Caronatopic #13

Klopt, ik heb long covid en kreeg na een maand of 3 ook gruwelijk haaruitval en m’n nagels werden ook ontzettend zwak… inscheuren, afbreken ect. Ben nu bijna een jaar verder en durf nu pas te zeggen dat het wat minder heftig begint te worden

Het gaat gelukkig alweer wat beter met mijn babyneefje. Hij heeft vannacht doorgebracht in het ziekenhuis, extra zuurstof gekregen en wil nu alweer spelen. Zijn zuurstofgehalte is in ieder geval in zoverre verbeterd dat ze verwachten dat hij vandaag weer naar huis mag. Pfiew. Echt doodeng joh met zo’n kleintje. Je kan hem ook niet uitleggen wat er aan de hand is. Ze denken dat hij het heeft opgelopen op het kinderdagverblijf. Ouders, oma en schoonzusje nu ook in isolatie tot ze getest zijn en negatief bevonden. Wij hebben ze twee weken terug voor het laatst gezien, dus hoeven niks.

37 likes

Ja, zijn moeder heeft op een opklapbedje naast hem geslapen vannacht. Ze zijn er gelukkig wel soepel mee in het ziekenhuis waar-ie ligt. Want ja, als hij het heeft, is de kans dat zij het heeft toch wel aanwezig. En je kan een baby niet isoleren, want hij moet gewoon verzorgd worden natuurlijk.

2 likes

Ik heb gister einde van de middag een test gedaan, en vanmorgen al uitslag (negatief!). Zat maar 17,5 uur tussen. Tussen maken van afspraak en uitslag zat nog geen 23 uur. Biedt ook hoop dat ze het toch nog wel aan kunnen :raised_hands:t2:

6 likes

Top! Ik kon zaterdagavond online pas voor vandaag rond 11 uur een test inplannen, maar na een belletje gisterochtend kon ik vrijwel gelijk terecht en gisteravond kreek ik de uitslag al :ok_hand:t2:

Nou, vandaag direct de eerste collega uit m’n team die niet kan werken omdat haar dochtertje thuis is. Ze moest haar net van school ophalen. Bij het brengen had ze heel eerlijk verteld dat haar dochter snachts verkouden is, chronisch / allergieën. Zelfs na een negatieve test mag ze niet naar school (gr 1/2). Er is ook geen thuisonderwijs voor haar, want de rest van de klas is er wel gewoon. Dit kan toch ook geen oplossing zijn? Zoveel kinderen die nu verkouden thuis komen te zitten (incl ouders die daardoor niet kunnen werken).

2 likes

Ik heb dus eigenlijk 19 december een babyshower van een vriendin. 11 mensen en de zwangere is zelf niet gevaccineerd :slightly_frowning_face: Ze wilden het in principe door laten gaan en dan met allemaal een zelftest vantevoren doen. Heb echt net aangegeven dat ik het te veel risico vind. Al duurt 19 december nog even… Pfff maar ik snap ook echt niet waarom ze zich niet gewoon laat vaccineren. Ze is niet zo’n goede vriendin dat ik haar het artikel van die afgestorven placenta’s zomaar kan doorsturen helaas…

En over dat haaruitval, mijn moeder heeft dat ook heel lang gehad na haar corona besmetting!

3 likes

Ja, een vriendin van mij heeft hetzelfde: haar zoon heeft 2 keer gehoest in de klas bij aankomst en ze werd direct gebeld hem op te komen halen om 8.40 uur ofzo. Mijn dochter moet ook wel eens een keer hoesten nadat we in de kou zijn geweest, net als dat ik mijn neus moet snuiten wanneer ik een stuk heb gefietst.

Haar zoon is nu dus thuis en heeft nergens last van, heeft ook niet meer gehoest. Hij mag niet naar school komen, ook niet met een negatieve test. Ze kan niet thuiswerken (zorg) en haar leidinggevende baalt en vraagt of ze met haar zoon naar de dokter kan maar dat slaat nergens op. Wat lastig allemaal zo.

Huh met een negatieve test mag je toch gewoon weer gaan en staan waar je wilt?

Volgens mijn vriendin mag haar zoon niet komen. Wellicht zijn ze bang dat dan andere kinderen verkouden worden en dan ook weer moeten testen? Ondanks dat hij dan geen corona zou hebben kan hij andere kinderen verkouden maken.

