Caronatopic #14

Mijn gevoel is er onrustig over. Mijn verstand zegt wel; prima, niks mis mee.
En totaaal ongegrond maar toch voel ik em: ‘wat als mijn kind er dood van/door gaat?’

Wij hebben allemaal ook al Corona gehad en de kids hadden een dagje koorts en verder geen symptomen terwijl mijn man en ik wel echt flink ziek zijn geweest.

Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer… oja knuppel in het hoenderhok :joy:

7 likes

Wat maakt dit vaccin anders dan de andere vaccinaties die kinderen krijgen eigenlijk? Ik heb geen kinderen dus ik heb er sowieso geen valide mening over, maar ben wel benieuwd. Lijkt me een lastige keuze om te maken.

2 likes

Ja ik ga mijn kinderen ook nog niet laten vaccineren op basis van de informatie/argumenten die nu op tafel liggen. Als het vaccin nou echt langdurige werking zou hebben of gezondheidsvoordelen bied voor mijn kind zou het wellicht anders voelen. Ik neem mn verantwoordelijkheid door ze thuis te houden en te laten testen bij klachten. Zelf ben ik 2x gevaccineerd en vanaf morgen ook geboosterd (alles in mn zwangerschap) en ik vind het wel even prima zo.

Ik hoef hier overigens geen discussie over :slight_smile:

4 likes

klopt het dat je geen uitnodigingsbrief ontvangt voor je booster? Of komt ie nog? Geboren in 1987.

1 like

Je hoeft de brief niet af te wachten. Je mag gewoon een online afspraak maken net als alle 18+'ers

De uitnodiging van mn moeder (1955) viel gister op de mat. Ik denk dat ze zeker 4 weken geleden dr afspraak mocht maken qua jaartal.

2 likes

Loopt dus gewoon heel erg achter hehe

Ja echt bizar. En mega geldverspilling vind ik. Maar het is niet anders.

1 like

Waterpokken bedoel je denk ik!

1 like

Mja als de consensus overgaat van ‘inenten tegen waterpokken is nóg beter en dan ben je ook geen risico meer voor volwassenen die het toevallig nooit gehad hebben in hun jeugd’ zou ik dat ook prima vinden. Ingeënt en daarom immuun vind ik net zo’n goed plan als ziek geweest en daarom immuun.

4 likes

De booster zit er in! Voel toch een soort saamhorigheid als ik bij zo’n priklocatie ben haha, vanwege alle tegenstellingen tegenwoordig in de maatschappij.

17 likes

Ik vind de beslissing ook lastiger dan voor mezelf! De redenen waarom ik er uiteindelijk wel voor kies (naast mensen om ons heen beschermen en het virus minder te laten rondgaan) zijn:

• Minder kans op bijwerkingen corona (vooral long covid maak ik me druk om)
  • Alle bijwerkingen die je van de vaccinatie kunt krijgen kun je ook door het virus krijgen (die kans is zelfs groter)
  • Meer corona —> grotere kans sluiting scholen en grotere kans dat medische behandelingen niet door kunnen gaan.

Ben geen expert, dus mocht er iets niet kloppen hoor ik het graag (vooral over de bijwerkingen kans).

8 likes

In de Engelstalige media verschijnen de afgelopen tijd wel berichten over omikron bij kinderen. Heeft vast ook met de enorme aantallen besmettingen te maken, zeker onder kinderen. Ik vind zelf het vrijelijk blootstellen (waar het bij deze schoolopening min of meer op neerkomt) eerlijk gezegd als grotere gok aanvoelen dan vaccineren. Maar goed, ik heb geen kinderen dus sta er daardoor sowieso anders in.

3 likes

Ehmmmm… we zitten op 35k :exploding_head:

Waar stopt het? :pleading_face:

2 likes

er was een storing dus zijn wat nameldingen gedaan.

Ik denk ook dat mensen bij mild denken aan beetje verkouden ofzo, maar niet twee weken flinke griep. En dan nog kans op long covid.

Maar je ziet het ook in reacties, altijd vragen of iemand dan wel gezond was als ze er flink last van hebben.

Voor degenen die nog lang moeten wachten op hun afspraak en in de gelegenheid zijn naar Zeeland te rijden

Hoe staan jullie nu tegenover de maatregelen mbt bezoekjes? Ik merk dat mijn man en de rest van mijn familie lijnrecht tegenover elkaar komen te staan hieromtrent. Wij hebben nog een verjaardag morgen waar onze gezin bij is uitgenodigd totaal 8 volwassenen en 6 kinderen. Is dus meer dan het advies, man wilt het absoluut niet en familie heeft zoiets van ja doe niet moeilijk we zijn allemaal geboosterd en van te voren negatieve zelftest. Daarnaast van te voren heeft iedereen contacten wel beperkt.

Ik heb nu ook wel de neiging om wat meer coulanter te zijn met bezoekjes mits je geen klachten hebt etc. Maar hoe doen jullie dit nu?

1 like