Caronatopic #13

Ja precies, dat was bij mijn collega ook de reden dat haar dochter niet met een negatieve test mag komen. Terwijl het waarschijnlijk haar allergieën zijn. Ze gaat nu idd ook contact met de dokter opnemen om te kijken of die iets kan regelen.

Als ik dit om me heen hoor, vraag ik me af of het handig is om deze maatregelen in te voeren om een schoolsluiting te voorkomen. Misschien dan beter even dicht.

2 likes

Ik was afgelopen weekend even in Duitsland en ik voelde me daar zo veel veiliger. Overal 2G (en soms daarbovenop nog een negatieve test), strenge controle inclusief identiteitsbewijs, mensen dragen OVERAL mondkapjes, zelfs gewoon op straat waar dat niet verplicht is. Als er mensen liepen zonder mondkapje waren dat Nederlanders.

Waaaaarom kan dat hier niet?

18 likes

Omdat Nederlanders blijkbaar grotendeels kut zijn.
Al die mensen ook die m alleen over hun mond dragen. Dan denk ik echt ben je nou zo dom. Maar ja ze hebben zolang geroepen dat t niet werkt dat je t mensen bijna niet kwalijk kan nemen dat ze denken dat t niet werkt. Maar mensen zijn gewoon kut. Dat is de les die we hebben geleerd.

Collega werd laatst door een klant met mondkapje aangesproken op klanten zonder. En ze vond dat mn collega daar wat van moest zeggen. Die zegt nou sorry ben geen handhaving en heb geen zin in grote bekken en spullen naar mn hoofd. Heeft ze later helemaal de winkel gebeld en om een leidinggevende gevraagd. Sorry maar als je niet begrijpt hoe kut mensen zijn en dan zelf ook nog eens kut gaat doen onder t mom van ik voel me niet veilig moet je lekker thuisblijven.

9 likes

Haha dat lijstje ook. Is gewoon een appje (zie tijdstip rechts onderaan). Die variant is net ontdekt en zou milde klachten geven, toch knap dat ze dan al zo’n lijstje hebben :laughing:

1 like

Ligt er denk ik ook aan waar je bent. Ik was vorige week in Duitsland en had die ervaring juist helemaal niet. Was op een kerstmarkt en dan waren er stukjes 2G en andere stukken juist weer vrij toegankelijk, heel gek en inconsequent. Het was erg druk en er werden sporadisch mondkapjes gedragen.

1 like

Ik merk dat ik echt verbaast ben om het enorme egoïsme dat veel mensen nu laten zien. We zitten in een pandemie maar blijkbaar vliegt een groot gedeelte nog steeds de wereld rond en als men dan positief test en dus in quarantaine moet vliegen ze gewoon door. Echt alleen maar ikke ikke ikke.

8 likes

Ik moest op ‘meer informatie’ (oid) klikken. Ze scanden dus niet de code maar checkten handmatig de gegevens, ook met legitimatiebewijs.

2 likes

Goee, gister een duidelijk positve zelftest en nu 3 negatieve. Zo vaag! Ben benieuwd wat er morgen uit zal komen bij de ggd.

1 like

Gezellig, die nemen nu twee ziekenhuisbedden in. Helemaal niet erg hoor :upside_down_face:

Ik moet zeggen dat ik me nu eindelijk na 11 maanden een beetje beter begin te voelen. Heb een heel intensief revalidatie traject gevolgt, mega goede begeleiding gehad, en m’n werk heeft me ook echt alle ruimte/hulp en begeleiding gegeven die ik kon gebruiken en daardoor begin ik gelukkig een beetje op te krabbelen! Merk nu ik me lichamelijk weer wat beter begin te voelen, m’n haar en nagels ook langzaam weer wat terug beginnen te komen gelukkig!

9 likes

Ik snap het ook niet. En er zijn nog 2 andere zwangere vriendinnen van haar bij waarbij ik ook sterke twijfels heb of die wel gevaccineerd zijn (ik denk toch dat je elkaar dan ook allemaal aansteekt (no pun intended) om het niet doen, misschien een vooroordeel wel :laughing:).
Maar goed, sowieso dus 3 zwangeren en een groep in het totaal van 11 personen. Hallo, lekker risico nemen.

1 like

Iemand enig idee of een indroogstreep bij zo’n zelftest mogelijk is? Mijn vriend had vanochtend een zelftest gedaan en vergeten te kijken. Na ongeveer een uur kon je een streepje zien (niet super duidelijk, maar wel echt een streepje) en nu ik zelf thuis ben en hij is opgedroogd echt heel erg duidelijk. Hij gaat sowieso zo een ggd test doen maar weet niet of we nu heel voorzichtig moeten doen. Hebben geen zelftesten meer in huis…

De test is inderdaad na een bepaalde tijd niet meer geldig. Die ik heb na een half uur al niet meer.

2 likes

Snap uberhaupt niet dat je nu nog naar iets gaat waar meer dan 4 mensen zijn (tenzij een huishouden). Snap al die feestjes en samenkomsten echt niet momenteel.

7 likes

Goed, gister een positieve zelftest gehad met deze test. Zijn er mensen die me kunnen uitleggen of deze legit is? Ik had hem namelijk gegoogeld en zag het volgende (onder mn testswap foto) wat betekend dit nu en is deze zelftest nou ongeldig? Ik heb hem trouwens gekregen van mijn stiefvader, hij is leraar en heeft een doos vol met tests waarvan ik er een aantal kreeg. Andere tests van de Etos zijn negatief.

1 like

Ah kleine update: ze appt net dat ze toch aan het twijfelen is om de vaccinatie te pakken.
Dus heb nu toch maar in ons gesprek gegooid dat nieuws over die kapotte placenta’s en dat in VK 20% van de zware covid gevallen in het ziekenhuis zwanger is :anguished:
Ik hoooooop dat ze zo verstandig is om hem toch zsm te gaan halen!

15 likes

Mijn vriend probeert een afspraak te maken met prioriteit, maar die lijn hapert continu (echt elke seconde, mega irritant). Op allebei onze telefoons, dus daar ligt het niet aan. @Krabsalade jij hebt daar laatst ook een afspraak gemaakt toch, haperde die lijn bij jou ook zo?

Edit: nu hij eindelijk iemand aan de lijn heeft, hapert het niet meer gelukkig

2 likes

Zou gewoon wachten tot de uitslag van de GGD.

1 like

Ik heb ook zo’n doos met testen en daar zit idd een positieve en een negatieve controle test in. De ene is dus altijd positief en de ander altijd negatief. Die zijn niet bedoeld om jezelf mee te testen, maar ter controle.

2 likes

Pff ik vind het moeilijk. We vieren aanstaand weekend Sinterklaas met drie vrienden (allemaal gevaccineerd). Eigenlijk wil ik vragen of iedereen een zelftest kan doen. Ik ben dus ook zwanger en toch een beetje geschrokken van het nieuwsbericht ookal ben ik gevaccineerd en ziet het artikel op ongevaccineerden. Onnodig risico wil ik het liefst vermijden, maar mezelf ook weer niet opsluiten.

Een zelftest die ene keer lijkt me niet zo veel moeite, maar ga ik dan iedere keer als we afspreken om een zelftest vragen? Of alleen bij zoiets ‘intensiefs’ als Sinterklaas vieren. Sociaal vind ik het maar weer lastig zeg.

1 like