Caronatopic #13

Nou… partner van de collega van mijn moeder is positief getest en betreffende collega moest komen werken (zorg) en was negatief getest. Nu toch positief en lekker op het meest besmettelijke moment gewerkt en potentieel collega’s en patiënten besmet…

1 like

Dit @Suuzie85. Check even dat draadje dat ik hierboven heb gedeeld over hoe Thierry de cijfers verdraait. Dit is waarom al die spookverhalen rondgaan.

En in de media gaat het er niet over, omdat een bericht met “oversterfte komt door corona”, afdoende zou moeten zijn. Vaccinoversterfte is er niet, dus waarom zou dat dan extra zuurstof moeten krijgen? Ik denk dat die discussie wel op redacties in heel NL is gevoerd en iedereen tot de conclusie is gekomen dat het echt bullshit is om aan de lopende band complottheorieën te moeten ontkrachten.

3 likes

Er is een aanwijsbare oorzaak voor de oversterfte en :sparkles:verrassing :sparkles: dat is COVID-19 (en alle impact die dat heeft). Is de officiële reactie op de kamervragen van Baudet.

4 likes

Haha was dit je inspiratie toevallig? De meerderheid is ook nog eens veel groter dan de minderheid!!1!

Een docent van mijn school roept ook ineens dat de vaccins maar een experiment zijn en dat hij ze niet wil gebruiken. Vind dat zó raar ? We zijn niet een medische opleiding oid. Hou je bakkes gewoon kerel…

4 likes

Onze school (basisschool in achterstandswijk) moet volgens protocol een week dicht van de GGD. Niet veel officiele besmettingen (wel heel veel positieve zelftesten en zieken), maar er wordt nauwelijks getest, omdat ouders geen vervoer hebben naar de teststraat (geen auto, niet kunnen fietsen) en het is 1 u en een kwartier lopen. Ze krijgen het daarbij ook niet voor elkaar om een afspraak te regelen als ze wel vervoer hebben. Halve groepen al thuis, 1 grote personeelspuzzel elke dag al weken. Ik hoor van andere scholen hetzelfde, er is geen personeel meer over. Roeien met de riemen die je hebt. Kinderen hebben flinke achterstanden opgelopen door de lockdowns. Er moesten ook kinderen huilen, vooral oudere kinderen. Juf, ik was zo goed op weg om weer op niveau te komen, mag ik weer bellen als ik iets niet snap? Kinderen zijn ook bang dat het geen week quarantaine is, maar dat er een nieuwe lockdown komt. Kinderen in grote gezinnen, geen rustig plekje om te werken, zorgen van thuis de hele dag. Ze hebben allemaal de laptop mee van school, zodat ze daar geen stress om hoeven te hebben. Meisje in groep 8 had helemaal zelf uitgezocht dat ze oud genoeg was voor de prik, dat de prikbus kwam bij de Jumbo en het besproken met haar ouders en het mocht. Mag ik dan de rest van het schooljaar naar school komen?

Het is zo sneu, we werken met z’n allen zo ontzettend hard om de achterstanden in te halen, maar er is geen personeel voor de coronagelden. Er ligt geld op de plank om kinderen te kunnen ondersteunen, maar je kan het niet zinvol gebruiken. Ik weet dat andere sectoren het nu veel en veel zwaarder hebben, maar m’n hart brak gister gewoon om het in de klassen te moeten vertellen. Hopelijk dooft na deze week de brandhaard op school en kunnen we verder tot aan de kerst, maar ik begin te twijfelen :disappointed:

40 likes

Hangt toch van het zorg af. Als je zo ziek bent dan je geholpen moet worden met wassen of naar de wc toe kun je er niet op wachten. En niet alle verpleegkundige mag medicatie geven of dubbele checks uitvoeren. Dan is het al wel fijn dat er een is die dat wel mag want daar kun je ook niet mee wachten.

Bij ons veranderen de regels ook steeds. De ene keer mag je werken met een besmet huisgenoot en andere keer is het weer niet.

1 like

:sob:

22 likes

Wat een ontzettende klote situatie! Ik werk ook in po maar met zulke andere omstandigheden, heb echt respect voor wat jij en je collega’s doen. Hopelijk blijft het inderdaad bij deze week en komen de kinderen die goed door. Fijn dat ze al laptops mee hebben want zo heb je hopelijk zoveel mogelijk contact.

