Caronatopic #13

Ik kreeg ook een half uurtje geleden de grieppriksms. Kon op z’n vroegst maandag terecht, helemaal prima.

2 likes

Ja maar zelfs op een stuk rijden was de eerstvolgende pas 7 januari. Geloof echt niet dat iedereen die hier op t forum binnen een week kan een gelukje heeft. Gewoon een GGD regio die meer capaciteit heeft denk ik dan.
Gelukkig heb ik weinig contactmomenten. Mn irritatie zit ook gewoon in de grote verschillen tussen de regio"s, huisartsen en landen om ons heen. Dan denk ik echt waarom moet t hier zo moeilijk.

Net als die griepprikgroepuitnodiging, wordt er best een tijd van te voren aangekondigd dat t de 23e zou komen, toen werd t vanaf de 23e, en in de praktijk was t een klein clubje de 27e. Of dat er nog steeds zorgmedewerkers niet geprikt zijn, die zijn dadelijk op leeftijd haast nog sneller.

T heeft hier sowieso vanaf de 80+ al meerdere weken geduurd. Collega eind 50 kon binnen een week. Dat is hier t snelste wat ik heb gehoord.

1 like

Ik moet ook wachten tot 8 januari (kreeg vanmiddag de sms), maar vind het wel prima.

Ik begrijp dat 40% van de bellers belt om te verzetten.* Zou mooi zijn als ze het systeem nog iets anders kunnen inrichten dat het makkelijker wordt om je afspraak aan te passen.

*Bron: heb gestaan op Twitter

5 likes

Kreeg vanmiddag smsje, kan morgen al de booster halen!
Heb gewoon de pagina elke keer op vorige gedrukt en opnieuw postcode ingevuld.
Kreeg steeds andere tijden en dagen en locaties.

2 likes

Ik baal echt dat ik niet wist dat dit een optie was(vorige keer moest ik bellen). Maar hoezo heeft postcode verwisselen zin? In mijn stad is 1 locatie en de andere zijn allemaal 20+ km verderop.

Nee niet wisselen van postcode maar je postcode opnieuw invullen,
Ik heb dit 5x gedaan en kreeg telkens andere tijden datums en locaties

Maar dus ook eerder? Of was de eerdere datum een andere locatie? Of ook eerder op dezelfde locatie?

Annuleren met t risico nog later te kunnen of de gok wagen?

• Ja, gok wagen
  • Nee, afspraak houden

0 stemmers

1 like

Bij mij was het inderdaad eerder op de zelfde locatie.

Kun je niet nog een afspraak proberen te maken? En dan de latere afspraak afzeggen als je je prik hebt gehad

2 likes

Haha nee dat heb ik al geprobeerd, dan zegt ie dat je geen afspraak kan maken.

1 like

Oooh balen.

Tja ik weet niet hoe je qua vervoer enzo zit. Ik zelf zou de gok nemen omdat ik eigenlijk elke dag en tijd wel kan en qua locatie heb ik een auto dus tja,
Ik wilde hem graag zo snel mogelijk omdat ik 7 maanden geleden de laatste heb gehad en in de tussentijd ook al een longontsteking heb gehad. Maarja iedereen in de griepprikgroep wil hem zo snel mogelijk natuurlijk

1 like

Omgggg ik heb gebeld. Hij kon verzet!! 6 januari. Bedankt! Er werd trouwens meteen opgenomen.

20 likes

Ik zag laatst een ‘meme’ met een quote die een wappie had gepost met iets als (in het Engels) dat mensen tegenwoordig banger zijn voor een “verkoudheidsvirus” met 99% overlevingskans terwijl ze juist banger moeten zijn voor vaccinaties waar je wel dood aan gaat. Zoiets klonk in het Engels grappiger :joy: Iets als “People are more afraid of a virus that doesn’t kill them than vaccine injuries that does.” Of zoiets :joy: :+1:

1 like

Weetje, je bent echt een roepende in de woestijn. Nobody gives a fuck about mensen met een handicap, mensen met een chronische en/of slepende ziekte. Dus hoeveel je ook de nadruk legt op mensen met chronische ziekte/long covid etc, in de realiteit boeit geen hond het wat. Ik bewonder dat je dit steeds onder de aandacht blijft brengen maar je zit hier echt in een echo chamber.

