Als het door de EMA goedgekeurd wordt denk ik niet dat Hugo er onderuit kan. Elke prik telt.
Het is alleen zo jammer dat er nu allemaal mensen liggen te sterven die aan het wachten waren op dat vaccin, of op een teken dat de huidige vaccins op de markt toch wel betrouwbaar zijn, of op een handig moment, of tot Isa en Willem zeggen dat het mag.
Ik heb vandaag weer extra covid-dienst gedaan, alle bedden liggen vol, ik schat met 1/3e oude mensen voor wie de booster nu net te laat komt (de meesten gelukkig niet heel ziek, paar liter zuurstof), 1/6 oude mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd zijn (echt ziek, meerderen op sterven) en de helft jonge mensen (<60jr) die niet gevaccineerd zijn (“nog niet aan toegekomen” “ik wilde nog even afwachten” “mijn collega’s zeiden dat het slecht voor je was” “ik dacht dat ik er toch niet ziek van zou worden”, ook allemaal hartstikke ziek).
Ik vind het gewoon zo zonde als je dan weer de gezondheidsschade en het persoonlijke leed van die mensen en die families optelt. Ik heb de gouden oplossing ook niet, maar het doet me pijn om zoveel vermijdbare ellende te zien.