Caronatopic #14

Hoofdpijn weet ik niet zo goed! Als je een droge hoest heb mag je wel uit quarantaine na je 7 dagen volgens de RIVM richtlijnen (zegt mijn werk, als ik even snel google kan ik het niet zo 1 2 3 vinden).

1 like

Ja hoofdpijn lijkt me niet zo besmettelijk :sweat_smile: maar goed, ik doe nog even voorzichtig denk ik!
De hoest is vandaag gelukkig weer wat minder dan gisteren even afkloppen wel 🪵
Dankjewel voor je reactie!

4 likes

Whhhuuuutttt :flushed:
Ik heb het al een paar dagen niet gevolgd, maar wow.

1 like

Alle achterstand is in 1 dag bijgewerkt, dus deze cijfers zijn niet van de afgelopen 24uur.

5 likes

Ah dank.

2 likes

Ze hebben het systeem ook aangepast, dus nu zou er ook geen achterstand meer moeten ontstaan:

3 likes

Dit is ook wel goed nieuws!

5 likes

Ik heb dit ook gehad de eerste 2 weken. Gelukkig gaat het nu in week 5 iets beter! Ik heb meer lucht en kan nu zo’n 30-40 minuten wandelen. Wel nog steeds last van hoofdpijn en kan slecht op namen komen. Doe echt heel rustig aan want toen ik te snel ging werd ik direct keihard teruggefloten door mijn lichaam. Ik ben van volledig ziekgemeld 2 weken naar 50% naar 75% gegaan.

Ik hoorde via via dat veel mensen er echt nog wel even last van hebben tot 5-6 weken. Dat gaf me houvast omdat ik ook erg bang werd voor long covid na 2 weken kortademigheid. Bekijk het van week tot week en goed slapen!

1 like

Heb maar alvast wat leuke stapkleding besteld voor de goede loa vibes!

3 likes

Wat ik me al eventjes afvraag hier in België wordt geen rekening gehouden met vorige besmettingen bij vaccinaties. Ik had bv. Begin december corona en kreeg gewoon midden januari mijn booster.
Is dat dan beter of slechter of maakt het niet echt uit?

2 likes

In Zweden mag je ook direct je booster, als je je weer goed voelt hoef je verder niet te wachten na een besmetting. Vroeg me ook al af waar dat verschil vandaan komt

1 like

Zucht, ik zit net 8 weken na mijn besmetting en nu is mijn vriend besmet. Moet dus eigenlijk in quarantaine, maar omdat ik een essentieel beroep heb (juf) moet ik blijven werken. Voelt ergens zo scheef. Maargoed, laten we er maar van uit gaan dat ik genoeg antistoffen heb!

1 like

Meid pak je rust. Dus nog niet werken. Zodra je uit quarantaine mag kleine stukjes proberen te lopen, maar wel je grenzen goed bewaken. Op tijd via de huisarts fysio aanvragen krijg je 52 behandelingen vergoed. Op zich is het niet heel gek dat je nu nog klachten hebt. Hou hoop dat het echt wel binnen enkele weken weg zijn. ❤️‍🩹

3 likes

Na een positieve ggd test kan een zelftest tot 8 weken na datum positief zijn. Dus dan is dat niet heel handig :grin:

Moet je werken omdat je juf bent? Of mag je werken omdat je je booster hebt gehad? Ben zelf leerkracht en heb nog nooit gehoord dat ik moet werken indien er kans is op een besmetting omdat het beroep essentieel is.

1 like

Ik heb geen idee waar t vandaan komt, ik heb dit gescreend vandaag want ik heb zelf coronings en wilde wel weten hoe dat zit als ik me nu zou laten testen.

Nou, na twee jaar het ontlopen te hebben, heb ik nu echt een positieve zelftest in handen. En gezien de hoeveelheid mensen in mijn omgeving die het hebben, verwacht ik ook dat de PCR test van morgen positief gaat zijn.

Voor nu vrijwel geen klachten, maar vind het wel spannend. Vooral bang voor een lange nasleep. Ook m’n vader is positief, en zijn gezondheid is niet top. Maar even duimen de komende dagen dat het mee gaat vallen!

1 like

Ook als je nog wel klachten hebt?

Ohhhhh. Ik dacht dat ik even vrij was van 2x per week testen omdat ik toch nog positief kon testen. Maar dan begin ik volgende week wel weer

1 like

27 januari klachten, 28 januari positieve zelftest. Koorts gehad en een incidenteel droog hoestje en sinds afgelopen donderdag m’n holtes verstopt. Word niet beter en niet slechter. Ik vind dat ik de deur wel weer uit kan, aangezien verstopte holtes een puntje is waar ik vaak last van heb.

Theoretisch gezien zou ik dus negatief kunnen testen?

1 like