Vannacht begon een onhoudbare kriebelhoest die zich bij iedere beweging erger liet merken. En nja ik zat toch al met wat zorgen dus een belafspraak met de huisarts ingepland. Ze vertelde dat ik noscapine mag gebruiken tegen de kriebelhoest, dus m’n zwager is dat nu voor me halen, samen met alvast een neusspray zonder xylometazoline voor als ik moet gaan afkicken van die ik nu gebruik.
De huisarts zei ook dat m’n saturatieniveau goed was en ik me pas onder de 91 zorgen hoefde te maken (die van mij is op m’n meest benauwende momenten 95 en anders 98). En dat de baby goed beschermd bij mij binnen zat (en nu zit ik te huilen om het idee dat er zo’n klein kindje in mij zit dat helemaal beschermd wordt terwijl ik me hier zo lamlendig voel, pfft vermoeiend hoor)
Weet niet hoor, ik ben zwanger en heb 2 bonuskinderen maar toen de oudste dit weekend vertelde dat ze van de juf geen mondkapje op hoeven en ook niet 2x per week testen ging mijn bloed koken, en dat van mijn vriend, de vader ook.
Lekker dat de juf dat zo loopt te verkondigen.
Als t onze keuze was, zouden we ze laten vaccineren maar ze hebben ook nog een moeder… geen idee hoe die erin staat want is natuurlijk nog geen sprake van.
Maar ik lees op FB ook echt alleen maar nare ouders die t zielig vinden. Ben alweer woest haha
Vind ik ook. Op vakantie in 2020 hebben ze m allebei (toen 6 en 9) zonder probleem gedragen, en nu hoeft alleen de oudste. Heeft er ook geen probleem mee mja is niet stoer he, en t hoeft van de juf niet.
Ja dan kun je er weinig tegen beginnen toch.
Zou zeker even in gesprek gaan met de school, die juf heeft daar niks over te zeggen. Testen en mondkapjes doen ze niet alleen voor zichzelf en de juf maar ook voor alle familie en andere mensen om de kinderen heen, dus indirect zijn jullie er zelf en een heleboel andere (misschien kwetsbare) mensen ook de dupe van als de juf actief promoot om dat niet te doen.
Ik had dit ook bij de booster!
Curlingouders! Ik denk dat ik door mijn eigen ziekenhuiservaringen als kind en later bij andere kinderen genoeg gezien heb, waardoor ik een mondkapje echt niet zielig vind. Een prik of testen is natuurlijk vervelend en mag een kind rot vinden (is ook niet mijn hobby) maar dat is ook zo klaar. Hierbij is het gewoon belangrijk hoe je daar als ouder/begeleider mee om gaat.
Ik geloof echt wel dat deze situatie ook rot is voor kinderen. Ik werk met (emotioneel) kwetsbare kinderen en de gevolgen als zij in quarantaine moeten zijn heel groot en dat is ronduit sneu. Ook voor kinderen die thuis in een onveilige situatie opgroeien is dit natuurlijk alles behalve prettig. Maar de ouders die hier het hardst schreeuwen hoe slecht dit is voor de kinderen, zijn gewoon niks gewend en ontzettend gepriviligeerd (hallo Doutzen in dr mega villa). Ik ken een kind dat nu in het ziekenhuis ligt door Corona en dat vind ik veel zieliger dan een kind dat eventjes een mondkapje op moet in de gang van school.
Update hierover: de 2e test bij GGD gaf toch inderdaad aan dat ik corona heb. Dus voor mensen die hier ook tegen aan lopen kan ik zeker aanraden om een extra test af te laten nemen.
Ben het zo erg met je eens! En vind het ook kenmerkend voor een vrij dominante opvatting van ouderschap, waarbij tegenover die uitzonderingspositie van kinderen een volstrekt instrumentele benadering van anderen en andere generaties staat. Ik weet van meerdere vrouwen die oma zijn, dat die na een ongeval als eerste reactie van hun zoon/dochter kregen “wie moet er dan oppassen?”. Die jonge ouders zijn nu ook de grootste jankerds over vaccins of mondkapjes bij kinderen en manipuleren vaak opa’s en oma’s om allerlei risico’s te nemen ook toen dat niet mocht. Zie je ook in de benadering van onderwijzend personeel: alles moet wijken in het zogenaamde belang van kinderen terwijl het heel vaak gewoon een afschuiven van verantwoordelijkheden is door ouders. Sorry, echt een van mijn grootste ergernissen dit haha.
Nou over kinderen, wij nemen vanaf vanmiddag een client in huis. Moeder is weken geleden met corona besmet geraakt en 2wkn na besmetting opgenomen in het ziekenhuis (ongevaccineerd, 50+). Ze kan niet voor de kinderen zorgen (er is geen vader meer) en ze (5 kinderen!!!) zitten her en der over het land verdeeld bij familie en vrienden… (Maar dit jochie heeft echt specifieke zorg nodig en komt daarom nu bij ons tijdelijk tot moeder het weer aankan… Maar godmagweten hoe lang dat zal duren)
Wat verdrietig, maar fijn dat hij voor nu bij jullie terecht kan.
