Caronatopic #13

Ik denk oprecht dat je hier als overheid meer kwaad mee doet dan goed. Er zijn volgens mij best veel mensen die niet (durven te) vaccineren vanwege een gebrek aan informatie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je deze groep overtuigt met zo’n harde boodschap.
Ik weet verder niet hoe de informatievoorziening is in Amerika, maar dit lijkt me niet de manier.

Ik zie in Nederland gelukkig veel goede initiatieven vanuit artsen. Ze gaan bijvoorbeeld de straat op om mensen te informeren, er is een telefoonteam ingesteld om mensen die twijfelen te woord te kunnen staan. Ik denk dat je daar echt veel meer mee bereikt dan zo een harde onpersoonlijke boodschap.

2 likes

In Amerika zijn nog meer minderheden dan in NL. Daar wordt ook actief de straat op gegaan om iedereen te overtuigen. Daar zijn ook gewoon telefoonlijnen om mee te overleggen. Echter is het daar immens groot dat het boodschap nooit volledig zal aankomen itt in NL.

3 likes

Door de post van @Lavender95 ben ik bang geworden dat ik niet als griepprikgroep maar als bmigroep ben geregistreerd. Terwijl ik normaal gewoon wel de griepprik krijg.
Het goede nieuws van vandaag: priktempo is zeer verhoogd. Mn moeder van 67 kan maandag maar mn collega van 58 die net een een afspraak heeft gemaakt kan dinsdag al! Zit meer dan een week tussen het afspraak maken in en is dezelfde locatie. Dus er zijn echt veel plekken bijgekomen.
Verder maakt de snelle verspreiding van omikron me fuckin bang.

@Ikgebruiklievergeennaam ik denk niet dat die boodschap bij de 2e groep aankomt eerlijk gezegd. Denk eerder dat ze dan meer richting wappie gaan want “zie je wel t wordt ons opgedrongen”

Oh het was niet mijn bedoeling iemand bang te maken! Misschien kun je bij je huisarts checken hoe zij dit registreren?

Geeft niet, komt ook niet per se door jou maar meer mijn twijfel of die groepen tegelijk waren. Denk dat de huisarts hierover niks kan zeggen als ik kijk naar hoe slecht hun geinformeerd worden. En denk ook niet dat ze er iets aan kunnen doen. Denk dat ik gewoon even afwacht of ik een smsje krijg en anders de GGD probeer te bellen.

1 like

Omdat de GGD je prik als het goed is heeft geregistreerd. Maar als ik daar via de bmi brief ben gekomen is de kans dus best wel aanwezig dat ik bij hun niet als griepprik geregistreerd ga. En volgens mij hebben de huisartsen met deze ronde uitnodigingen niks te maken, maar krijg je gewoon een smsje van de GGD.

1 like

Wat fijn dat in ons ziekenhuis de covid opnames snel afnemen. Thuismonitoring gaat ook goed, waardoor iemand soms helemaal niet opgenomen hoeft te worden. Wel baal ik dat patiënten op de poli weigeren om alleen te komen (okay bij slecht nieuws, rolstoel afhankelijk is het begrijpelijk maar anderzins zo irritant. Moet continue de boeman spelen om maar 1 in m’n spreekkamer te laten. Gisteren zei een vrouw nog heel verbaasd “maar het is mijn man”. Uh ja dus. Had vorige week ook een die weigerde z’n mondkapje op te zetten. Ik heb zijn stoel toen id verste hoek vd kamer gezet :sweat_smile:

23 likes

M’n vader mag sinds vandaag een afspraak maken en kan morgen al terecht :tada:

19 likes

Ik hoop toch zo dat ik donderdag een smsje krijg om een afspraak te maken. Zou een zeer welkom kerstcadeau zijn.

3 likes

Niet elke astma patiënt krijgt een griepprik. En als je meer dan 22 wk zwanger bent kunt je het ook krijgen via de huisarts. Dan moet je even bellen. Heel eerlijk vind de griepprik nu nutteloos. Er heerst nauwelijks influenza. Afgelopen weken maar 3 pt met influenza gehad. Ik heb wel de griepprik gehaald begin november omdat we het vw werk jaarlijks geprikt worden, toen was het nog het idee van een influenza pandemie.

1 like

Hier precies hetzelfde! Hij is ook met Pfizer geprikt en vandaag negatieve testuitslag.

2 likes

En wij zijn bij fuckin 1964. Sorry maar vind t echt om te janken. Blij voor jou. Niet blij voor mezelf😂

2 likes

Maar dit is toch gewoon toeval?

Ik zou dit advies iig niet aannemen en wel gewoon altijd afstand houden als je besmet bent

5 likes

Zo fijn, ik heb vandaag mijn booster gehad en mijn vriend krijgt morgen zijn vaccinatie vanuit mijn werk! Mijn bedrijf heeft een mail gestuurd dat ze vaccineren erg belangrijk vinden en daarom partners ook de kans geven om te boosteren.

14 likes

Echt fijn voor je vriend hoor, maar dit zegt helemaal niets natuurlijk. Mijn vriend heeft ook geen corona gehad toen ik het had en dat was voor vaccinatie. Uit dit soort anekdotes kun je helemaal niets afleiden. Lijkt me handiger als we gewoon kijken naar bewijs over vaccins dat wetenschappelijk is vergaard.

20 likes

De pessimist in mij denkt dan wel dat je delta had :joy:

@nello vind t eigenlijk best raar dat ze dan tussen kerst en oud en nieuw niet prikken.

3 likes

Je hebt ook gewoon gelijk hoor. Het vaccin beschermt je tegen ernstig ziek zijn maar kan er ook voor zorgen dat het virus bij binnendringen meteen kapot gemaakt wordt en je dus helemaal niet ziek wordt. Dus negatief test.

7 likes

Oooh dan is t wel wat anders. Dacht al wtf hoezo gaan ze dicht, hier gaan ze juist die week op volle kracht.

1 like

Misschien kunnen ze bellen en kijken of ze alsnog eerder kunnen omdat de capaciteit inmiddels is vergroot? Want eind januari is wel heel ver weg… (beide van mijn ouders van onder de 70 zijn nl vorige week al geboosterd)

Mijn oom is gister overleden aan corona. 2x gevaccineerd met AZ, nog geen booster gehad. Hij had de deltavariant, ga je toch denken wat als 'ie z’n boostervaccinatie nog wel had kunnen krijgen. Maar goed, dat gaan we nooit weten

12 likes