt aan mijn huisartsenpraktijk ofzo maar gewoon aan de gebrekkige opzet vanuit de overheid
Ik vind dit topic juist een opluchting en heel verhelderend. Vooral als ik net daarvoor reacties onder een nieuwsbericht o.i.d. op Facebook heb gelezen.
Maar als je hierover wil praten kan je daar toch zelf over beginnen? Lijkt me nuttiger dan klagen dat je dit topic irritant vindt
Misschien dat @Stofdoek het weet. Maar de griepprikgroep is in ieder geval geregistreerd bij de GGD als t goed is. Weet niet of er een aparte code oid is voor de bmi groep en griepprikgroep. Maar hopelijk ben je dus ook met die groep geregistreerd.
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat griepprikgroep gelijk was met bmi groep. Want ik heb toen expres de huisarts nog gebeld met joe ik ben dik dus ik wil op jullie lijst. Terwijl ik dus ook de griepprik krijg. Dus als de bmi groep anders is geregistreerd, dan ben ik ook fucked denk.
De Jonge zegt dat 100% van de gevaccineerden de booster moet nemen om een golf in de ziekenhuizen te voorkomen. Dus joejoe we zijn fucked.
Lijkt me een interessante discussie, al denk ik wel dat je snel enigszins off-topic gaat. Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat we drastisch anders moeten omgaan met andere mensen, dieren en het milieu willen we écht uit deze ellende komen én zulke scenario’s in de toekomst voorkomen of op z’n minst beter kunnen handelen.
De problemen die je aanstipt zijn breder dan alleen de coronacrisis en zijn lang voor corona ontstaan. Dus in dat opzicht weet ik niet of dit de beste plaats is voor een discussie daarover.
Zou het percentage mensen die die booste in januari haalt niet alleen al veeeel lager zijn omdat er een paar 100.000 mensen (20.000 per dag & nogareeds 10.000 per dag counting) de afgelopen 1-2mnd covid hebben gehad/hebben nu? dus die mogen pas in feb/maart geprikt worden. Toch?
Of die gewoon pas laat geprikt zijn. Heb ook een collega die pas 3 weken dr 2e prik heeft.
Ik hoop zo dat t gewoon meevalt.
Ik ben het hier zó ontzettend mee eens! Ik vind het ook jammer dat het hier bijna alleen maar gaat over ‘domme wappies’ en 1001 vragen van mensen over of ze wel of niet uit quarantaine mogen en welke bijwerkingen ze van hun vaccinatie kregen. Deze crisis legt zoveel bloot over hoe onze overheid functioneert. Dat het na 2 jaar nog steeds niet lukt om uit de crisisstand te komen en op een normale democratische manier beleid te maken en inderdaad de invloed van bepaalde lobbygroepen zo duidelijk is, daar maak ik me echt zorgen om.
Ik vond dit stuk in de NRC daarover wel goed: Corona blijft nog lang onder ons. Welke coronapolitiek kiezen we? - NRC.
Maar ook het systeem voor digitale identiteit waar Follow the Money over schreef (Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteit - Follow the Money - Platform voor onderzoeksjournalistiek). Dat is gewoon iets wat de zogenaamde ‘wappies’ al heel lang roepen en het blijkt gewoon waar te zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat complotdenkers op alle vlakken gelijk hebben, maar het consequent uitsluiten van dat geluid lijkt me ook niet wenselijk.
Dit topic is gewoon een echokamer geworden van mensen die zichzelf moreel verheven voelen omdat ze tweemaal een prikje hebben gehad, en ik vind dat best wel naar. En tegelijkertijd merk ik ook dat ik vaak geen zin heb om hier wat te posten omdat dat ondergesneeuwd raakt.
Het gaat toch om dat je je booster moet hebben als je tweede prik 6 maanden of langer geleden is. Dus als je nu pas je tweede prik hebt gekregen, zit je goed voor de aankomende 6 maanden en dan moet je je booster hebben.