Ik hoop dat ze er niet te veel last van heeft.
Denk dan Curaçao idd. Ze heeft wel 2 vaccinaties en boosters gehad. Moet vast goed komen.
Zolang hij geen Corona heeft en jullie bij evt klachten ook negatief testen (zelftest) dan hoeft dat toch niet. Zou niet meteen van het ergste uit gaan.
Dit was wel voor 60 plussers volgens mij. De griepprikgroep wordt voorlopig vergeten. Maar de capaciteit om te prikken is er ook gewoon nog niet.
waarom niet?
Wow dat wist ik niet. Wel van je vriend. Gaat je schoonvader nu toch proberen voor een pcr test?
Zelftesten waren afgelopen dagen negatief, maar ga vanmiddag toch ook maar officieel testen (vooral ivm werk). Tot zover de sinterklaasvieringen.
Misschien dat deze al gedeeld was, want hij is van een paar maanden geleden, maar ik kreeg ‘m vanochtend als aanbeveling. Weet niet of ik de stap naar een vaccinatieplicht deel, maar de analyse vond ik wel heel sterk.
Ruim 1,5 jaar voorzichtiger dan voorzichtig gedaan, ga ik werken met kinderen en ja hoor, binnen een maand heb ik Corona. Ik voel me nu wel oké (had het dus ook niet echt verwacht ofzo) dus hoop ècht dat het hier bij blijft en dat de vaccins toch een beeetje hun werk doen. Ben wel ‘blij’ dat ik het nu heb en niet voor de vaccins, dan was mijn paniek nog wat groter geweest.
Ah nee, je hebt zo voorzichtig gedaan. Hopelijk blijft het meevallen met je klachten. Beterschap!
Dankje!
@Masterchef Thanks! jaa, echt balen. Voelt een beetje alsof ik dat voor niks heb gedaan ofzo maar dat is natuurlijk niet zo. Nu heb ik de vaccins en de laatste is nog geen halfjaar geleden dus dat is wel fijn. Je hoort het ook zo veel om je heen nu, dat mensen besmet zijn. Kijk er niet eens echt meer van op.
Beterschap!
Waar ik eerder inderdaad dacht “zal ik het krijgen”, vraag ik me nu eerder af wanneer
En weer in quarantaine Ben er zo klaar mee, hebben 3 keer mensen gezien de afgelopen weken en alledrie de keren moesten we daarna in quarantaine omdat diegene positief testte. Ik zeg alles wel af tot 2050.
Hopelijk ontspringen we weer de dans, hebben de hele tijd veel afstand gehouden, goed geventileerd en dag erna (toevallig) gelijk alles schoongemaakt voor we zelf van die ruimte gebruik maakten.
We hebben half december een belangrijke afspraak in het ziekenhuis dus nu aaaaaalles maar afgezegd qua werk etc om te voorkomen dat we dan in quarantaine zitten of corona hebben. Ben zo bang dat die afspraak weer maanden wordt uitgesteld.
Als je de mogelijkheid hebt en je daar beter bij voelt, kan je ook de oude regels aanhouden. De nieuwe regels zijn volgens mij vooral ingegeven door (gebrek aan) testcapaciteit. En met die nieuwe variant zou dat best nog eens van korte duur kunnen zijn. Zelf nadenken zoals je hierboven doet (en terecht denk ik) is gelukkig niet verboden. Better safe than sorry hou ik zelf in elk geval aan.
Edit: Je kan het misschien ook voorleggen aan je psycholoog. Misschien dat diegene net beter beschermd is of juist een verhoogd risico loopt dan kan je daarmee rekening houden.
Ik denk dat ik benauwd ben want ik heb een uur geleden opgehangen met bron en contact onderzoek en ben daar nog steeds van aan het bijkomen (gesprekje van 20 minuten waarbij zij vooral aan het woord was). Zij benoemde ook nog eens 5 x dat ik echt de huisarts moest bellen als ik benauwd ben omdat als ik benauwd ben de baby in mijn buik ook benauwd is.
Maar mijn huisarts is op zondag niet bereikbaar en ik zie mezelf echt niet weer het huis uit gaan, ben nog kapot van gisteren die tocht naar de teststraat, ik wil niet helemaal naar de huisartsenpost moeten fietsen.
Ik heb nu echt spijt dat ik niet die saturatiemeter heb gekocht iedere x dat ik m zag liggen in de kruidvat (maar steeds dacht ik nee dat ga je toch nooit gebruiken).
Zou de HAP gewoon bellen hoor!
Better safe….
Gewoon bellen! Het kan altijd zijn dat ze iemand richting jou sturen.
Beterschap! Dat gevoel heb ik ook een beetje. Anderhalf jaar heel voorzichtig geweest, ons (meer dan) aan de regels gehouden, de afgelopen tijd bijna niemand gezien en anders sowieso op afstand. En nu hebben we het allemaal door de bso waar mn dochtertje op zit. Voelt zo flauw ofzo?
Echt bellen, daar zijn ze voor. Wat naar dit zeg.
Hoogste percentage positieve testen ooit: 23,6 % en totaal meer dan 23.000. Ben bang dat we met deze aantallen alsnog een Sinterklaaseffect gaan krijgen.