Dit zeg ik als zelf chronisch zieke met een moeder die zeer ziek is

3 likes

Moest vandaag een vrouw controleren met corona, die er achter was gekomen dat ze positief was, doordat ze van haar dochter net voor het kerstdiner een zelftest moest doen (ze was al bij haar dochter in huis)…

Zegt ze ook nog: ja m’n dochter is zo erg van de regeltjes, van ons hoeft dat niet zo streng. Echt totaal niet onder de indruk.

🥲

8 likes

Ik heb sinds begin dit jaar long covid en ik heb dit jaar echt mensen GOED leren kennen… op het begin vinden mensen het nog ‘intressant’ als je ziek bent, maar na een tijdje merk je dat mensen af beginnen te haken. Ze vinden het ‘te wazig’ en snappen niet waarom je niet gewoon even lekker op de koffie kunt komen ect…
Het is echt heel erg hard om tijdens zo’n ziekte je echte vrienden te leren kennen, soms voelt het ontzettend eenzaam en verdrietig.
Maar er zijn tijdens dit proces ook zeker mensen die me heel erg steden uit onverwachte hoek en daar hou ik me maar aan vast!

Ik vind het wel bijzonder dat er nog relatief weinig aandacht is voor long covid, het is zo’n ontzettend slopende ziekte. Soms krijg ik wel is het idee dat het niet serieus wordt genomen…

9 likes

Het is misschien klein als het gaat om erkenning, maar bij de centrale eindexamens hebben kandidaten met long covid inmiddels recht op tijdsverlenging. Volgens mij was dat vorig jaar nog niet zo. Hoop dat er zo op meer vlakken extra ondersteuning gaat komen. Vond het in elk geval wel positief dat een landelijke (onderwijs)instituut erkent dat deze groep recht heeft op extra faciliteiten.

@Eddie je precies wat je nu omschrijft! Zodra het ‘te lang’ duurt gaan mensen weer verder… keihard deze wereld. Ik probeer me nu juist te richten op de mensen die me wel steun bieden op welke manier dan ook, maar vooral op m’n herstel!

@LazySusan wat goed om te horen! Mijn werkgever neemt het gelukkig ook heel serieus, en ik merk dat die erkenning ontzettend veel doet voor mijn herstel. Een stukje wegnemen van stress/spanning tijdens werkzaamheden of op school helpt echt enorm (bij mij dan :sweat_smile:).

3 likes

Wat kut dat je long covid heb gekregen. En wat erg dat mensen er geen begrip voor hebben. Helaas is dat echt hoe een groot deel van de mensen is. Ze snappen niet dat je iets niet kan of wil.

Snap ook niet dat de gemiddelde mens niet bang is voor long covid. Kijk dat je als gezond, jong mens denkt dat je niet dood zal gaan snap ik. Maar long covid komt juist ook bij gezonde jonge mensen voor. Of t feit dat er mensen zijn die al een jaar lang hun reuk en smaak kwijt zijn, dat zou toch ook af moeten schrikken. Maar helaas denken de meeste mensen dat t hun niet zal gebeuren.

Nieuws uit de VS: zelftesten werken minder goed bij omikron. Zitten we dan met ons systeem dat een zelftest ook bij klachten voldoende is.

3 likes

Ben benieuwd wanneer landen om ons heen in lockdown gaan. Las net dat Belgie juist de maatregelen tov cultuur heeft teruggedraaid (mogen weer open voor 200man; bioscopen, theaters etc) gisteren omdat deze als ‘buitenproportioneel’ werden gezien.

Ja door de rechter en ik moet zeggen dat ik het wel snap. Dat zijn geen locaties waar grote groepen mensen zonder mogelijkheid tot controle lang dicht bij elkaar staan/zitten. Horeca blijft wel open dus dat is dan natuurlijk heel krom. Ik ben pro maatregelen hoor maar dit argument kan ik me goed in vinden.

1 like