Caronatopic #13

Haha ja ik vind het op zich niet erg als er bij staat van: let op het is een kleine onderzoeksgroep of van de (fictief aantal) 3500 vrouwen deed maar 150 mee aan de follow up. Dat vind ik wel een terecht punt ofzo. In die zin dat ik denk dat als je het niet noemt je dat diréct als weerwoord krijgt.
Of ‘is gesponsord door Pfizer’ ja prima. Anders is er direct een 'ja maar dat zeg je er dan weer niet bij he!"

1 like

Ja joh, waarom niet :woozy_face:

4 likes

Haha heeft Leontine (het is Leontine toch?) nou als enige geen quote? Ze lijkt er nu echt zo voor de sier bij geplakt.

16 likes

Haha misschien is haar quote: OH WAT EEN JAAR!

Maar eerlijk; wat een jaar o.O, echt benieuwd hoelang dit nog zo door gaat. Zou zo graag even in 2045 willen kijken hoe we er dan naar terug kijken haha

2 likes

Het is een dubbele cover haha, haar quote staat op de andere helft:

2 likes

:joy: Linda heeft toch vaak zo’n uitvouwcover, denk dat de quote van Leontien aan de andere kant staat (ik verdenk Linda wel van opzet trouwens, die quote van Leontien is vast iets over Marco en verzoening ofzo)

1 like

Dit is echt de meest random groep mensen ooit bij elkaar haha, hoe komen ze erop

4 likes

Al die reacties van mensen die hun abbo gaan opzeggen haha. Bietje overdreven.
Maar dit is wel echt on point:

Bedankt voor jullie antwoorden! @LazySusan goede tip van de upgrade, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik ga denk ik toch ook mijn ouders nog eens vragen, eigenlijk willen ze ons nooit van het vliegveld ophalen maar ja, ik kan het altijd vragen. Zelf een auto huren is denk ik niet zo handig, aangezien we twee autostoeltjes nodig hebben.

Kun je niet een taxi op voorhand huren en dat zij de autostoelen regelen? Hoef je geen zorgen te maken omtrent de trein.

1 like

Boven de 3 ook niet trouwens, maar wel altijd achterin tot 1.35m

Maar als t 1.5 uur rijden is wil je toch dat ze veilig zitten?

5 likes

Als zij geen auto hebben, niemand kan ze halen, liever geen OV om wat voor reden dan ook, en het mag volgens de richtlijnen van de overheid. Waarom dan zo’n vraag stellen, ze zouden er haast een schuldgevoel van krijgen terwijl ze niks fout doen.

6 likes

Ik reageer toch niet op haar? En er zijn gewoon taxibedrijven met stoeltjes. Dat iets mag betekent niet dat t veilig is toch? Anders zouden kinderen nergens een autostoeltje hoeven.

Omdat jij 1,5 uur zegt en @Amaura zei ook 1,5 uur ging ik ervanuit dat je het over haar situatie hebt ja. En het was niet echt heel duidelijk dat jij het gewoon over in het algemeen hebt, voor mij dan.

Dat je van de overheid incidenteel iets mag, betekent indd niet dat het per se veilig is om elke dag te doen, daarom mag dat ook niet. Maar taxi gebruik is meestal incidenteel en dan mag het wel van de overheid ja dus waarom zou je dan gaan zeggen dat het niet veilig is. Incidenteel is toegestaan, dat is anders dan dat het dan gelijk maar veilig moet zijn.

En geloof mij, taxi bedrijven hebben helemaal niet zo vaak stoeltjes hoor. Mijn dochter ging jarenlang naar school met een gewoon commercieel taxi bedrijf en zij hebben geen stoeltjes (omdat je die in taxi’s niet nodig hebt), dat moet je altijd zelf regelen.

1 like

Oh, is dat al zeker? Ik weet dat ze daar over aan het praten zijn, maar dat die verplichte vaccinatie van ons zorgpersoneel wettelijk nog niet geregeld kan worden binnen nu en een paar maanden.

1 like

Nou ja ik zou me daar niet prettig bij voelen en vond t eigenlijk wonderlijk dat @Wonderland het zei. Uiteraard hoop ik dat @Amaura een voor haar passende oplossing vind.
Je zegt nu zelf toch ook dat t niet veilig genoeg is voor iedere dag. Waarom dan die ene keer wel. Ongeluk zit in een klein hoekje. Ik vind een lange taxirit echt wel anders dan eentje van 10 minuten binnen een stad.
En ik zei niet dat alle taxis stoeltjes hebben, maar er zijn gewoon taxibedrijven (juist bij schiphol) die zich er juist op richten. Aangezien ze het ook over een baby had ging ik er van uit dat t om hele jonge kinderen gaat.

Was gewoon verbaasd dat t als oplossing geboden werd.

In t kader van t topic, halen we vandaag al de 20.000 besmettingen?

  • Ja, denk t wel
  • Ja, maar alleen door de weekendstoring, daarna gaan we dalen.
  • Nee, maar later deze week wel
  • Nee, de besmettingen gaan dalen

0 stemmers

1 like

Het mag en als mensen hier voor kiezen doen ze niks fout, ook al zou jij het nooit doen. Je bent nu weer een half schuldgevoel aan het aanpraten dat er een ongeluk kan gebeuren. Dat weten we, dat kan altijd. Ook met je kind op de fiets. Ook met je kind in de bus waar je niet eens gordels om hebt.
Maar maakt niks uit, je hebt je mening gegeven en ik heb verder ook geen toevoegingen meer.

4 likes

https://www.instagram.com/reel/CWQ9Cq4j1U6

Ik krijg flashbacks naar de zwartepietdemo’s waarbij ouders geweld gebruikten naar de demonstranten > kids janken > schuld van KOZP.

Nu ook weer > kinderen mee terwijl je weet dat zonder QR toegang geweigerd wordt > kids janken > schuld van iedereen behalve jij als kut ouder zelf die bereid is om je kind in zo’n stressvolle situatie te brengen door ruzie te maken.

Dan wil je toch bijna eigenhandig het verstand erin slaan? :triumph:

17 likes

Dat vroeg ik me ook af toen ik dit bericht las. Kan me bijna niet voorstellen dat een land op dit moment de luxe heeft om zorgpersoneel kwijt te raken.

15 likes