Caronatopic #13

Ik behoor ook tot die groep en vroeg me ook af waar ‘wij’ (als griepprikgroep) blijven. Vooral nu in nauw contact heb gehad met positief iemand frustreerd dat me. Ik ben dus vanmorgen even in documenten gedoken van de gezondheidsraad met de reden waarom we niet eerder mogen en daar staat in dat 60- (incl comorbiliteit) nog steeds een kleine kans hebben op ernstig verloop, door de eerdere vaccins. Dat stelde mij wel gerust. Tuurlijk, voorkomen is nog beter, maar we zijn iniedergeval nog beter beschermd dan zonder de eerdere vaccins.

4 likes

Daar moeten we dan maar op vertrouwen. Hopelijk doen mn collegas ook een beetje normaal want zij zijn voor mij t grootste risico wat ik loop. 2 van de ongevaccineerden hebben in de afgelopen 2 weken corona gehad dus dat scheelt al. Maar de ene echte wappie moet morgen niks wappies zeggen want dan schiet ik echt uit mn slof :joy:

Waarom wilt de school perse neg PCR? Ik dacht dat je na een aantal dagen geen klachten je gewoon weer de samenleving in kon. En het kan dat je nog lang positief test (= dood virus) maar kan ook binnen een week weg zijn.

2 likes

Leuk dat school dat wil, maar ze moeten zich gewoon aan de beslisboom houden? En de ggd regels? Ik zou zeggen dat ze zelf de ggd dan moeten bellen. Doet onze school ook bij twijfel

3 likes

Ik zit thuis in isolatie met corona. Nu wil er een vriend langskomen. Hij verveelt zich en gelooft niet dat hij corona van mij kan krijgen, zolang ik een mondmasker draag?! Uiteraard heb ik gezegd dat hij niet mag langskomen.

3 likes

Lekkere besteding ook van de test capaciteit :grimacing:

1 like

Dat is overdiagnostiek en slaat nergens op. Zou zelf verwijzen naar de officiële websites.

1 like

Bedoel je hiermee dat zij die variant hebben of? Vind het echt rot voor jullie dat zoiets tofs zo’n nasleep moet hebben :frowning:

1 like

Droegen zij een ffp2 mondmasker in het vliegtuig? Zo ja, dan is dit echt de genadeklap voor m’n door m’n baas opgelegde conferentiebezoek deze maand :angry:

1 like

Net op insta confrontatie aangegaan met iemand die ineens iets van merchandise van isagreens aan had wat ik niet van die persoon had verwacht. Mijn hart klopte in mijn keel, helemaal naar van. Waarom begin ik er ook echt aan.

3 likes

Word echt kwaad van zulke situaties, hierdoor zitten we dus met al die besmettingen ook he, mensen die gwn zo’n schijt hebben. Ongelofelijk gewoon :exploding_head:

2 likes

En dan deze

Dat was toch waar we ze voor MOESTEN gebruiken? Zonder klachten 🥲

4 likes

Ik ben eind september gebeld door de Deense GGD dat er iemand met covid bij mij in het vliegtuig zat. Toen heb ik gevraagd waar die persoon zat en dat konden ze inderdaad niet zeggen. Maar hij zei er toen wel bij dat ze alleen bellen als het iemand in dezelfde rij, de rij erachter of de rij ervoor was. Zal wel door Omikron zijn dat ze nu het hele vliegtuig bellen.
Echt rot voor iedereen die bij je promotie was zeg

1 like

Echt… Zo fucked up allemaal! :see_no_evil: Er is toch niets logisch meer aan? (Met die zelftesten enzo) Heb het idee dat ze echt spartelen en maar wat doen.

Volgens mij nam de testbereidheid extreem af doordat de wachttijden zo lang waren bij de teststraat. Te weinig capaciteit en groeiende aantal snotneuzen/besmettingen?

Het is inderdaad zo’n wankele uitleg elke keer weer. Ik ben een brave burger die de regels zoveel mogelijk volgt, maar ik snap zo goed dat veel mensen geen vertrouwen hebben in de overheid/het kabinet.

1 like

Niet om wappie te doen (a la mijn hele familie) maar ik denk serieus dat dit deels komt door belangen in de reissector. Er is zoveel positieve berichtgeving geweest over hoe geweldig die filtering in vliegtuigen waren en hoe veilig het allemaal wel niet zou zijn, terwijl je in de achterliggende studies echt wel kon lezen dat die aannames over gedrag (bv dat iedereen stil blijft zitten gedurende de hele vlucht, niet rondlopen om bv naar de wc te gaan, mondmasker nooit af, hoofd niet eens opzij bewegen ongeveer) helemaal niet haalbaar waren :grimacing:

Dat vind ik ook echt heel vreemd!

1 like

Ik denk inderdaad ook niet dat het onveiliger is dan een ander gedeeld vervoersmiddel, maar daar zit je doorgaans natuurlijk niet zo lang in (4 uur in mijn geval). Een lange exposure time vergroot de kans wel kan ik me zo voorstellen :cry:

1 like

Dat zegt toch niks als het bv iemand is economie of rechten heeft gestudeerd. Lijkt mij net zij leek op het gebied van mondkapjes als een kapper of bakker.

17 likes

Dat ik teleurgesteld was omdat: isagreens. (Specifieker ga ik het niet uitleggen hier) En diegene speelt dan de kaarten over liefde, verbinding, openheid, “zelf nadenken” etc :face_vomiting:

2 likes