Caronatopic #13

Heb je een keer een vlotte huisarts, heb je er nu de nadelen van. Snap dat je baalt. Denk dat t voor nu weinig zin heeft, maar wie weet dat het voor de volgende ronde (als je die nog wil) al eerder kan aangeven bij de ggd. Misschien op een rustiger moment de GGD een keer bellen, al zou ik niet weten welk deel, bij t vaccinatienummer weten ze t antwoord niet. Misschien is er nog een algemeen coronanummer.

Snap dat je baalt, hopelijk is je jaar snel aan de beurt.

Ik bedoelde ook niet nu, maar in april ofzo. Als ze uberhaupt al de griepprikgroep als eerdere groep gaan houden.
Snap dat je van de situatie nu baalt en niet van de prik toen.

Heb jij Corona gehad?

• Nee
  • Ja, ongevaccineerd en geen klachten
  • Ja, ongevaccineerd en milde klachten
  • Ja, ongevaccineerd en ziek geweest
  • Ja, ongevaccineerd en medische hulp nodig gehad
  • Ja, ongevaccineerd en long covid opgelopen
  • Ja, 1x gevaccineerd en geen klachten
  • Ja, 1x gevaccineerd en milde klachten
  • Ja, 1x gevaccineerd en ziek geweest
  • Ja, 1x gevaccineerd en medische hulp nodig gehad
  • Ja, 1x gevaccineerd en long covid opgelopen
  • Ja, volledig gevaccineerd en geen klachten
  • Ja, volledig gevaccineerd en milde klachten
  • Ja, volledig gevaccineerd en ziek geweest
  • Ja, volledig gevaccineerd en medische hulp nodig gehad
  • Ja, volledig gevaccineerd en long covid opgelopen
  • Ja, gevaccineerd + booster en geen klachten
  • Ja, gevaccineerd + booster en milde klachten
  • Ja, gevaccineerd + booster en ziek geweest
  • Ja, gevaccineerd + booster en medische hulp nodig gehad

0 stemmers

Ik sta in de rij voor een prullenbak booster :partying_face:

34 likes

Ik kan ook ineens vandaag al voor mijn booster! Had het trucje (dat ik hier las) met meerdere keren proberen met je eigen postcode toegepast en toen verscheen er ineens een optie voor vanavond :partying_face:

3 likes

Vorig jaar mei (toen er nog geen vaccins waren) had verstopte oren en ik rook niks. Was wel negatief getest, maar later heb ik antistoffen test gedaan en bleek dat ik antistoffen had.

Hoe is de situatie dan nu in de ziekenhuizen in Denemarken? Overstromen die ook? Omgerekend 70.000 is wel echt bizar veel!

Twittermeneer zegt de ziekenhuizen +9% op weekniveau. Dus dat valt nog mee.

1 like

Huh krijg je niet gewoon iemand aan de lijn? Welk nummer bel je? Hoefde nergens geboortejaar in te toetsen.

1 like

Ja of het komt omdat ik wilde verzetten en dus een andere optie had waarbij dat niet hoeft. Belde 0800 7070.

Zou het online blijven proberen in ieder geval. Want bij mij zag diegene aan de lijn ook geen eerdere mogelijkheid, 3 seconde later opeens wel. En als je idd je geboortejaar moet invoeren misschien hebben ze je jaar dan nog niet ā€œopenā€ gezet.

Weet niet hoe lang je nog moet tot je geboortejaar, maar wil niet zeggen dat je dan veel eerder kan he. Als t nog even duurt misschien zelfs langer. Het lijkt toch ook wel aan de regio te liggen. Kan je niet beter toch een afspraak vastleggen en later eventueel annuleren/verplaatsen? Ik denk dat ik gister echt geluk heb gehad dat de medewerker het wilde verzetten en dat er net een eerder plekje vrij kwam. Dan heb je in ieder geval een afspraak en mocht je als je jaartal is nou in je omgeving veel horen dat t eerder kan, dan kan je m altijd annuleren/verplaatsen.

Ik vind die 30 vragen aan de telefoon ook zo ongemakkelijk.

