Caronatopic #13

Ahhh wat jammer! Wel goed dat je het hebt geprobeerd. Hopelijk kun je over een paar weken snel terecht :slight_smile:

4 likes

Ongeveer 1.5-2% wordt ernstig ziek en heeft zkh opname. Maar ja men vergeet al dat long-covid.

3 likes

Ja precies. En dan nog, elk persoon, elk percentage is er eigenlijk al een te veel hĆØ. Maar nee, zo lang je het zelf maar niet bent is het allemaal wel prima. Man man man

2 likes

Ik ben heel cynisch, maar ik denk dat die drempel deels als sneeuw voor de zon zal verdwijnen als blijkt dat andere landen een coronapaspoort eisen voor kinderen vanaf 5 jaar. Dat was voor de volwassenen ook zo afgelopen zomer en met de invoering van 3G.

2 likes

Maar long covid lijkt tot nu toe toch ook voornamelijk gewoon jonge, ā€œgezondeā€ mensen te treffen? Dus snap niet waarom ze dat wel een goed idee lijkt. Of gewoon een jaar lang je smaak en reuk kwijt zijn, goed voor de lijn maar lijkt me niet zo leuk.

2 likes

Hoorde vanuit het zkh dat je bij kinderen met Covid ook alert moet zijn op ziekteverschijnselen van een ernstige onstekingsreactie enkele weken na een (milde) besmetting. MIS-C heet het. Hoor je ook zeer weinig over in de media, vind ik. Denk als mensen dat horen ze wellicht ook wel denken van ā€˜oei’. Nouja echt niet iedereen, maar wel meer dan nu denk ik?

1 like

Ja dat denk ik ook. Het wordt nu erg makkelijk gedaan over dat kinderen toch maar weinig last hebben

2 likes

Mijn vaccinatie verloopt al in maart zag ik net in mijn app, omdat ik er maar 1 hoefde vanwege mijn corona besmetting. Ik zie het eerlijk gezegd wel somber in dat ik voor eind maart die prik er al in heb zitten…

Bij herstelbewijs staat nog steeds de datum van een jaar na mijn besmetting maar dat is al niet meer zo, toch? In mijn hoofd was het veel korter inmiddels.

Je kan toch sowieso een tweede prik krijgen ook al heb je Corona gehad?

3 likes

ā€˜Prikspijt’ is ook een van de kanshebbers voor Woord van het Jaar en wappies roepen mensen nu op om daarop te stemmen, denk dat het daarom ook trending is.

Ik heb een tweede gehad ook! Maar ze tellen dus vanaf de eerste, omdat ik toen al ā€˜klaar’ was, denk ik?

M’n eerste heb ik gehad in juni, m’n tweede in augustus. Op m’n bewijs staat dat hij geldig is tot maart.

Ohhhh! Dan weet ik het niet, dat is wel heel vervelend ja… ggd bellen?

Waar kun je zien tot wanneer hij geldig is? Dat staat er bij volgensmij niet…

Hij is 9 maanden geldig, en mijne is in gegaan in juni 2021, dat staat eronder!

1 like

Oh op die manier! Ik heb trouwens dezelfde situatie als jij (corona gehad, wel 2 prikken gehad). Maar volgensmij telt ie bij mij dus bij m’n Nederlandse QR wel vanaf de 1e en bij de internationale dan weer vanaf de 2e. Gek wel.

1 like

Ja, dit omdat volgens mij in het buitenland die hele situatie van maar 1 prik met corona niet overal zo was?

Begon dus ooit voordelig voor ons, maar inmiddels niet meer :sweat_smile:

Ik heb even op de website van de overheid gekeken en Hugo is erg optimistisch dat iedereen binnen 7 maanden na z’n prik een oproep ontvangt. Dus ik ga in januari mijn postvakje als een havik in de gaten houden.

1 like

Het is toch juist veranderd naar een jaar?
Je kunt het checken door opnieuw je herstel bewijs toe te voegen via je digi d

Nu je het zo zegt heb ik het opgezocht en je hebt gelijk! Hij is inderdaad een jaar geldig. Dan heeft mijn prik dus blijkbaar toch minder haast. Ik was in de war door de discussie over het 2G beleid waarin telkens wordt gezegd ā€˜recent hersteld zijn van corona’. Met ā€˜recent’ zou ik geen jaar zeggen. Maar valt dus toch mee.

Ik snap niet waarom iedereen nu zo op hete kolen zit met dat je de boosterprik niet ā€˜op tijd’ zou krijgen. Heeft iedereen ineens vakantieplannen ofzo? :stuck_out_tongue:

10 likes

Nee, maar ik zou het wel jammer vinden als ik niet meer kan sporten/aan cultuur kan deelnemen omdat mijn vaccinatie niet op tijd is!