O mennnnnnnnn ik ben echt helemaal vól van frustratie deze ochtend. Moet het even kwijt!
Een collega van mij (niet gevaccineerd) is gister opgenomen in het ziekenhuis vanwege Corona. Zegt een andere collega (ook niet gevaccineerd) vanmorgen:
Nou, als’ie er straks uitkomt heeft’ie wel natuurlijk immuniteit.
Ik zei dat ik dat een heel ongepaste opmerking vond. Vraagt’ie; waarom?
JA WAAROM HENK.
Natuurlijke immuniteit ten koste van onze over de kop gewerkte zorgmedewerkers.
Natuurlijk immuniteit op (hoge!) kosten van de staat.
Die je niet genoeg vertrouwd om gewoon even een vaccin in je arm te rammen zodat je hoogsteigenlijke persoonlijke immuniteitssysteem zich vast kan voorbereiden, maar wél genoeg vertrouwd om als je misschien wel doodgaat van jouw domme keuze naar het ziekenhuis te willen en daar dagelijks weetikveel hoeveel medicatie in je mik geschoven te krijgen die je echt niet allemaal op ingrediënten of bijwerkingen hebt gecheckt.
Natuurlijke immuniteit ten koste van al die patiënten die dan misschien wel minder acuut doodgaan, maar in the end zeker ook doodgaan door al die uitgestelde zorg.
DAAROM HENK. Fuck off met je natuurlijk immuniteit.
Nou, dit zei ik natuurlijk allemaal niet. Ik zei dat het een beetje te vroeg in de ochtend was om deze discussie te hebben.
Dusja, nu kom ik maar even hier ranten.
Ugh. Bleh. In the end ben ik natuurlijk gewoon hardstikke bang dat die collega straks doodgaat.