Ja, alleen schieten we met 3g niets op. Als iedereen zich dan ook aan de maatregelen hield (beide kanten btw). Maar mensen houden zich er gewoon niet aan.
Ja, maar ik heb het gevoel dat dit eigenlijk 2 op zichzelf staande problemen zijn die als 1 groot probleem worden gepresenteerd. Het groot personeelstekort hadden we eigenlijk al en daar zijn al verschillende initiatieven voor genomen om de sector aantrekkelijker maken.
Ik ben ook benieuwd of er door die verplichting nu écht zoveel verpleegkundigen gaan uitvallen. In verschillende reacties van ongevaccineerd personeel heb ik al gelezen dat er waarschijnlijk toch nog veel mensen zich gaan laten vaccineren, maar dan tegen hun wil. Net hetzelfde als bij de weigeraars die ‘uit gemak’ later toch nog om hun vaccinatie gingen: hoe sterk zijn die principes nog als ze merken dat er échte gevolgen vasthangen aan hun beslissing?
Bijzonder dat dat een risico is die ze willen nemen, vind ik.
Uitzonderlijke tijden vragen soms om uitzonderlijke maatregelen en ik geloof dat een pandemie daar wel onder valt.
Ja en ik zou juist die uitzondering gebruiken om ongevaccineerden te laten werken ipv andersom.
Op je principes staan kan wel weer als de zorgcrisis voorbij is.
Ja mag je vinden, ik vind dat mensen hun baan ontzeggen zelfs nu niet geoorloofd is wanneer ze ook gewoon regelmatig kunnen testen om veilig door te kunnen werken. Zéker niet in zo’n sector als de zorg, waar al een tekort is en mensen al ontevreden zijn.
Personeel is hard nodig, ieder personeelslid.
Ik snap gewoon niet dat je in de zorg werkt die nu focking zwaar overbelast is vanwege een pandemie (je ziet die hele puinhoop met je eigen ogen) en dat je dan besluit om je niet te vaccineren, je werkt met kwetsbare mensen notabene
Maar dat kan je toch net zo goed omdraaien? Er kan toch ook gezegd worden van ongevaccineerde zorgmedewerkers van hey, op je principes staan kan wel weer als de zorgcrisis voorbij is maar nu heb je een verantwoordelijkheid tegenover je patiënten om er alles aan te doen dat die niet nog meer potentieel gevaar lopen?
Ik snap je redenering wel hoor en die van jou ook @Nysmn. Ik vind het ook gewoon moeilijk want als ik zie hoe sommige collega’s/stagiaires rondlopen op spoed en pneumo en er alles aan doen om covidpatiënten te redden terwijl sommige opnames vermeden hadden kunnen worden, dan wringt het gewoon.
Correctie: volgens dit onderzoek is 2G veiliger dan 1G (leidt tot minder ziekenhuisopnames).
Natuurlijk mag je daar politiek en moreel van alles van vinden en kunnen andere overwegingen een rol spelen in de keuze voor 1/2/3G, maar het is een misverstand dat 1G per se het veiligst is.
Overigens is de hepatitis B vaccinatie ook gewoon verplicht als zorgmedewerker.
Zijn er ook mensen die heel erg goed gaan op de lockdown etc? Ik kan het me niet voorstellen maar een collega zei nou dit is voor sommigen zo een fijne rustige periode zo. Dus voor de groep die moeite hebben met sociale verplichtingen? En geloof me, ik snap dat ook ergens goed toch vind ik de onzekerheid en alle gedoe zwaarder wegen
Ik ben benieuwd hoeveel er zijn die nu geen vaccin willen maar bijvoorbeeld wel een prik pakken op het moment dat ze op vakantie gaan en daar een bepaalde prik noodzakelijk is.
Ja ik ook inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen die nu geen vaccinatie willen ook accepteren dat ze dan nooit meer naar het buitenland op vakantie kunnen. Zul je zien dat ze over 1-2 jaar alsnog die prik gaan halen voor hun vakantiereisje. Had het dan ff eerder gedaan joh.
Uiteraard! Dat is veel wezenlijker en meer impactvol!
Het was een vraag omdat ze zo stellig was dacht ik goh herken ik helemaal niet.
Niet om andermans problemen te bagatelliseren
Ja dit. Strookt ook niet helemaal met mijn idee van met kwetsbare mensen werken. Raak ook enigszins gefrustreerd van m’n niet gevaccineerde collega. We zijn al onderbemand. Plus dat hij bepaalde diensten niet kan werken omdat er dan met cliënten dingen gedaan moeten worden zoals naar het zwembad. Wat betekent dat anderen altijd de langere dienst moeten draaien.l
Over het algemeen met je eens maar dit is ook wel iets te simplistisch. Er zijn genoeg mensen met bijvoorbeeld een aandoening of die niet neurotypisch zijn die een lockdown prettig vinden voor wie de wereld normaal gesproken nu eenmaal niet zo simpel in elkaar zit als ‘trek wat vaker je eigen plan’ omdat de maatschappij niet is ingericht op hun plan.
Ja ik hoorde het die eerste weken ook weleens (vorig jaar) maar lijkt me zo sterk als je voor 2e winter op een rij ziet wat alle consequenties zijn etc dus was benieuwd of mensen nog steeds die mening hadden. En helemaal waar over eigen grenzen en agenda!
Nee dat klopt inderdaad, over die types ben ik het ook helemaal met je eens.
Komt ook dat die regels zo vaak en onverwacht veranderen. En mondkapjes zitten niet tof
De anderhalf meter afstand mag van mij part in de grondwet. Na vrijheid van meningsuiting
Ja ik ken dus iemand die wel voor reis prikken heeft genomen en nu opeens met alles anti vax is???