Caronatopic #14

Volgens mij is de communicatie vanuit overheid enorm onduidelijk want toen ik mijn verloskundigenpraktijk mailde of ik via hun een uitnodiging kon krijgen omdat RIVM op hun website had staan dat dan kon kreeg ik reactie dat ze pas sinds kort wisten dat zij uitnodigingen moesten sturen aan zwangeren en dat ze eea moesten uitzoeken. Maar ik had de uitnodiging wel dezelfde dag nog en de volgende dag zat de booster erin dus :clap: voor mijn verloskundige en de prikcapaciteit hier in de buurt

5 likes

Mijn moeder krijgt morgen haar booster en volgende week de griepprik, kan prima! De meeste 65+ers zullen dat nu hebben (als ze beide prikken nemen).

Ik stel toch de vraag even hier omdat er vaak goede bronnen voor bij komen. :blush:

Heeft iemand een goede link/artikel over vaccinatie tijdens zwangerschap? Via Google zelf ook al wel wat gekeken natuurlijk.
Ik ben inmiddels 33weken zwanger en merk dat ik niet zo goed weet wat ik eigenlijk moet doen. Ik kan via mijn werk de booster al krijgen dus wat dat betreft geluk!

1 like

Nou jongens, ik ben helemaal happy want mijn vader is er ongeschonden vanaf gekomen. Weet sowieso dat die 6/7 Corona vaccinaties die hij inmiddels heeft gehad hebben bijgedragen aan iets van antistoffen waardoor hij nauwelijks ziek is geworden. Hij is zelf ook helemaal opgelucht dat hij het nu gehad heeft en dat het gelukkig mee viel.

52 likes

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Dat onderwerp is namelijk al regelmatig voorbij gekomen.

5 likes

Ohja, even niet aangedacht!

2 likes

Je kan als zwangere sowieso nu de booster krijgen! Gewoon via de GGD
Zie o.a. herhaalprik corona Of

Kan sinds 4 oktober al! Je hebt alleen even een brief (zoals staat op zwangerenportaal) van je vk nodig, maar werd bij mij niet naar gekeken (buik valt wel op ;-)).

1 like

mijn zus had 2 weken terug al een brief voor de herhaalprik binnen en ik nog altijd nietā€¦ we hadden toen een afspraak gemaakt voor morgen met het idee dat ik tegen die tijd ook wel een brief zou hebben maar die moeten we nu afzeggen.

beide griepprikgroep, zelfde huisarts, zelfde woonplaats, zij 2 jaar ouder dan ik.

gewoon even klagen. beetje frustrerend als ze op het nieuws klagen dat de vaccinatielocaties ā€œzo leegā€ zijn.

ah sluit mooi aan bij jouw verhaal dit @Krabsalade, ik dacht ook al: kan ik de brief van de griepspuit niet gewoon meenemen? maar die moest ik voor het spuiten inleveren dus die heb ik nu niet meer.

3 likes

Gewoon gaan. Mijn brief was zoek geraakt bij de post en ben vandaag toch gegaan. (had de afspraak gemaakt toen ik in de post app zag dat de brief kwam.) Werd alleen gevraagd of ik zorg personeel was en mijn leeftijd. Laatste ivm welk vaccin je krijgt. Niemand niemand vroeg om een brief van de griepprik.

3 likes

ohh nice! ga ik ook gewoon doen dan. wat een zooitje weer, je zou 2 jaar into de campagne toch denken dat het vlotter liep allemaal.

Niemand vroeg me om de brief (had ā€˜m wel in mā€™n tas) Ze vroegen alleen of ik vanwege zorg of gezondheid kwam.

1 like

Ja ik begrijp er ook niks van. Echt ongelofelijk hoe beroerd het weer organiseert is en waarmee ook de huisartsen weer opgescheept worden.

2 likes

Gisteren de vaccinatie gehaald. Was echt druk! Had dat niet verwacht. Had ook niet verwacht nog zoveel last te hebben van de vaccinatie. Pfff koorts, hoofdpijn en moe. Hoor dit bij mā€™n collegaā€™s ook. Allemaal beetje geveld door de vaccinatie. Nou hopelijk beschermt het mij toch een beetje.

6 likes

Hoe lang zijn jij en jouw collegaā€™s een beetje van de leg? Ik heb hem vrijdagochtend gehaald en ben nu een beetje koortsig en dat vind ik best lang! COVID test vanochtend was wel negatief

1 like

Ik ging vandaag de vaccinatie met mijn oudste halen. Zegt hij na zijn prik: ā€œmag mijn mama ook een prik?ā€

Was hier ook heel druk. We haalden de gemiddelde leeftijd wel fiks naar beneden, haha.

2 likes

De meeste wel 24 uur lang. Heel soms 2 dagen maar dat is de Max. Ik voel mij nog niet top. We hebben wel veel COVID uitbraken op de afdelingen. Patiƫnten en families die elkaar besmetten. Tevens heel wat rhinovirussen.

1 like

Dit is de eerste keer dat ik echt niets merkte, geen eens een stijve arm

1 like

Prik zit er in. T wachten er na vind ik nog t ergst, dan voel ik van alles wat 99,99% gewoon mn eigen angst en paniek is maar is zo naar. Tot nu toe ben ik de enige niet grijze :joy:

De capaciteit is wel bizar minder hier

3 likes

Weet niet waarom je een verstandelijke beperking erbij betrekt? Spreek je uit eigen ervaring of vind je het gewoon stoer om maar wat te roepen.

Ik hoop voor jou het eerste, want anders ben je wel heel minderwaardig bezig.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Caronatopic #14 (Deel 9).