Word echt kwaad van zulke situaties, hierdoor zitten we dus met al die besmettingen ook he, mensen die gwn zo’n schijt hebben. Ongelofelijk gewoon 
En dan deze
Dat was toch waar we ze voor MOESTEN gebruiken? Zonder klachten 🥲
Ik ben eind september gebeld door de Deense GGD dat er iemand met covid bij mij in het vliegtuig zat. Toen heb ik gevraagd waar die persoon zat en dat konden ze inderdaad niet zeggen. Maar hij zei er toen wel bij dat ze alleen bellen als het iemand in dezelfde rij, de rij erachter of de rij ervoor was. Zal wel door Omikron zijn dat ze nu het hele vliegtuig bellen.
Echt rot voor iedereen die bij je promotie was zeg
Echt… Zo fucked up allemaal!
Er is toch niets logisch meer aan? (Met die zelftesten enzo) Heb het idee dat ze echt spartelen en maar wat doen.
Volgens mij nam de testbereidheid extreem af doordat de wachttijden zo lang waren bij de teststraat. Te weinig capaciteit en groeiende aantal snotneuzen/besmettingen?
Het is inderdaad zo’n wankele uitleg elke keer weer. Ik ben een brave burger die de regels zoveel mogelijk volgt, maar ik snap zo goed dat veel mensen geen vertrouwen hebben in de overheid/het kabinet.
Niet om wappie te doen (a la mijn hele familie) maar ik denk serieus dat dit deels komt door belangen in de reissector. Er is zoveel positieve berichtgeving geweest over hoe geweldig die filtering in vliegtuigen waren en hoe veilig het allemaal wel niet zou zijn, terwijl je in de achterliggende studies echt wel kon lezen dat die aannames over gedrag (bv dat iedereen stil blijft zitten gedurende de hele vlucht, niet rondlopen om bv naar de wc te gaan, mondmasker nooit af, hoofd niet eens opzij bewegen ongeveer) helemaal niet haalbaar waren 
Dat vind ik ook echt heel vreemd!
Ik denk inderdaad ook niet dat het onveiliger is dan een ander gedeeld vervoersmiddel, maar daar zit je doorgaans natuurlijk niet zo lang in (4 uur in mijn geval). Een lange exposure time vergroot de kans wel kan ik me zo voorstellen 
Dat zegt toch niks als het bv iemand is economie of rechten heeft gestudeerd. Lijkt mij net zij leek op het gebied van mondkapjes als een kapper of bakker.
Dat ik teleurgesteld was omdat: isagreens. (Specifieker ga ik het niet uitleggen hier) En diegene speelt dan de kaarten over liefde, verbinding, openheid, “zelf nadenken” etc 
Ik heb vanmiddag een coronatest gepland staan, had dinsdag, woensdag en donderdag een negatieve zelftest maar m’n klachten worden iedere dag erger (en ik heb woensdag een risicocontact gehad ook nog eens, maar daar ga ik maandag voor testen).
Nouja heb dus net een mandarijn op waar ik niks van rook of proefde, maar kan ook door m’n verkoudheid komen. Heb ook al oorpijn door al het neus snuiten. Wat een gedoe, ik ga nog maar even een zelftest doen.
Waarom? Je gaat toch al testen? Dan moet je nu toch al binnen blijven tot je de uitslag hebt? Zonde van je zelftest…
Ja maar nu mag (en gaat) m’n man nog naar buiten, als deze zelftest positief is dan doet hij dat ook niet meer.
Ik krijg trouwens zelftests vanuit m’n werk, dus tis iig enkel zonde vh product en niet van m’n geld.
Nou ik heb corona 🥲🥲
Maar om nog even op de inhoud in te gaan van wat die wetenschappelijk opgeleide persoon zei: zo’n FFP2 of vergelijkbaar masker kun je toch prima hergebruiken als je het een paar dagen weglegt? Eventueel virus is dan dood, denk ik als leek.
Om precies te zijn: 7 dagen wegleggen en dat kun je dan 5 keer doen volgens deze bron:
https://www.google.nl/amp/s/thegermanyeye.com/content/amp/reuse-of-ffp2-masks-for-private-use-3918.html
Spaar je toch weer wat geld en grondstoffen uit 
En anders even in de vriezer? Wij hebben dat de eerste golf heel braaf gedaan met de mondkapjes: wassen, paar dagen in de vriezer. Geen idee of het werkt hahaha. Konden niet te heet wassen want dan hadden we een mondkapjes was en wij wassen alleen beddengoed op 90 graden en dat deden we destijds niet elke week omdat we heel klein woonden.
Ja ik vind het echt knap als je hier mee kan dealen binnen een relatie. Het zegt waarschijnlijk veel over mij, maar ik zou echt een pesthekel aan iemand krijgen als ie dit soort onzin loopt te verkondigen. Zou echt niet meer met iemand samen kunnen zijn.
Toevoeging; ik vond de discussies met m’n ex over politiek al redelijk frustrerend en in het grotere geheel zaten wij niet eens zo heel ver bij elkaar vandaan op het politieke spectrum
Ja dan heb je de kat in de zak gekocht… maar ook daarin kan ik me redenaties voorstellen die ik nog zou kunnen volgen tot bepaalde hoogte, maar iemand die de realiteit ontkent en allerlei vergezochte complotten aanhaalt als argumentatie, get out
Ik zie dit best veel in mijn omgeving helaas. Ook met vriendinnen. Dat vind ik wel lastig, je hebt dan zoveel andere ‘leuke’ dingen die veel zwaarder wegen dan hun corona stronterij, Maarja het blijft natuurlijk onzin wat ze verkondigen en bij een nieuwe vriendschap/relatie zouden zulken uitspraken gelijk een dealbreaker zijn
Ik heb dus donderdag een ggd test ingepland en kon dan vandaag terecht op de locatie in mijn stad. Buiten mijn stad kon ik eerder terecht, maar ik ben echt te ziek om auto te rijden, nu kan ik op m’n elektrische fiets.
Maar al m’n collega’s gaan nu ook testen (zoals het eruitziet heb ik er sowieso 2 besmet, want negatieve zelftest dus ik mocht komen) en die kunnen dus gewoon vandaag terecht, en nog eerder dan ik ook!! Wat ik trouwens heel fijn voor ze vindt maar ik had graag ook eerder terecht gekund dan 48 uur na het inplannen.