Waterpokken bedoel je denk ik!
Mja als de consensus overgaat van ‘inenten tegen waterpokken is nóg beter en dan ben je ook geen risico meer voor volwassenen die het toevallig nooit gehad hebben in hun jeugd’ zou ik dat ook prima vinden. Ingeënt en daarom immuun vind ik net zo’n goed plan als ziek geweest en daarom immuun.
De booster zit er in! Voel toch een soort saamhorigheid als ik bij zo’n priklocatie ben haha, vanwege alle tegenstellingen tegenwoordig in de maatschappij.
Ik vind de beslissing ook lastiger dan voor mezelf! De redenen waarom ik er uiteindelijk wel voor kies (naast mensen om ons heen beschermen en het virus minder te laten rondgaan) zijn:
- Minder kans op bijwerkingen corona (vooral long covid maak ik me druk om)
- Alle bijwerkingen die je van de vaccinatie kunt krijgen kun je ook door het virus krijgen (die kans is zelfs groter)
- Meer corona —> grotere kans sluiting scholen en grotere kans dat medische behandelingen niet door kunnen gaan.
Ben geen expert, dus mocht er iets niet kloppen hoor ik het graag (vooral over de bijwerkingen kans).
In de Engelstalige media verschijnen de afgelopen tijd wel berichten over omikron bij kinderen. Heeft vast ook met de enorme aantallen besmettingen te maken, zeker onder kinderen. Ik vind zelf het vrijelijk blootstellen (waar het bij deze schoolopening min of meer op neerkomt) eerlijk gezegd als grotere gok aanvoelen dan vaccineren. Maar goed, ik heb geen kinderen dus sta er daardoor sowieso anders in.
Ehmmmm… we zitten op 35k 
Waar stopt het? 
er was een storing dus zijn wat nameldingen gedaan.
Ik denk ook dat mensen bij mild denken aan beetje verkouden ofzo, maar niet twee weken flinke griep. En dan nog kans op long covid.
Maar je ziet het ook in reacties, altijd vragen of iemand dan wel gezond was als ze er flink last van hebben.
Voor degenen die nog lang moeten wachten op hun afspraak en in de gelegenheid zijn naar Zeeland te rijden
Hoe staan jullie nu tegenover de maatregelen mbt bezoekjes? Ik merk dat mijn man en de rest van mijn familie lijnrecht tegenover elkaar komen te staan hieromtrent. Wij hebben nog een verjaardag morgen waar onze gezin bij is uitgenodigd totaal 8 volwassenen en 6 kinderen. Is dus meer dan het advies, man wilt het absoluut niet en familie heeft zoiets van ja doe niet moeilijk we zijn allemaal geboosterd en van te voren negatieve zelftest. Daarnaast van te voren heeft iedereen contacten wel beperkt.
Ik heb nu ook wel de neiging om wat meer coulanter te zijn met bezoekjes mits je geen klachten hebt etc. Maar hoe doen jullie dit nu?
Ik sprak laatst iemand die niet gevaccineerd was want “heb ik toch geen tijd voor man!”
Lullo, niet eens tijd voor een beter excuus ja.
Jep dit zei iemand die ik ken ook. Jong en gezond, altijd sportief.
Nu kan ze niet verder lopen dan rondje om het huis (al enkele maanden, ook niet werken) En maar klagen dat vaccins niet werken, ondanks dat ze er geen heeft gehad dus.
Ik hou me er wel aan en zie niet meer dan 2 mensen. Dat er af en toe eens 1 iemand extra bij is ofzo á la maar ik vind 8 volwassenen en 6 kinderen er echt wel ver over, vind dat echt niet oke eigenlijk en zou me daar zelf ook absoluut niet lekker bij voelen. Zeker niet in de huidige situatie met omikron. En dat mensen contacten hebben beperkt vooraf zou ik eigenlijk niet heel serieus nemen als ze het wel oke vinden om met zoveel mensen af te spreken. En vraag me ook af of je met 14 mensen in 1 huis wel afstand kan houden, lijkt me lastig.
Ja ik was er vandaag en vond het zo goed geregeld, ook met die golfkarretjes voor mensen die slecht ter been zijn!
Ja dat laatste is dus waar mijn man heel erg over valt en ik zit een beetje in het midden. Wil niemand teleurstellen, en vind het gewoon echt lastig omdat het om mijn zussen gaat. Hij vindt het ook onverantwoord dat ze de verjaardag door laat gaan in zo’n kleine woonkamer.
Even een stomme vraag hoor, maar m’n vriend en ik hebben allebei corona. Ik mag toch gewoon uit quarantaine na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij? Ik hoef toch niet te wachten tot mijn vriend klachtenvrij is?
Kun je niet voorstellen om een keer apart met je man langs te komen om het te vieren? Ik ben het met je man eens eigenlijk, vind het een onverantwoordelijke setting en zou er zelf niet naartoe gaan in deze omstandigheden. Vind ook niet dat de schuld dan bij jou ligt, je zus is degene die jullie eigenlijk voor het blok zet.
En je hebt toch net een kleine baby. Gaat die dan ook mee?
Ik begrijp je dilemma, ik vond het qua sociale druk best lastig om de verjaardag van een familielid af te zeggen, maar heb het toch wel gedaan omdat we ook met zo’n zelfde groepsgrootte. Heb gewoon gevraagd of we op een andere dag langs konden komen, en dat was prima.