Ik wil trouwens niet beweren dat kinderen niet kwetsbaar zijn. Zie dat juist heel veel via mijn werk, maar daarom frustreert het me dat vrij veel mensen op voorhand al vaccinaties of mondkapjes voor kinderen afwijzen vanuit een luxe-positie (‘vind ik niet nodig’). Daardoor blijven de kwetsbaren (of het nu kinderen zijn of niet) in een kwetsbare positie. Nog even los van het feit dat we allemaal in zo’n positie kunnen belanden.
Jeetje wat heftig maar ook zo goed van je. Goed klinkt zo stom maar echt zo fijn dat hij bij jou terecht kan. Is er wel zicht op dat moeder beter wordt? En wat vreselijk dat ze allemaal verspreid zitten, zo sneu.
Over kinderen gesproken, ik denk dat t deels ook echt door de ouders komt. Net als dat een kind pleurt en je doet als ouder alsof er iets vreselijks gebeurt dan gaat t kind janken, terwijl eigenlijk niets aan de hand is. Kijk schoolsluiting geloof ik wel dat t voor sommige kinderen echt schadelijk is. Maar de rest gewoon niet hoor. Dan ga je maar facetimen met oma. Of gezellig een boswandeling op afstand.
Op zich ben ik wel voor een schoolsluiting (tijdelijk), misschien de kerstvakantie verlengen oid. En ja er komen achterstanden, maar kan je het nog achterstand noemen als die hele generatie t heeft? Die hele leerlijn hebben “wij” ook maar bedacht natuurlijk, anderen landen hebben weer wat anders. Maar misschien denk ik er te licht over.
Boosterprik gehad net
Mensen die Corona hebben gehad, hoe deden jullie dat met een evt partner? Wij hebben echt een klein huis (met bv ‘maar’ 1 toilet) en geen meerdere verdiepingen, waardoor afstand houden gewoon echt heel moeilijk wordt. Mijn vriend blijft uiteraard thuis en laat zich 5 dagen na mijn test ook testen maar volgens de regels mag hij officieel er weer uit als die test negatief zou zijn. Vind ik behoorlijk gek want we zien elkaar dus nog wel en gebruiken ook dezelfde faciliteiten (toilet, badkamer, keuken). Dus ik zou hem op dag 4 bv nog kunnen besmetten, en dat op dag 5 de test nog negatief is.
Maar wanneer zou hij dan wel uit quarantaine mogen? Na 5 dagen nadat ik niet meer besmettelijk ben weer testen? En wanneer is dat dan? Ik snap er echt niks van, vind het zo onduidelijk.
Als je vriend gevaccineerd is klopt wat je zegt, maar dan moet je wel zoveel mogelijk afstand houden. De ggd zal je ook nog wel bellen dus daar kan je het ook aan vragen. Ik heb een wc emmer waar ik al een paar dagen op plas, als ik moet poepen doe ik dat wel beneden maar dan reinig ik daarna alles wat ik heb aangeraakt. Ik ben ziek dus ik vind dat ik de meeste comfort verdien (in dit geval biedt geen trap lopen ook comfort). Wij wonen relatief groot maar als je een aparte woonkamer en slaapkamer hebt moet het denk ik al gaan. Je vriend is nu ook thuis toch? Want dan kan hij voor jou de dingen in de keuken doen en t bv voor de slaapkamerdeur zetten (of zoals wij doen dat hij alles brengt waar ik voor bel en we dan mondkapjes dragen).
Ik was ook super ziek na mijn tweede prik, inclusief kotsen! Echt vreselijk.
Keep u posted
Wij hebben vorig jaar Corona gehad en geen afstand gehouden met elkaar en ook niet als gezin. Was ook gewoon niet te doen.
Mijn schoonvader had ons besmet zonder dat hij het wist en klachten had.
Mijn man mocht na een week weer naar buiten en toen ging de quarantaine van mij en de kids in (toen mocht je nog niet laten testen na 5 dagen) Uiteindelijk is iedereen ziek geweest en mochten na we 5 weken weer ‘vrijgelaten’ worden
De quarantaine van de partner gaat tellen vanaf het moment dat de zieke in strikte zelfisolatie gaat, dus als je elkaar gewoon blijft zien en samen in bed ligt telt die tijd niet als quarantaine voor de partner. Dan begint de quarantaine van de partner pas als jij uit isolatie mag (dus als je minstens 7 dagen ziek bent en >24u klachtenvrij).
Op deze site vind je alle informatiebrieven.
Dus alle regels voor jouzelf staan hierin: Informatiebrief positief getest persoon | LCI richtlijnen
Alle regels voor jouw gevaccineerde huisgenoot staan hierin: Informatiebrief huisgenoten - immuun | LCI richtlijnen
Alle regels voor een niet-gevaccineerde huisgenoot staan hierin: Informatiebrief huisgenoten - niet-immuun | LCI richtlijnen
Oh oh wat grappig toch weer
Dankjulliewel voor de antwoorden!