Caronatopic #13

Oh jeetje, zo heb ik dit echt helemaal niet bedoeld :flushed: sorry. Ik zet me juist echt in voor het grotere geheel, stom dat het nu zo overkomt.

1 like

Ik voel dit ook zo hoor. Dag in dag uit tussen kinderen die geen. enkele. regel. volgen. Het enige wat nog mag/moet is werken tussen de grootste besmette groep. En dan in onze vrije tijd geen enkele ruimte voor ontspanning. Als ik denk aan de bios met 1.5 meter … kan me vrijwel geen veiligere activiteit voorstellen. Maar dat mag niet.
Het belang van onderwijs weegt natuurlijk veel zwaarder, dat snap ik wel hoor.

Ik werk op een kleine school, de mondkapjesplicht is een regel die wij als docenten moeten handhaven. Werkdrukverhoging :heavy_check_mark:, vorige keer heb ik echt elk vrij moment tussen de lessen in als een hyena op de gang gestaan om iedereen die het mondkapje niet droeg aan te pakken, waardoor mijn dagen van 10 u dagen van 11 u werden. Wij hebben niemand om die regels te handhaven. Wij hebben 1 administratief medewerker die inmiddels de hele dag aan de tel hangt mbt besmettingen of sociaal werker speelt en 1 conciƫrge die nooit op alle plaatsen tegelijk kan zijn. Ik heb al gezegd dat ik me dit keer niet ga bemoeien met deze regel, helaas. Er zijn genoeg docenten die dit niet doen en hierdoor werkt de regel uiteindelijk ook niet (werkt sowieso niet als leerlingen mondkapjes uitwisselen en delen :clown_face:).

Ik snap de afwegingen, ik zie ook geen (andere) oplossing maar het voelt echt alsof wat energie zuigt moet + risico lopen (niet mijn eigen zorg maar zeker wel van collega’s) en wat energie oplevert niet meer mag.

6 likes

Was verder niet aan jou gericht hoor, meer een algemene frustratie

1 like

Vind dit echt klinken als een voorbode voor heel slecht nieuws ofzo

Wacht geeft Rutte nu (meerdere malen) toe dat hij niet overtuigend genoeg is? 🄸
That’s a first

20 likes

Nou he, lange inleiding en dan zometeen bam

Is hij al eens eerder zo op de kritiek ingegaan? Nee toch?

Nieuwe communicatieadviseur in de arm genomen zo te horen

15 likes

Volgens mij ook niet, praat niets goed natuurlijk maar wel goed dat hij het benoemt.
Ben echt blij x 1900003938383 dat ik niet op die plek zit.

1 like

Het is toch bijna niet mogelijk om jezelf te testen? Lange wachttijden igg en een tekort aan snel testen.

2 likes

Ik dacht zelfs even dat hij ging opstappen.

2 likes

Never nooit niet (uit zichzelf dan)

1 like

Waarom zit er nog steeds geen icoontje met ā€˜vaccineren’ op die statafel van Rutte

8 likes

Wishful thinking…

1 like

Geen plek meer.

En hij kondigde al aan dat dit meteen het meest ingrijpende punt was…

2 likes

ALLES gesloten grapje toch uitzonderingen

2 likes

Ik kwam net op de terugweg van werk met de tram langs den haag centraal. Zoveel politie en me stond er. Ik hoop echt dat het niet uit de hand gaat lopen straks

1 like

Als er nog een echte lockdown komt dan ā€˜verheug’ ik me stiekem wel al op zijn nieuwe speech dan. De Mark Rutte roast by himself. Hij kondigde deze maatregelen zo zwaar aan dat ik dacht dat miss toch winkels en onderwijs dichtgingen.
Deze maatregelen zijn echt veeel te licht

5 likes

Nou jongens, wat ingrijpend. Op naar de 50.000 besmettingen! Ohnee grapje, te weinig test mogelijkheden :nerd_face:

8 likes

Wow ingrijpend, mondkapje in de bios!!

ā€˜Alleen als je loopt bijv naar de wc’ :upside_down_face:

Ik kan dit niet meer aan hoor

4 likes