Maar goed, hij is niet eens verkouden, heeft alleen 2 keer gehoest en toen was het klaar.

Ja precies, dat was bij mijn collega ook de reden dat haar dochter niet met een negatieve test mag komen. Terwijl het waarschijnlijk haar allergieën zijn. Ze gaat nu idd ook contact met de dokter opnemen om te kijken of die iets kan regelen.

Als ik dit om me heen hoor, vraag ik me af of het handig is om deze maatregelen in te voeren om een schoolsluiting te voorkomen. Misschien dan beter even dicht.

2 likes

Ik was afgelopen weekend even in Duitsland en ik voelde me daar zo veel veiliger. Overal 2G (en soms daarbovenop nog een negatieve test), strenge controle inclusief identiteitsbewijs, mensen dragen OVERAL mondkapjes, zelfs gewoon op straat waar dat niet verplicht is. Als er mensen liepen zonder mondkapje waren dat Nederlanders.

Waaaaarom kan dat hier niet?

18 likes

Omdat Nederlanders blijkbaar grotendeels kut zijn.
Al die mensen ook die m alleen over hun mond dragen. Dan denk ik echt ben je nou zo dom. Maar ja ze hebben zolang geroepen dat t niet werkt dat je t mensen bijna niet kwalijk kan nemen dat ze denken dat t niet werkt. Maar mensen zijn gewoon kut. Dat is de les die we hebben geleerd.

Collega werd laatst door een klant met mondkapje aangesproken op klanten zonder. En ze vond dat mn collega daar wat van moest zeggen. Die zegt nou sorry ben geen handhaving en heb geen zin in grote bekken en spullen naar mn hoofd. Heeft ze later helemaal de winkel gebeld en om een leidinggevende gevraagd. Sorry maar als je niet begrijpt hoe kut mensen zijn en dan zelf ook nog eens kut gaat doen onder t mom van ik voel me niet veilig moet je lekker thuisblijven.

9 likes

Haha dat lijstje ook. Is gewoon een appje (zie tijdstip rechts onderaan). Die variant is net ontdekt en zou milde klachten geven, toch knap dat ze dan al zo’n lijstje hebben :laughing:

1 like

Ligt er denk ik ook aan waar je bent. Ik was vorige week in Duitsland en had die ervaring juist helemaal niet. Was op een kerstmarkt en dan waren er stukjes 2G en andere stukken juist weer vrij toegankelijk, heel gek en inconsequent. Het was erg druk en er werden sporadisch mondkapjes gedragen.

1 like

Ik merk dat ik echt verbaast ben om het enorme egoïsme dat veel mensen nu laten zien. We zitten in een pandemie maar blijkbaar vliegt een groot gedeelte nog steeds de wereld rond en als men dan positief test en dus in quarantaine moet vliegen ze gewoon door. Echt alleen maar ikke ikke ikke.

8 likes

Ik moest op ‘meer informatie’ (oid) klikken. Ze scanden dus niet de code maar checkten handmatig de gegevens, ook met legitimatiebewijs.

2 likes

Goee, gister een duidelijk positve zelftest en nu 3 negatieve. Zo vaag! Ben benieuwd wat er morgen uit zal komen bij de ggd.

1 like

Gezellig, die nemen nu twee ziekenhuisbedden in. Helemaal niet erg hoor :upside_down_face:

Ik moet zeggen dat ik me nu eindelijk na 11 maanden een beetje beter begin te voelen. Heb een heel intensief revalidatie traject gevolgt, mega goede begeleiding gehad, en m’n werk heeft me ook echt alle ruimte/hulp en begeleiding gegeven die ik kon gebruiken en daardoor begin ik gelukkig een beetje op te krabbelen! Merk nu ik me lichamelijk weer wat beter begin te voelen, m’n haar en nagels ook langzaam weer wat terug beginnen te komen gelukkig!

9 likes

Ik snap het ook niet. En er zijn nog 2 andere zwangere vriendinnen van haar bij waarbij ik ook sterke twijfels heb of die wel gevaccineerd zijn (ik denk toch dat je elkaar dan ook allemaal aansteekt (no pun intended) om het niet doen, misschien een vooroordeel wel :laughing:).
Maar goed, sowieso dus 3 zwangeren en een groep in het totaal van 11 personen. Hallo, lekker risico nemen.

1 like