Het is misschien klein als het gaat om erkenning, maar bij de centrale eindexamens hebben kandidaten met long covid inmiddels recht op tijdsverlenging. Volgens mij was dat vorig jaar nog niet zo. Hoop dat er zo op meer vlakken extra ondersteuning gaat komen. Vond het in elk geval wel positief dat een landelijke (onderwijs)instituut erkent dat deze groep recht heeft op extra faciliteiten.
@Eddie je precies wat je nu omschrijft! Zodra het âte langâ duurt gaan mensen weer verder⊠keihard deze wereld. Ik probeer me nu juist te richten op de mensen die me wel steun bieden op welke manier dan ook, maar vooral op mân herstel!
@LazySusan wat goed om te horen! Mijn werkgever neemt het gelukkig ook heel serieus, en ik merk dat die erkenning ontzettend veel doet voor mijn herstel. Een stukje wegnemen van stress/spanning tijdens werkzaamheden of op school helpt echt enorm (bij mij dan ).
Wat kut dat je long covid heb gekregen. En wat erg dat mensen er geen begrip voor hebben. Helaas is dat echt hoe een groot deel van de mensen is. Ze snappen niet dat je iets niet kan of wil.
Snap ook niet dat de gemiddelde mens niet bang is voor long covid. Kijk dat je als gezond, jong mens denkt dat je niet dood zal gaan snap ik. Maar long covid komt juist ook bij gezonde jonge mensen voor. Of t feit dat er mensen zijn die al een jaar lang hun reuk en smaak kwijt zijn, dat zou toch ook af moeten schrikken. Maar helaas denken de meeste mensen dat t hun niet zal gebeuren.
Nieuws uit de VS: zelftesten werken minder goed bij omikron. Zitten we dan met ons systeem dat een zelftest ook bij klachten voldoende is.
Ben benieuwd wanneer landen om ons heen in lockdown gaan. Las net dat Belgie juist de maatregelen tov cultuur heeft teruggedraaid (mogen weer open voor 200man; bioscopen, theaters etc) gisteren omdat deze als âbuitenproportioneelâ werden gezien.
Ja door de rechter en ik moet zeggen dat ik het wel snap. Dat zijn geen locaties waar grote groepen mensen zonder mogelijkheid tot controle lang dicht bij elkaar staan/zitten. Horeca blijft wel open dus dat is dan natuurlijk heel krom. Ik ben pro maatregelen hoor maar dit argument kan ik me goed in vinden.
Ja klopt⊠was meer verbaasd dat daar nog alles open is & dus nu dit ook is teruggedraaid (wat ik snap qua redenatie).
Gelukkig heeft de FNV wel oog voor long covid.
Ik vind dit zoân raar artikel over een twijfelende Gommers
âAls er na de derde coronaprik opnieuw een boostercampagne komt, is het voor Gommers opnieuw niet direct een uitgemaakte zaak of hij de prik neemt.â Dit geeft mensen vast vertrouwen
Denk dat ie probeert zo relatable mogelijk over te komen oid
Ja maar hij slaat de plank totaal mis
Hij had beter kunnen zeggen, âIk snap dat mensen twijfelen, maar dat is niet nodig, wantâŠâ ipv âIk snap dat mensen twijfelen, doe ik zelf ook, wantâŠâ
Maar goed die vent zit toch al in mân allergie
Las het vanochtend ook en vind het wel heftige aantallen en schrijnende situaties zeg! Hoop dat ze iets gaan doen aan die aansprakelijkheidskwestie. Bewijslast ligt nu bij de werknemer. Die moet nu hard maken dat je het echt alleen op werk kan hebben opgelopen, wat vrijwel onmogelijk is als je geen kluizenaar bent. Vroeger lag die bewijslast juist bij de werkgever: die moest dan aantonen dat het nĂet op werk was opgelopen. Weet er het fijne niet van, maar daar kan vast wel aan gesleuteld worden. Of ze moeten gewoon voor de hele groep met een plan komen en niet alleen voor werkenden, dat zou nog beter zijn.
Ohja helemaal eens hoor! Mis ook compleet het argument dat je het juist ook voor een ander doet. Gemiste kans
Oke, discussie hier. Is dit nou positief of negatief? Ik heb dat bijna altijd bij een zelftest, dat ik twijfel of ik het testlijntje nou zie lopen (alsof het doordrukt) of dat hij echt positief is. Deze foto met macro functie naast het raam genomen.
- Negatief
- Positief
- Geen idee
0 stemmers
Hoe is dit positief?
Haha, ja zo reageert mijn man ook. Waarschijnlijk zie ik gewoon spoken ofzo. Maar ik zie bij de T een lijntje lopen. Hij lijkt alleen grijs ipv roze.
Haha ik zie precies niets. Maar ga er maar vanuit dat als 'ie positief is dat je duidelijk twee streepjes ziet
Ok heb voor zekerheid maar een test ingepland voor straks. Weet het liever even zeker.
Hier nog een foto. Misschien is het zo beter zichtbaar? (Nog steeds super vaag, maar oke)
Ik zie echt helemaal niks
Donât see it.
Hahaha sorry jongens. Misschien maak ik me gewoon, net als altijd, druk om niks