Caronatopic #13

Ik zag het idd! Ik moest bij de eerste reactie nog een beetje gniffelen: gaan we weer hoor. Maar als je ziet dat het er tientallen zijn, denk ik toch weer: hoe doorbreek je dit oooooit :tired_face:

Net als dat ik op insta voorbij zag komen:

Dan denk ik echt; heb je dan nooit eerder eigen onderzoek gedaan en ontdekt dat dit al (volgens mij??) heel lang de risico’s van covid zijn!?
Dat trombose bijv? Dat is toen echt in het nieuws geweest dat dat bij covid gebeurd (& vaker dan vaccin dus vaccin > covid)

4 likes

Op tiktok (ja super wetenschappelijke bron) komen regelmatig jonge meiden voorbij die na corona opeens super veel haarverlies hebben. Ook in de comments altijd veel berichten van herkenning van andere vrouwen die dit na corona hebben. Dat is ook zoiets wat ik nog nooit in de media, of hier op het forum, voorbij heb horen komen. Zou ook wel een klote bijwerking zijn, misschien ook wel iets wat onder long covid valt?

5 likes

Het zijn placenta’s die tussen april 2020 en maart 2021 onderzocht zijn, vaccinaties zijn pas begonnen in januari 2021 (voor zeer selecte groepen). Ze schrijven het niet expliciet op, maar ik denk dat geen enkele moeder in dit onderzoek gevaccineerd was.

Bron: Viruses | Free Full-Text | Unique Severe COVID-19 Placental Signature Independent of Severity of Clinical Maternal Symptoms

5 likes

Dat is echt onbegonnen werk inderdaad. Ik houd me er maar aan vast dat ruim 85% van de Nederlandse bevolking die gevaccineerd kan worden, in ieder geval wel gewoon normaal kan nadenken. Het voelt soms echt alsof de wetenschap onrecht wordt aangedaan doordat dit soort desinformatie wijdverspreid wordt. Het is soms ook zo vergezocht omdat men elke vorm van autoriteit of ā€œhet instituutā€ in een kwaad daglicht probeert te zetten, om er zelf een beter gevoel van te krijgen dat ze ā€œoh zo weldenkend en wakker zijnā€.

2 likes

Ik vraag me af of ik hier mee te maken heb gehad afgelopen jaar. Mijn kindje lag achter qua groei tijdens de zwangerschap. Ook ben ik spontaan te vroeg bevallen (met spoedkeizersnede ivm foetale nood). Mijn placenta had ook wat ā€˜defecten’ en een deel was al af aan het sterven. Het zal een vraag blijven.

1 like

Er staat nu bij dat de vrouwen niet gevaccineerd waren.

ā€œSinds juli dit jaar zouden zeker dertien doodgeboortes in de Randstad komen door een door het coronavirus beschadigde placenta. De vrouwen waren niet gevaccineerd, zei Schoenmakers bij de NOS.ā€

Echt verschrikkelijk :pensive: Ik hoop ook echt dat zoveel mogelijk niet gevaccineerde zwangeren dit alsnog laten doen.

3 likes

Ik heb het wel voorbij horen komen in m’n omgeving al! Zowel m’n tante als beste vriendin hebben heel heftig corona gehad en er nog vrij lang last van gehad. Die hebben beide erg veel haaruitval gehad. M’n tante had al erg dun haar en daar is het heel zichtbaar, beste vriendin heeft een bos met krullen en daar heeft haar kapster het anders kunnen knippen waardoor het minder opvalt nu.

Ja want met een vaccin heb je minder kans om corona te krijgen. Dus ook minder kans op de ontsteking in de placenta…

Nee en iedere simpele kan dat bedenken maar ze bedenken het niet.

Dit meen je! Lees dit nu pas. Ik heb echt al sinds begin dit jaar giga haaruitval, eigenlijk sinds long covid traject. Nooit bij stil gestaan dat hier eventueel een verband mee zou kunnen zijn. Ik heb best wel een bos met haar dus opzich niet zichtbaar maar ik heb altijd hele nestjes met haar op m’n hoofdkussen liggen en als ik met m’n handen door m’n haar ga dan trek ik er best wat losse haren uit :pensive: Ik ben begonnen met supplementen maar helpt echt helemaal niks.

1 like

Denk het eerlijk gezegd niet. Maar het vaccin verkleint natuurlijk wel de kans dat je t krijgt.

En de kans zal net als op de ic belanden zeer klein zijn maar het is wel een kans. Snap niet waarom je je wel aan alle andere richtlijnen zou houden als zwangere (bepaalde kazen en vissen en weet ik t wat) maar dan dit negeren. Een vriendin die niet gevaccineerd was ā€œwant ik wil nog kinderenā€ heeft t nu gehad. Dus die gaat t helemaal niet meer nemen. Mocht ze dan zwanger worden zal ik t toch eng vinden. Maar zij zit volgens mij best in een eind 20 meiden bubbel die niet gevaccineerd zijn, haar collega leerkrachten zijn ook veel niet gevaccineerd.

Je bent gevaccineerd en doet voorzichtig. Meer kan je eigenlijk niet doen. Het is goed dat je voorzichtig doet maar hou ook wel in je hoofd dat t niet heel veel voorkomt. Sterkte de komende tijd.

2 likes

In de reacties op NU.nl ook. Ik denk wel eens dat ze elkaar oproepen om allemaal massaal te reageren ofzo, want bijna alleen maar reacties over dat het door de vaccinaties komt. ā€˜Waarom schrijven ze daar niks over in het artikel?!?’

Antivaxxers zijn in de minderheid, maar als je daar leest lijkt het wel alsof de grote meerderheid denkt dat het ƩƩn groot complot is.

3 likes

Nee, daarom probeer ik hier altijd de onzin te ontkrachten met bronnen (en anderen met mij), als iemand hier dan via Google of random terecht komt lezen ze hopelijk snel na onzin ook weer feiten en glijden ze (in ieder geval hier) niet af in een spiraal van desinformatie.

10 likes

Word zo moe van die antivaxxers :sweat:

3 likes

Naja misschien is dat ook wel zo haha.
Dat gebeurd op het forum toch ook? Als er een mommyblogger ofzo iets post wat niet door de beugel kan dan duiken daar ook wel eens meerdere forummers op in de insta comments haha.
Dus dat effect zal in die groep ook zijn, als ze in Instagram kringen of whatsapp of Facebook groepen iets delen

1 like

Ja precies, zo zal het wel gaan. En als je ergens sterk in gelooft, dan voel je ook meer noodzaak om te reageren.

1 like

Je zat er tot nu toe niet veel naast :crazy_face:

Ik vind complotdenkers online ook echt extreem aanwezig. Mij stelt het wel gerust om te bedenken dat de vaccinatiegraad hoog is. Het is gewoon een kleine, luide groep

4 likes

Ja hier ook. Ik heb me ZO onveilig gevoeld in die tijd… gehandicaptenzorg en we werkten gewoon zonder bescherming met kinderen die niet getest waren en snot verkouden zijn.
En toen werd ik zelf verkouden, en mocht ik weken lang geen 20wkn echo. Want toen ā€œbestondā€ testen niet.
Ik heb me echt zo’n zorgen gemaakt dat er iets fout zou gaan daar binnen… en dat ze dat door dat er geen controles waren niet opgemerkt zou worden.

Serieus als mijn kind iets had gemankeerd was dat ook door Corona geweest. Maar dan door de toooorenhoge stress die ik ervan kreeg :grimacing:…

Edit: ik was toen het in maart in NL kwam 14wkn zwanger ofzo…

2 likes