Dat. Als er iemand moeilijk doet dan zijn het mensen die op de (voorlopige) piek van een pandemie per se hutjemutje samen in een woonkamer gaan zitten. Waarom zou je dat willen?
En ik hoop maar dat het geen schoolgaande kinderen zijn. Heb straks echt geen zin om weer te horen waar iedereen heeft uitgehangen in de vakantie terwijl de overheid even vrolijk heeft bepaald dat vanaf maandag geen enkele leerling (po + vo) meer afstand hoeft te houden van medewerkers in het onderwijs. Vorige keer kwam de helft ook al vers van buitenlandse vakanties terug. En dan valt een familieverjaardag in vergelijking nog mee, maar in de mijne gebeuren die in elk geval zeker binnen de huidige richtlijnen.
Iemand uit mijn schoonfamilie is totaal onverwachts overleden aan corona (onder de 50 jaar). Echt verschrikkelijkđ
Dat is dus ook nog een dingetje.
Man en ik kwamen toen tot het compromis dat ik dan alleen zou gaan maar toen ik dat meldde bij mijn zussen kreeg dus een hele discussie over hoe mijn zoontje geen band opbouwt met zijn nichten en neef omdat ze hem niet vaak kunnen zien.
Mind you, ik woon op een uur afstand en heb dus ook vaker gezegd dat zij ook bij ons langs kunnen komen omdat wij dus met kerst al waren geweest bij wijze van uitzondering.
Maarja nu hoorde ik net dus ook dat het zoontje van mijn zus om wiens verjaardag het gaat een slaapfeestje geeft vanavond met 4 van zijn klasgenootjes. Ze zitten wel nog maar in groep 3, maar heb daar ook niet echt een veilig gevoel bij.
Klinkt als een mooie broeierige plek voor het coronavirus. Te veel mensen in een te kleine kamer met ook nog een van de grootste verspreiders; de kids.
Volgens twittermeneer zijn er nu pas 5000 van de 12000 besmettingen de we achterlopen qua melding ingehaald. Hoe dat werkt weet ik ook niet, maar dit is dus niet een loze piek door een storing.
Ik was drie weken geleden in DĂŒsseldorf en daar moet je volgens mij officieel ffp2-kapjes dragen, maar ik zag ook heel veel mensen met zoân mondkapje als op jouw foto en daar werd niks van gezegd.
Er zou hier echt veel meer aandacht voor moeten zijn. Van wat ik zie is het zoân nare aandoening en dat risico moet je niet willen lopen in mijn ogen. Als t nu al zo erg vind dat je even niet kan winkelen, uit eten kan gaan of een feestje moet missen, laat staan als je dat dadelijk helemaal niet meer kan. Maar vrees dat mensen alsnog denken dat het hen niet zal overkomen.
Vriendin die corona heeft moet naar de huisartsenpost, hopelijk valt het mee.
Noooooo. Collega waar ik vandaag mee gewerkt heb deed een sneltest voor zwemles van haar kind en is positief. Had morgen spelletjesavond, mooi niet dus
Soms denk ik echt dat ze er een placebo ingeramd hebben. Nu voor de 3e keer eigenlijk geen klachten. De lichte pijn die ik had is alweer weg. De 5 minuten vlak na de prik waren eigenlijk t pijnlijkst. Of mn immuunsysteem doet t niet ofzo.
Ik kan dit nergens vinden. Duitsland heeft 2g plus ingevoerd maar booster betekent geen test. Weet iemand of je die booster dan 14 dagen geleden moet hebben gehad of maakt dat niet uit? Kan t echt nergens vinden
Ze draaiden muziek van Lange Frans bij de vaccinatielocatie
Lijkt me idd kut met zoân mini staafje. Kan ik mân halve vuist in mân keel stoppen
Ik weet het ook niet maar ik heb gister mijn booster gehad en ik kon hem vandaag al in mijn CoronaCheckapp zetten. Hij staat zowel bij nationaal als internationaal. Ik kan me vaag herinneren dat mijn tweede prik er pas na twee weken in kwam omdat hij toen pas geldig was. Dus dit viel me wel op, dat je booster er gelijk in staat
Eloise denkt dat bij in quarantaine zitten ook wandelen in Amsterdam hoort. Het is ook altijd wat met de koninklijke familie

Van de GGD mag je tegenwoordig wel wandelen, ook als je corona hebt. Als je maar zorgt dat je niemand tegenkomt. Ik vond het ook heel raar toen ik dat hoorde.
Leuke militairen gezien?
Het is dan niet volgens het officiele advies, maar ik kan me er iets bij voorstellen als je afgelegen woont, maar ik denk niet dat dit bij Eloise het geval is.
Ik ga morgen mân booster halen, maar ik zie er weer net zo tegenop als vorige keren. Het is een eind rijden, ik word gebracht want rijangst. En door de spanning van combinatie vaccinatie en rijden ging het de vorige keren in de auto ook echt kut, met hartkloppingen/hyperventilatie etc. Nou ja, ik schaam me er wel voor dus typ het hier maar neer