Caronatopic #13

In Zuid Afrika zijn de gevallen in een week 300% gestegen. Ik mag alleen maar hopen dat t door de hogere mate van aandacht ofzo is en niet door die nieuwe variant want dan zijn we echt fucked.

Soms denk ik echt dat t nooit meer goed gaat komen. En soms denk ik ook wel eens dat de wappies gelijk krijgen (vaccinatieplicht, rare samenleving). Ben sowieso al pessimistisch ingesteld maar zie echt weinig positiefs nu.

1 like

Soms kom je er idd ineens achter dat iemand wappie is geworden, helaas. Mijn zus werkt notabene ook voor een zorginstelling maar dan op kantoor en is daar de enige die niet gevaccineerd is. Ze was vroeger altijd heel nuchter en als dit 10 jaar geleden was gebeurd had ze wel gewoon normaal gedaan maar sinds een burnout en een paar ‘spirituele reizen’ (oa ibiza) is ze zoooo veranderd

Met oorlogsvergelijkingen hoeven ze bij mij niet aan te komen en heb ze ook duidelijk gemaakt dat dat gedoe over discriminatie aanstellerij is en ik ze voor de corona crisis ook nooit heb gehoord over mensen die echt worden gediscrimineerd.

3 likes

Ik krijg hem ook na 5.5 maand. Twijfelde ook of ik dan wel moest gaan maar denk dat op zo’n termijn die 2 weken niet zo heel veel uit zal maken.

1 like

Ja ik vind het super lastig :(. We hebben afgelopen weekend ook een docu gekeken hierover en nu snap ik heel goed waarom hij zo overtuigd is en waarom hij denkt zoals hij denkt, want als alles in die docu klopt dan is niets in de wereld wat het lijkt.

Hij maakt zich nu ook heel druk over de vaccinatie plicht en voelt zich daar heel neerslachtig over. Ik probeer daarin heel goed naar hem te luisteren, maar begrijpen doe ik gewoon niet :frowning:

3 likes

Beetje late reactie misschien, maar bij ons (academisch ziekenhuis) zijn er ook mensen in Juni geprikt en daar hebben ze tegen gezegd; plan je booster in de laatste week dat we gaan prikken (volgende week). Ik zou dus gewoon gaan! :smiley:

1 like

We kunnen niet eens een formatie voor elkaar krijgen. Er slingeren briefjes in de trein. Nee, ik geloof niet dat ze in staat zijn tot zo’n complot.

13 likes

Zou je kunnen voorstellen dat jullie het niet over corona gaan hebben als je bij je familie bent of met ze belt, of gaan ze daar niet in mee denk je? Toen wij laatst met familie bij elkaar waren vond mijn ouder dat we het maar eens even niet over corona moesten hebben. En ondanks dat we gelukkig wel op één lijn zitten daarover vond ik het toch een goed voorstel want het bevordert de gezelligheid niet echt.

(Disclaimer: jaaa ik weet dat op de IC liggen nog veel ongezelliger is enzovoort maar met de familie over corona lullen lost dat verder ook niet echt op hĂš)

Als ze ermee akkoord gaan om het onderwerp niet aan te snijden kun je ze daaraan herinneren op het moment dat ze er wel over beginnen. En anders inderdaad zoals je al zegt duidelijk aangeven waar voor jou het gesprek ophoudt (oorlogsvergelijkingen, satanistische complotten). Wel heel jammer en vervelend dat het zo gaat in jouw familie.

@Whoopdidoo: ik hou van jouw pessimisme. :sweat_smile: Denk maar zo: voordat we corona hadden was de wereld ook al kut. En het kan altijd erger en het is ook een stuk erger in veel andere delen van de wereld (armoede, oorlog, marteling). O ja en gister had ik het met iemand over de Ierse hongersnood halverwege de 19e eeuw. Dat die uitgehongerde mensen dagen van 16 uur moesten maken in de kou met het doen van zinloos werk omdat hen eten was beloofd en alsnog bij bosjes stierven. Allerlei besmettelijke ziektes gingen rond, er waren geen vaccins. Wat een vreselijke tijd om te leven was dat.

Nou, het is hier zo ver hoor. De oma van mijn vriend is 86 en besmet met corona. Ze moet eigenlijk opgenomen worden in het ziekenhuis maar de ziekenhuizen weigeren haar omdat ze te oud is en jongere mensen voor gaan. Voelt toch zuur dat zij dan wel gevaccineerd is en ongevaccineerden dan ‘voorrang’ krijgen. Hopelijk komt het allemaal weer goed, er komt nu wel dagelijks een arts bij haar langs en haar zoon is mee in quarantaine om voor haar te zorgen.

10 likes

Maar dit is letterlijk code zwart toch? In de tussentijd zal Hugo wel claimen dat er nog lang geen sprake is van code zwart en niet verder ingrijpen :cry:

Sterkte met de oma van je vriend en hopelijk valt het allemaal toch nog een beetje mee voor haar!

