Caronatopic #14

Wat een rottige manier om aan de kant gezet te worden. Op dit moment liggen de banen voor het oprapen. Hopelijk vind je snel iets anders.

5 likes

Dat is helaas niet mijn gebied, maar ik hoop dat je snel wat vindt!

1 like

Nou ons huis is ook aan de beurt. Voelt wel een beetje als mosterd na de maaltijd dit hoor. :joy:

Hoop wel dat ik het niet krijg ondanks dat m’n vriend er goed ziek van is. Test in elk geval negatief nu.Komt ook helemaal niet uit dit.

4 likes

Ik kreeg ineens afgelopen zaterdag dag koorts die zondag ochtend weer weg was en dacht ik doe even een test en had een licht streepje…
Verder geen last meer en sinds vandaag is alles VIES!!! Maar echt alles stinkt ik kan niks eten zonder de kokhalzen.
Net tijdens het koken kon ik de lucht van het bakken van vlees niet verdragen…
Iemand dit ook gehad en hoelang duurde het?

2 likes

" Nu is de regel dat iemand in ieder geval vijf dagen thuis moet blijven na contact met iemand met corona. Het RIVM wil af van deze quarantaineregel. " staat in dit artikel van NOS. Voel me echt schuldig dat ik dit niet eens meer wist? Ik dacht dat dit allang afgeschaft was huh hahaha

3 likes

Volgens mij hoefde het niet meer als je geboosterd bent, maar anders nog wel (niet dat iemand het doet)

2 likes

Ja dit had ik ook! Gelukkig na 8-10 dagen er weer vanaf :partying_face:

3 likes

Hoop dat t bij mij ook snel weg is ik heb gewoon echt overal zin in :sob:
Mijn collega heeft na een half jaar bij bepaalde dingen nog een rotte ei smaak.

Haha wel goed voor de lijn dit ik pak savonds geen zak chips meer eet alleen omdat het moet .

1 like

Donderdag booster gehaald :pinched_fingers:

3 likes

Is dit op de plek van de prik of pleister?

Ik heb nog steeds twee plekjes van de pleister (van de booster) op mijn arm… de huisarts was ook erg verbaasd :grimacing:

2 likes

Prik! De plek is ook dikker en voelt hard aan. Heb ook spierpijn vanaf m’n oksel tot aan m’n elleboog haha echt heel naar, had ik gisteren nog geen last van

1 like

Pff aantal weken geleden Corona gehad.
En nu alweer niet fit.
Corona kan het officieel niet zijn.
Denk dat mijn weerstand een klap heeft gehad want ik ben echt nooit ziek.

Zoontje was vorig weekend ziek dus vast zijn virus overgenomen :unamused:

2 likes

Bij mij verlopen de klachten niet per se zoals ik had verwacht…

Dag 1: loopneus
Dag 2: koorts, (hoofd)pijn en moe
Dag 3: geen koorts meer maar wel verkouden en beetje kortademig

En ik word net wakker (dag 4) met een zere keel en drukkend gevoel op mijn borst.

Elke dag wat anders typerends :sweat_smile:
Ben benieuwd of ik woensdag weer uit quarantaine kan en hoe ik me dan de rest van de week voel…

4 likes

Ik heb eind januari Corona gehad en kan nu pas zeggen dat ik weer richting mezelf ga qua conditie en vermoeidheid. Zijn we bijna 3 maanden verder 🥹
Ik moet wel oppassen met wat ik doe, alles goed verdelen, maar verder eindelijk een beetje de oude!

5 likes

Ik denk dat je zelf wel voelt wanneer het voor jou verontrustend wordt. Een beetje kortademig is denk ik normaal, maar als je er paniekerig van wordt of niet fijn kunt slapen/eten/normaal kunt leven, kun je altijd even naar de huisarts gaan.

2 likes

Woow dat is echt wel lang nog. Weet je of je de omikron variant had of een andere?

Geen idee, ik denk zelf de omikron want ik ben niet heel erg ziek geweest, paar dagen koorts en verhoging en erg verkouden.

2 likes

Natuurlijk geen hele representatieve uitslag dit, aangezien de mensen die niet meer bezig zijn met Corona ook dit topic inmiddels niet meer openen.

Ik doe dat ook al een tijd niet meer, omdat het hier nu vrijwel alleen nog gaat over positief getest zijn enzo. In het begin volgde ik wel nauw, toen er nog veel nieuws te volgen was over Corona.

Inmiddels geniet ik ervan dat het zodanig naar de achtergrond is dat het nauwelijks nog een rol speelt in het alledaags leven. En ook dat ik nu een prima balans tussen op kantoor/thuis werken eraan over gehouden heb. En dat mensen met een snotneus lekker thuis blijven.

3 likes

Ja hou nog wel rekening. Bij verkoudheid testen. Afstand houden waar mogelijk.

Denk dat het al wel het einde van de pandemie is en wij nu in de endemische fase zitten in NL? Of heel erg in de buurt daarvan?

2 likes

Ik houd er zeker rekening mee. Ik houd afstand, probeer drukke plekken te vermijden en als ik in een ruimte met meerdere mensen moet zijn draag ik een mondkapje. Ookal ben ik dan de enige in de wachtkamer of de supermarkt met een mondkapje.

Ik ben zwanger dus vind het belangrijk om voorzichtig te doen, ookal ben ik gevaccineerd en krijg ik deze week een 2de booster. Maar denk dat ik ook na de bevalling voorzichtig blijf. Zo’n onschuldig virus is het niet en als ik een besmetting kan voorkomen dan graag.

10 likes