Caronatopic #13

Proberen te bellen? Gister kwam ik er zonder wachttijd doorheen. Misschien zijn ze net een vinkje vergeten bij een jaartal. Maar als dat zo is vrees ik dat ze daar ook niet kunnen helpen maar is t proberen waard.

Als je belt en zijn jaartal intoets of bijv 1992 zeggen ze weer je hebt geen brief ontvangen meine gute wat een gedoe zeg.

Oh wat stom zeg. Echt stelletje faalhazen :joy:

De oprichter van herstel-NL en vaccinatieweigeraar Robin Fransman is aan corona overleden lees ik net.

1 like

Lijkt sowieso wel een nieuwe “trend” als ik in mijn omgeving kijk. Met meer dan 2 of 4 mensen afspreken “maar iedereen heeft een zelftest gedaan hoor!” :roll_eyes:.

Het lukt!

4 likes

Blijf t toch eng vinden dat mensen gewoon doodgaan aan corona. En niet alleen 80 plussers. Met de griep gebeurt dat toch bijna niet?

Misschien een vraag voor de dokters hier, maar als je doodgaat aan corona is dat dan omdat je longen geen zuurstof meer kunnen opnemen? Of is t meer door dingen als bloedpropjes, een cytokine storm oid. Vind t soms wel lastig te bevatten omdat we zo’n soort ziekte nog niet meegemaakt hebben (in onze tijd).

1 like

Maarja nul keer gevaccineerd he :woman_shrugging: maar zeker erg dat er mensen in die leeftijdscategorie erdoor overlijden. Heeft bijna een maand in het ziekenhuis gelegen.

1 like

Ja dat hoor je dus nooit, behalve oude mensen. Of mensen die “echt wat mankeren” ( maakt t niet minder erg maar als je iets hebt waardoor je lijf zo’n ziekte niet aankan wel logischer).

Klopt dat ik soms (oke regelmatig) paniekerig kan doen. Maar vond dat bij deze post niet eigenlijk. Het toch ook vrij heftig dat iemand van 49 doodgaat aan iets wat door een groot deel van de bevolking niet serieus genomen word. Maar zal proberen t minder te uiten.

Nou ja sorry dat ik t na deze tijd nog niet iets normaals vind.

Maar deze man nam het zelf ook niet serieus he. Zelfs zo niet serieus dat hij anti lockdown en vaccinatie was en daar een bedrijf voor heeft opgericht en campagne tegen alles heeft gevoerd. En tuurlijk is het erg dat jonge gezonde mensen overlijden, maar ja het is inmiddels ‘orde van de dag’ haast. En buiten corona gebeurt het ook genoeg maar heeft het gewoon geen naam en boeit niemand het genoeg om er aandacht aan te besteden.

1 like

Nee heb je gelijk in. Waarschijnlijk nam ie t dan ook niet zo nauw met de regels enzo. En we hebben nu t vaccin wel. Dat scheelt wel voor de mensen die het wel serieus nemen.

@Eddie ik zie je vaker zeggen dat mensen alleen bereid zijn t bare minimum te doen. Maar wat zouden mensen in jouw ogen dan moeten doen?

Ben het met je eens. Hopelijk gaan ze nu wel bezig met lange termijn beleid. En de pandemie heeft extra laten zien dat de mens over het algemeen vrij egoĂŻstisch is helaas.

1 like

Gadver, heb een licht positieve zelftest nadat ik 3 dagen geleden contact heb gehad met een positief getest persoon. Had nog de hoop de dans ontsprongen te zijn want heb eigenlijk niet dicht bij die persoon gezeten die avond en heb 3 weken geleden mijn booster gehad. De rest van het gezelschap test nog steeds negatief, terwijl zij wel dichtbij diegene gezeten hebben en nog geen booster hebben gehad.

Kan gelukkig vanmiddag nog terecht voor een PCR-test maar zie het somber in

2 likes

Hij had een tijd geleden nog geinend getweet of ie nu een ‘vinkje’ kreeg op Twitter. “Elk nadeel heb z’n voordeel” zei die. En zelfs op de IC nog heel kritische tweets retweeten
 oei.

Ja de mail kan best een paar uur duren, sms nog wel langer.

Yes! Griepprik groep uit de nineties en vanochtend sms ontvangen :raising_hand_woman:t4:

2 likes

@Tokyo via linkje lukte het inderdaad niet in eerste instantie, telefonisch het geboortejaar van m’n moeder ingetypt. Vervolgens iemand aan de lijn die aangaf geen afspraak te kunnen maken. Daarna teruggebeld en wĂ©l een afspraak kunnen maken. Het hele drama koste me een uur maar booster afspraak staat.

2 likes

Zorgverlener hier en ook een afspraak kunnen fixen voor eind volgende week! :partying_face:

1 like

Zo mijn booster zit erin!
Was in dat half uur de jongste zoals ik het kon zien in de wachtruimte.

2 likes