Het meest schrijnende vind ik inderdaad dat er geld ligt maar gewoon geen (goede) mensen zijn om inderdaad achterstanden te verhelpen en kinderen goed te begeleiden. Zo zie je maar dat een smak geld geven dus echt niet genoeg is maar dat jaren geleden al wat had moeten veranderen. Ik vind het zo kut om te bedenken dat kinderen vandaag daar de dupe van zijn.

Anyway, wens je super veel succes komende week!

6 likes

Milde klachten, dus een test ingepland voor vanmiddag. Heb alleen nog geen bevestiging per SMS of mail gehad en de ggd is telefonisch niet te bereiken. Heeft iemand dit al eens gehad?

1 like

Bedankt voor je reactie! Dat stelt me iets gerust. Ik wacht het af.

1 like

Pff echt kut dit. Voelt zo eindeloos soms.
Maar on the bright side, boostershots incoming hè.

Haar posts zijn inderdaad supergoed, en tegelijkertijd vind ik het zo erg wat haar (en jou, en zoveel anderen) is overkomen. :heart:

Misschien is het ook wel regionaal gebonden wat de expertise hierin is? Ik heb persoonlijk het idee waarin ik werk het veel beter voor elkaar is. Huisartsen weten goed want te doen en wanneer duur te sturen. In het ziekenhuis draaien we al vanaf het eerste golf covid polis. Ook bij de cardiologen, internisten en neurologen zijn die polis er ook nog. Er is idd geen richtlijn, voor zover ik weet. Het is echt luisteren naar patiënt en meest voorkomende oorzaken uitzoeken. Sterkte!

2 likes

Ja dat klopt natuurlijk ook wel, en ze heeft ook met bescherming grotendeels gewerkt. Maar neemt niet weg dat het vervelend is voor collega’s en al zieke patiënten. Ook voor haarzelf overigens, zij voelt zich nu heel schuldig. Maarja niets aan te doen, ze kampen al met veel zieken ook door burn-out en dergelijke…

2 likes

Er zat een flyer voor een of andere coronademonstratie onder de ruitenwisser van mijn auto :rage: :rage: Heb het redelijk woedend verscheurd, ga weg met je onzin

6 likes

Kreeg afgelopen week berichtje van mn zus dat haar vriend (na een concert) nogal beroerd werd na een paar dagen. Getest bij de GGD, bleek negatief. Mn zus is zelf ook getest nadat ze een paar keer wat gehoest heeft, daarna geen klachten meer gehad: positief. Zo raar!

Op de basisschool van onze zoon is er in de klas een besmetting, dat kind is thuis gebleven en we moesten de kinderen in de gaten houden. Was vanmorgen nog niets aan de hand, maar rond de lunch sloeg het hier thuis ineens om. Zoon hangerig, moe, rode wangen, warm, wilde niet meer eten. Af en toe een hoestje, niks extreems, maar toch. Zelftest gedaan: negatief. Maar voor de zekerheid morgen een GGD test ingepland, kunnen rond half 3 terecht dus dan hoop ik uiterlijk dinsdag duidelijkheid te hebben.

We zitten ook nog met een newborn in huis (ze is 2 weken) dus dat vind ik enorm kut, maar we zijn allebei gevaccineerd (mijn man en ik tijdens mijn zwangerschap) dus fingers crossed dat we er (indien positief) een beetje goed uit komen…

1 like

De reden voor veel mensen is dat ze denken dat die andere vaccinaties al veel langer bestaan en beter onderzocht zijn.

11 likes

Heftig verhaal zeg, ook de verscheidenheid aan dingen waar je dan last van kan hebben.

Ik ging van de week ergens een proefles dansen doen en er was een meisje die als long covid symptoom had dat ze licht niet meer kon verdragen. Dus het was een dansles in het bijna donker (en ze kon het ook maar heel kort volhouden natuurlijk). Heel zielig voor haar wel

2 likes

Aaah echt zo lief van je! Dankjewel voor deze steun! En jij ook veel sterkte natuurlijk, het is nergens makkelijk nu!

2 likes