Caronatopic #13

Uit mijn zeer korte googleresearch (dus neem het vooral niet te serieus) kwam naar voren dat de meerderheid bepaalt. Mocht dat echt zo zijn zou het dus kunnen dat Rutte en de Jonge wel voor zijn maar andere tegenwerken (en ik zeg echt niet graag wat in het voordeel van hun). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo een idioot bent dat je wel uitspraken doet als zorg wordt uitgesteld, laatste fase voor code zwart doet en dan met zulke maatregelen komt? Misschien is hij wel voor en probeert hij met dit soort opmerkingen de rest te dwingen om voor strengere maatregelen te stemmen?

Aan de andere kant… ze hebben allebei wel dommere dingen gedaan die ik me ook echt niet kan voorstellen en zijn er mee weg gekomen dus wat boeit het

2 likes

Dit vind ik zo eng om te lezen. Mijn schoonzusje durft zich niet te vaccineren en de verloskundige zegt ook om het sowieso niet in de eerste 2 trimesters te doen.

Enige voordeel is dat nordrhein-Westfalen voor discotheken de 2G+ regel heeft, dus genezen/gevaccineerd EN getest in de afgelopen 24 uur. Misschien trekt dit wel busladingen jongeren over de streep om zich toch te laten vaccineren.

(Misschien spuit 11, ik ben niet bijgelezen)

2 likes

Ipv moederhart, breekt mijn sportershart

2 likes

*Sorry maar wtf is dit voor gaar geschreven artikel: *
“Rutte zit echt in de gordijnen en wil eigenlijk het liefst alles dichtgooien”, zegt een betrokkene. Een ander bevestigt dat beeld. Op de vraag of Rutte een beetje pietje-paniek is wordt bevestigend geantwoord. “Maar hij is ook alles aan het doen: de formatie en corona. En hij wil per se niet nog een keer te weinig doen, niet nog een keer op een persconferentie moeten zeggen: we hebben het verkeerd gezien en te weinig gedaan. Zijn politieke stijl is sowieso: RAMBAM.”

Pietje paniek?? Rambam?? :confused:

7 likes

:joy: Het lijken quotes te zijn dus ben vooral benieuwd wie het heeft gezegd

1 like

Die krijgt hierna een functie elders :+1:t3:

5 likes

was dit pareltje al gedeeld?

(misschien past dit beter in de meme topic)

5 likes

Zojuist een vriendin die huisarts is : wie gaat er morgen mee uit eten nu het nog kan??
Vriendin die ook arts is: ja leuk ik ga mee.

:woman_shrugging::woman_shrugging:

2 likes

Wat een kwalijke zaak dit…

3 likes

Ik mag wel de hele dag met 30 kinderen in een lokaal zitten, maar ik mag dan ‘s avonds niet met m’n bootcampgroepje van 6 man buiten sporten? Hmm, nee, ok, ik wacht nog even af :joy::+1:t2:

7 likes

Serieus? Hier spelen toch hele andere belangen?

5 likes

Maar dit mag toch nog gewoon.

1 like

Ja dat zeiden zij ook… Maar de reden dat de maatregelen pas zondag ingaan ipv zaterdag is dat het voor de handhaving niet uitvoerbaar is om morgen al alles te controleren.
Niet omdat de covid situatie niet zo heel ernstig is en we dus wel ff rustig tot zondag kunnen wachten.

Ik nam aan dat mensen die zelf in de zorg werken de noodzaak wel zouden begrijpen…

3 likes

Ik ben gewoon de hele dag al gespannen. Ben echt een beetje bang dat het niet genoeg gaat zijn of mensen zich er onvoldoende aan gaan houden en dat straks echt de pleuris losbreekt. Blegh.

Oh absoluut, volgens mij roep ik hier al weken het hardst of de scholen alsjeblieft open kunnen blijven. Maar het voelt een beetje als een gekke maatregel? Hoop dat het voldoende is om de zorg overeind te houden!

Misschien is het voor hun een manier om even tot rust te komen van de covid zorg? En als de maatregelen morgen nog niet ingaan en ze zijn gevaccineerd dan mag het toch gewoon.

1 like

Ik mag niet balen dat ik 3 weken niet mag zwemmen, want er zijn altijd mensen die het erger/zwaarder/slechter hebben. 🥲

3 likes

Ja maar stel je zou buitensporten wel toestaan, dan gaan mensen elkaar toch weer opzoeken in de avond en dat wil je gewoon niet.

Dit heeft verder niets met jou te maken hoor, maar ik word zo moe van mensen die petty gaan lopen doen over de maatregelen in hun persoonlijke situatie en niet het grote geheel willen zien. Tuurlijk zijn sommige dingen een beetje krom, maar zulke maatregelen worden zorgvuldig gemaakt ga ik van uit en hopelijk gebruiken mensen ook gewoon hun gezonde verstand. En niet dat gezeur van boehoe ik mag dit niet meer doen maar dat mag wel

Edit: god sorry ik kom helemaal gefrustreerd over maar ik word zo opgefokt van dit soort dagen haha

6 likes

Ja ik snap de reacties dat het nergens op slaat ook niet echt eigenlijk. Als je na 17 uur niks meer kan doen is het toch evident dat er gewoon veel minder contacten zullen zijn en dat is het hele punt van de maatregelen.

4 likes