Zou je kunnen voorstellen dat jullie het niet over corona gaan hebben als je bij je familie bent of met ze belt, of gaan ze daar niet in mee denk je? Toen wij laatst met familie bij elkaar waren vond mijn ouder dat we het maar eens even niet over corona moesten hebben. En ondanks dat we gelukkig wel op één lijn zitten daarover vond ik het toch een goed voorstel want het bevordert de gezelligheid niet echt.
(Disclaimer: jaaa ik weet dat op de IC liggen nog veel ongezelliger is enzovoort maar met de familie over corona lullen lost dat verder ook niet echt op hĂš)
Als ze ermee akkoord gaan om het onderwerp niet aan te snijden kun je ze daaraan herinneren op het moment dat ze er wel over beginnen. En anders inderdaad zoals je al zegt duidelijk aangeven waar voor jou het gesprek ophoudt (oorlogsvergelijkingen, satanistische complotten). Wel heel jammer en vervelend dat het zo gaat in jouw familie.
@Whoopdidoo: ik hou van jouw pessimisme.
Denk maar zo: voordat we corona hadden was de wereld ook al kut. En het kan altijd erger en het is ook een stuk erger in veel andere delen van de wereld (armoede, oorlog, marteling). O ja en gister had ik het met iemand over de Ierse hongersnood halverwege de 19e eeuw. Dat die uitgehongerde mensen dagen van 16 uur moesten maken in de kou met het doen van zinloos werk omdat hen eten was beloofd en alsnog bij bosjes stierven. Allerlei besmettelijke ziektes gingen rond, er waren geen vaccins. Wat een vreselijke tijd om te leven was dat.