Ben nu een week of 3 neusverkouden. Toen heb ik een test laten doen zodra ik terecht kon: negatief. Ben nog altijd neusverkouden, zelftests tussendoor negatief en ik heb niemand gezien die corona of corona achtige klachten heeft. Vroegah 🥲 was ik in de winter altijd wel wekenlang neusverkouden maar nu denk ik: moet ik me opnieuw laten testen? Heb er geen klachten bijgekregen oid. Vorig jaar eigenlijk vrijwel niet verkouden geweest voor het eerst ever maar toen zaten we al thuis voor het goed en wel winter werd…
Heel lastig inderdaad!
Mijn kind is heel zwak op zijn luchtwegen, sinds baby al en hij is nu 6. Normaal al vervelend maar nu écht. Hij hoest zich al 2 weken kapot, ik test hem bijna elke dag maar blijft negatief. Zo balen (dat hij negatief is natuurlijk niet maar dat hij zo zwak blijft, is nu gewoon niet praktisch)
Al mijn collega’s hebben na de booster minimaal 24 uur koortsig gevoel koude rillingen en spierpijn gehad.
Nou even ter geruststelling: vorige week hebben bijna al mijn collega’s de Pfizer-booster gehad (van 21 jaar tot 57 jaar) en de meesten hadden nergens last van, sommigen een pijnlijke stijve arm en een enkeling een koortsige nacht. Dus het kan ook heel goed meevallen, dus: laat je nie gek makuhhh.
Thanks!! Ik mag of woensdag of maandag voor de booster en heb naalden en overgeef angst. Voor de naalden angst deze keer een kalmerings tablet. De overgeef verhalen maakte het niet makkelijker haha maar dit geeft me weer hoop!
Oh goed nieuws! Gelukkig maar.
Vind dat echt heel slecht. Zo verspreid je t wel lekker.
Goed nieuws van de dag 1944 en 1945 mogen een afspraak maken nog maar 45 jaar te gaan
Ja ik kreeg waarschijnlijk dezelfde mail. Wat een dikke onzin, er staat ook in dat je maar twee pogingen hebt want “het is zoveel werk om een derde tentamen te maken en na te laten kijken”. Oké maar ondertussen ben ik er vrijwel zeker van dat mensen gewoon met klachten (zeker milde) hun tentamen komen maken omdat ze anders geen recht hebben op een herkansing. Het kost precies geen moeite om het gewoon online te doen, want idd hetzelfde programma thuis als op de uni, maar ze zeggen letterlijk dat ze willen garanderen dat diploma’s evenveel waard zijn en daarom moet er op locatie getoetst worden? Que ? Ik heb een open boek tentamen waar je zelfs je eigen aantekeningen mag gebruiken. Dit gaat echt nergens over.
Oh ik hou echt van die creatieve kindervragen
Neeeee joh wat een toeval dat ik dit nu voorbij zie komen. Die vraag heb ik afgelopen weekend ook gesteld
Ik ben 28
Pfff, schijnbaar stuur de GGD nu ook smsjes dat je een afspraak kan maken. Schrok me wild toen mijn moeder me belde dat mijn vader op die manier een afspraak had gemaakt. Want ze zijn nog niet aan de beurt qua jaartal (1951). Toch de GGD gebeld en mijn vader staat wel in het systeem voor een afspraak. Maar mijn moeder mocht nog niet. Ook zo vreemd, er stond: antwoord ‘ja’ op de vraag Uitnodiging gehad vanwege beroep’.
Hoezo ga je dan iedereen waarschuwen dat de uitnodiging per brief komt en dan opeens zoiets via sms (!!) sturen.
Volgens mij had ik de vorige keer echt een dude met een kokhalsfetish (tot 3x aan toe) want vandaag een meisje en die duwde dat ding tenminste niet tot na mn amandelen
Ik heb ook een vraag over overdracht. Als een coronapatiënt naar de wc is geweest en daar de deurklink heeft aangeraakt (en ik neem aan dat na doortrekken ook wat coronadeeltjes zich door het hokje zullen verspreiden).
Vervolgens kom ik dat hokje in, trek de deur dicht, en verwissel met diezelfde hand mijn tampon. Kan ik dan zo corona inbrengen en besmet raken?
De vaccinatie-polarisatie splijt de beste families en nu ook de bekende circusfamilie Van Toor. Broers Bas (86) (beter bekend als clown Bassie) en Aad (79) (acrobaat Adriaan) hebben geen enkel contact meer, ook mails worden niet meer beantwoord, zo vertelt Aad aan de Nederlandse Story. Aad: “Het is vreselijk om te zeggen, maar die vaccinatie heeft dus ook in onze familie voor een tweedeling gezorgd. Sinds ik gevaccineerd ben, mag ik namelijk niet meer op bezoek komen bij Bas. Er wordt door Liesbeth (dochter van Bas) en zijn vrouw Coby gezegd: Jij bent gevaccineerd, dus jij bent besmettelijk. Het is zo krom. Ik vind het vreselijk.
Ik hoop dat Humo een soort Belgische De Speld is?
Gezien Bassie zijn leeftijd denk ik niet dat hij deze discussie gaat winnen…
Wordt er in Nederland nou eigk ook getest op de omicron variant? Want ik zag vd week een artikel met 17 mensen op vliegtuig hebben omicron variant. En toen dacht ik goh en die 20.000 vh dagtotaal, hebben die allemaal delta? (die eerste versie met hoe het allemaal begon is al niet meer toch?)
Ik heb een uitnodiging gekregen voor de booster. Alleen heb ik dan nog niet zes maanden geleden of langer de laatste Astra Zeneca gehad. Dat is pas over 2 weken een half jaar geleden. Kunnen ze daar moeilijk over doen?
Nee meer een roddeldinges
Dit kost oprecht wel meer tijd en dus geld. Alle beelden moeten worden teruggekeken en moeten worden beoordeeld, besproken worden in examencommissie vergadering en alles moet worden verwerkt in studentvolgsysteem. Ben het er ook niet mee eens dat ze het nog fysiek doen, maar bij ons kun je wel een derde kans krijgen als je kunt aantonen dat je klachten had, je je hebt laten testen of dat je in quarantaine zit.