1 like

Ja normaal zijn mn pessimisme en ik in peace maar de laatste dagen heb ik t ff zwaar. En niet eens omdat ik niks mag of weet ik t maar gewoon omdat de hele wereld kut lijkt. En corona alles nog maar eens extra bevestigd ofzo. En deels ook omdat t erger kan, maar ook omdat er nu gewoon mensen onnodig sterven door een virus omdat een deel lekker opstandig moet doen /in hun eigen lijf geloven en de overheid weer eens eeuwig te laat is. En dat andere zorg niet door kan gaan. Allemaal dingen waar ik persoonlijk nu heen last van heb maar wel erg en oneerlijk vind. En dat er dus blijkbaar mensen niet eens opgenomen worden. Tijdens de eerste golf oke, maar nu nog na zo’n tijd. Er gebeuren gewoon dingen die niet hadden gehoeven.

En nu komen dadelijk de kindereen misschien nog eerst met gewoon prikken terwijl ik hier als dikke gewoon mn boosterprik wil en niet snap waarom ik nu meer risico mag lopen en 6 maanden geleden nog voorrang krijg.
Wil gewoon kunnen werken zonder bang te zijn en misschien een keer niet in de pleurisweer vroeg mn nest uit omdat ik boodschappen moet doen maar zo min mogelijk mensen wil tegenkomen.

2 likes

Oké het is niet leuk maaarrrr positieve noot: ze waren er wel! :heart:
En dat neemt niemand, of niets (een virus is ene iets toch :thinking:) je meer af Forum Diederik :relieved:

3 likes

Heb net in een groepsapp gezegd dat ik de komende maand niet wil afspreken. Heb niet t idee dat er begrip voor is. Maar de een heeft kinderen en de ander is juf. Dan ben ik maar gek maar voelt gewoon echt oke nu.

3 likes

Dit wordt al veel langer gedaan. Ook bij de vorige golven. Het verbaasd mij dat hier pas nu aandacht voor is. Ik heb dr wel eens eerder over gepost dat we soms als brugman moesten praten om een partner vanaf de afdeling op de IC te krijgen. Ik toch de voordeel van twijfel te geven.

Ughh iemand dicht bij me heeft pas te horen gekregen dat er opnieuw uitzaaiingen zijn gevonden. Wacht nog op behandelplan, maar ziet er sowieso allemaal al kut uit qua opties. En dan vandaag te horen gekregen dat zelfs als opereren een optie is de kans groot is dat ze nog 5-6 weken kan wachten op de operatie door Corona. Echt heerlijk idee dat ondertussen je tumor groeit en je kansen alleen maar kleiner worden. Zo fucking frustrerend.

4 likes

Ik was vandaag met mijn vriend in het ziekenhuis voor controle toen zijn arts werd gebeld met een spoedgeval. Dit ziekenhuis heeft meerdere vestigingen en de arts gaf gelijk aan dat ze in dit ziekenhuis niet meer terecht konden met een patiënt omdat er geen bedden meer waren. Hij zei probeer het bij de andere vestiging en hoop dat het daar wel lukt. Pfff ik kreeg het er benauwd van.

2 likes

Om hier nog even op terug te komen. Ik hoorde toevallig vandaag dat nog een oud-leerling van me long covid heeft. De ene had het al tijdens het examenjaar en ik weet niet hoe het nu met haar gaat. De ander heeft het sinds de zomer. Beiden extreem vermoeid en veel last van brain fog. Ik vond het vorig jaar al heftig om te zien (we zagen haar gewoon steeds wegglijden) en om nu weer te horen dat een ander meisje uit datzelfde klasje ook weinig anders kan dan slapen
Ik vind het echt een naar idee. Ook omdat dit jonge vrouwen en families zijn, die lang niet altijd de wegen naar hulp en ondersteuning weten te vinden. Blijft vaak veel onder de radar, zeker als ze net pas instromen bij vervolgopleidingen en ze soms ongemerkt kunnen uitvallen. Het is echt een kwetsbare groep.

2 likes

Ja is een goed idee maar ik heb dat al eens voorgesteld en was m’n moeder het ook mee eens was ergens in de zomer nadat een discussie beetje uitliep op ruzietje maar zij houden zich daar niet aan! Ze stuurt me soms ook random anti vaccinatie onzin enz alsof ze mij nog steeds willen overtuigen :sob: ik ben gevaccineerd en heb er totaal geen probleem mee en dat heb ik al een x of duizend gezegd tegen ze. Misschien even opnieuw bespreken met ze idd Thanks!

1 like

Sorry ben ik weer hoor maar aan de ene kant jeej voor dit. En aan de andere kant waar laten ze de griepprik groep? Want die zijn in sommige gevallen wel 2 of 3 maanden eerder dan leeftijdsgenoten geprikt.

1 like

Move over Pfeiffer

2 likes

Thanks voor die chart en ja dat is precies wat het is. Alle argumenten kunnen weerlegd worden waardoor de complotgedachtes blijven kloppen. De reguliere kranten vallen onder mainstream media en alles wat erin staat is daardoor ongeloofwaardig. Daarnaast wordt er zoveel onzin gedeeld, maar omdat er volgend mijn vriend geen belang van die mensen is om te liegen vind hij het wel heel aannemelijk.

Zo vertelde hij dat er bij de rellen in rotterdam vorige week mensen overleden waren door schoten van de politie. Dat ik dat niet weet is natuurlijk omdat de mainstream media dat nooit zou delen en hij weet het weer omdat de familie van die slachtoffers dat heeft gedeeld online op de platformen waar hij zit

Ik kom er gewoon niet tussen, maar ik begin me wel af te vragen wat het belang is van mensen die zulke leugens verspreiden?

1 like