Als ik @Koda zo lees heb ik echt geluk gehad. Die van mij vroeg niks.

3 likes

Nee joh wat een tegenstrijdige communicatie!

Mijn booster zit erin, hoera! Wel heel anders dan van de zomer, dat iedereen met korte mouwen en een pleister op z’n arm liep. Het ging heel snel dit keer, de prikker ging de mensen af die op een rij zitten te wachten. Ideaal en ik had een heel lieve oudere mevrouw.

2 likes

Jeetje wat veel! Gaan er wel strengere regels komen of is daar niets over bekend?

Woow mijn verloskundige mailt net dat je je 4 januari bij hen kan laten vaccineren (1e, 2e en booster)! Echt goede informatieve mails met allemaal bijlagen.
Je moet wel bij hen zitten dus m’n zwangere zus die medisch is mag alsnog niet geboosterd worden. En ik heb deze maand nog corona gehad dus ik mag ook niet. Maar helemaal blij dat ze dit doen!

17 likes

Hier gisteren 6.000, wat ook al heel veel is op de bevolking van 10 miljoen. Ben benieuwd naar de cijfers van morgen, dan zal het Juleffect wel echt zichtbaar worden. En dan wordt hier ook nog eens veel minder getest dan bij jullie, dus een hoop besmettingen blijven onder de radar denk ik.

Ik zie hier in de stad wel steeds meer mensen met mondkapjes, terwijl dat officieel niet hoeft, dus dat is wel positief. En ze hebben hier allerlei Nieuwjaarsevenementen afgeblazen, ook een duidelijk signaal. Fingers crossed dat het niet zo enorm oploopt, maar met omicron kan het bijna niet anders.

1 like

Ja, ik herken het heel erg goed. Had dit helemaal in het begin van de corona-periode. Toen er ook nog niet getest werd. Heb toen nog wel de huisarts gebeld of dat nodig was maar dat kon toen ook nog niet ergens maar het zal wel corona geweest zijn is nu de conclusie.
Ik vond het toen maar eng want ik had geen idee wat me overkwam. Heel erg moe inderdaad en totaal geen concentratie en ik had ook die mist in mijn hoofd. Denk dat het ongeveer 6 tot 9 maanden heeft geduurd voordat ik er echt helemaal van af was en me weer voelde zoals daarvoor. Ben er toen niet mee naar de huisarts geweest omdat ik geen idee was dat het door corona kon komen. En daarna barste alle ellende echt los en wilde ik de huisarts er ook niet mee lastig vallen. Achteraf begreep ik wel dat mijn collega’s zich wel afvroegen wat eraan de hand was, degene die me goed kennen merkten wel dat ik niet echt presteerde zoals gewoon. Dus daar zou je misschien nog wat mee kunnen als je denkt dat het ook invloed heeft op je werk.
En verder denk ik toch inderdaad je rust nemen en accepteren dat het zo is. Maar het is bij mij echt helemaal over gegaan. (Op asmatische klachten na maar dat is weer wat anders.)

3 likes

Hier nog altijd niks 🄲 Fijn dat jij nu een afspraak hebt!

1 like

Mijn jaartal was aan de beurt vandaag, om half vijf ingelogd en kan vrijdag al om half negen. Lekker zo nog even op het eind van het jaar!

4 likes

Helaas heel herkenbaar, ze noemen het ook wel brain fog… ik heb er zeker een half jaar lang last van gehad, kon zelf helemaal niet meer lezen zelfs geen kinderboek met grote letters. Ik kon de woorden wel lezen, maar het lukte om 1 of andere reden niet om het verband tussen de woorden te leggen. Het was best eng, bij mij is het gelukkig helemaal weggetrokken uiteindelijk.

1 like

Ik was er heilig van overtuigd dat ik Corona had ondanks mijn 3 negatieve zelftest. Mijn verkoudheid was matig en was al aan het afnemen, toen ik opeens Ɣl mijn smaak en geur verloor. Maar ook via de officiƫle testlocatie bleek ik negatief :partying_face: