Caronatopic #14

Als ik dit zo lees denk ik alleen maar: Wat zijn we eigenlijk aan ons lot overgelaten. Gelukkig dat er op een gegeven moment een revalidatietraject werd opgezet, maar ik ben dus nooit verder onderzocht. Geen bloedonderzoek of scans. Ik wist wat ik had door het zelf te googlen en ik kwam uiteindelijk bij een Amerikaans artikel uit over brain fog.
Ik hoop zo voor de mensen die nu nog die nasleep hebben gehoord worden en dat er alles aan gedaan wordt om ze te helpen.

3 likes

Geen idee? Misschien is dat als je binnen Teleperformance wil blijven werken? Ze hebben wel iets op gezet om mensen door te laten stromen.

Ik ben zelf iets anders gaan zoeken.

3 likes

Nou ja, ik wel benieuwd inderdaad of het een nasleep is of een chronische aandoening blijft. Maar dat weet ik eigenlijk pas wanneer ik onderzocht wordt toch?

2 likes

Ik heb een tweede booster gehad (na Janssen). Ben er echt blij mee, maar was echt een uitzondering. Waren alleen maar 60-plussers daar :sweat_smile:
Maar er werd me ook gezegd dat een tweede booster niet wordt aangeraden, alleen omdat ik zwanger ben wel. Vond dat wel een beetje raar, want er is toch juist aangegeven dat je een tweede booster mag halen na Janssen. Wel met de boodschap dat het niet nodig is.

2 likes

Voor degene die ook last hadden van hun keel / neusverkouden waren door corona: wanneer werden jullie wat minder hees? Ik zit nu op dag 12 na een positieve test en klink nog steeds snotverkouden terwijl ik dat niet echt meer ben. En als ik even heb gepraat, heb ik echt weer zo’n droge keel en keelpijn alsof ik een nacht in de kroeg heb staan schreeuwen. Mijn oren zitten ook nog dicht, maar heb ook hooikoorts dus dat kan daar ook mee te maken hebben.

2 likes

Bij de Lidl zijn ze al heel lang niet meer afgeprijsd iig, volgens mij gewoon 2 euro per stuk.

Sneu maar wel een geestige tweet.

Wel van het liedje ‘sick and tired’ van Anastacia
But still

1 like

Bij de kruidvat 2 doosjes van 5 testen voor 15 euro.

1 like

Nou ik heb ook weer een positieve test hoor :sob:
Werd vrijdag wakker met keelpijn en testte toen negatief, dus was gewoon gaan werken. Gister had ik niet getest, maar ben ik de hele dag thuis geweest. Vanochtend werd ik helemaal beroerd wakker, dus voor de zekerheid nog een keer getest. Nou het corona streepje was eerder zichtbaar dan de testlijn, dus dat was wel duidelijk. Ik begon mij eindelijk weer een beetje de oude te voelen na al mijn long covid gedoe en nu dus weer corona, bah

5 likes

Volgt hier eigenlijk iemand de WOB verzoeken?
Ik vind deze wel een interessant kijkje in de keuken:

3 likes

Volgens mij kan dit beter in het complottheorieëntopic want hij haalt de hele tijd discutabel onderzoek aan over hydroxychloroquine aan terwijl de wetenschappelijke consensus is dat het niet werkt als preventief medicijn tegen Covid.

16 likes

Er staan wat onnodige dingen in het artikel (benadrukken hoeveel winst met vaccins en blabla), daar moet je een beetje doorheen lezen ja maar hoe is de uitkomst van een WOB onderzoek een complottheorie? Het is verder ook geen pleidooi voor HCQ maar een relaas van hoe het Ministerie van VWS daarmee omging. En dan zie ik best vreemde dingen. Heb je het helemaal gelezen? Want wellicht is die wetenschappelijke consensus er nu wel maar in 2020 stelde het ministerie van VWS dat er wetenschappelijke concensus is dat het niet werkt op basis van onderzoeken met laattijdige behandeling en het ging nou net om vroegtijdige behandeling. Ze hadden niet zo’n haast om vroegtijdige behandeling te onderzoeken. Ook niet nadat het RIVM in oktober 2020 constateerde dat de sterfte veel lager was in landen waar het (icm zink) in een vroeg stadium werd toegediend.

2 likes

Ja en die Daniël van der Tuin met z’n substack behoort ook tot die hele Café Weltschmerz-clan

Dit ook:

De Nederlandse overheid heeft zeer snel voorgesorteerd op een strategie van massavaccinatie, waar grote financiële belangen mee gemoeid waren. De beschikbaarheid van een effectief medicijn zou de voorlopige toelating van een vaccin in de weg kunnen staan.

Klinkt allemaal redelijk complotterig to me.

8 likes

Ik ken hem niet maar dat zou best kunnen. Mensen die de overheid volledig vertrouwen voelen niet de behoefte om de WOB documenten door te spitten natuurlijk.
Maar betekent niet dat alles weggezet hoeft te worden als complottheorie.

Is dit niet gewoon een feit, niet alleen voor Corona maar ook andere ziekten?
Dat er grote financiële belangen bij vaccins komen kijken is ook een feit haha.
(maar uiteraard eens dat je moet oppassen met mensen die die zaken te snel aan elkaar koppelen)

1 like

Nou ja, volgens mij zegt hij vooral dat het ministerie de onderzoeken over vroegtijdige behandeling va van Raoult en Zelenko serieus had moeten nemen, terwijl hun onderzoeken rammelen en allang onderuit gehaald zijn. En dan blijft Van der Tuin het toch stug hebben over ‘Raoults indrukwekkende onderzoek’.

Verder zegt hij ook dingen als:

Nederland wordt dan echter klaargestoomd voor een programma van massavaccinatie, met injecties die matig tot zeer slecht zouden werken. De injecties die werden verstrekt waren razendsnel op de markt gebracht. Ze bevonden zich in fase drie en fase vier van het klinisch onderzoek, aldus internist en lid van de raad van bestuur van het Amsterdam UMC Mark Kramer.

Zo iemand kun je toch moeilijk serieus nemen, typisch pseudowetenschappelijk geklets dat gewoon niet klopt.

edit op je opmerking hiervoor: Er zijn genoeg goede journalisten die WOB-documenten doorspitten en daarvoor hoef je niet wantrouwend tegenover de overheid te staan maar gewoon een goede kritische blik hebben. Vind het bijvoorbeeld wel interessant dat het ministerie bestellingen ging doen van hydroxycholoroquine terwijl er weinig bewijs was dat het werkte. Waarschijnlijk een soort wanhoopsdaad voor het geval dat. Maar ja, die Van der Tuin is iemand die van tevoren al een hele hoop vooroordelen (en complottheorieen) heeft over de werkwijze van de overheid en dan krijg je dit soort stukken met nul informatieve waarde.

6 likes

Ik heb in het ziekenhuis bij keiveel patiënten hydroxychloroquine voorgeschreven (toen we nog het idee hadden dat dat mogelijk zou helpen op dag 1-7 van ziekte en mensen toen over het algemeen al in het ziekenhuis lagen), iedereen braken, iedereen diarree, iedereen dagelijks hartfilmpjes laten maken (terwijl we toen zo weinig beschermingsmiddelen hadden dat ik als dokter vanaf de gang telefonisch visite deed en door het raam de patiënt aankeek, en pas mocht aankleden als ik echt dacht dat ik de patiënt moest aanraken). Er heeft niemand mij daarbij een strobreed in de weg gelegd, ik heb geen boetes gekregen en ben ook niet gearresteerd.
Toen we er een paar weken later achter kwamen dat het niets hielp zijn we er weer mee gestopt.

12 likes

Maar valt dat dan toch niet onder “laattijdige” behandeling, als de patiënt al in het ziekenhuis ligt?
Ik kan me wel voorstellen dat je in het ziekenhuis veel meer mag ‘proberen’ dan in je huisartsenpraktijk, met patienten die nog geen ernstige symptomen hebben.

Oh ik geloof best dat dat inmiddels onderzocht is hoor, dat is het punt ook niet :grin:

Oh sorry ik zie het nu, dus wel rond die constatering van het RIVM, daarvoor zelfs al. Dat was oktober en jouw onderzoek volgens mij augustus. Dus dat klopt niet inderdaad. Alleen in de maanden daarvoor dan niet terwijl het al wel verboden werd.

Overigens las ik dus in dat WOB artikel dat ze een Nederlands onderzoek wilden. Weet jij waarom bij sommige onderwerpen elk land zo nodig een eigen studie moet hebben?

Edit: jouw onderzoek :joy:klinkt wel he