Huisarts gaf mij begin januari bij een fikse keelontsteking (geen corona) aan dat ik de volledige dosering ibuprofen én paracetamol kon gaan slikken, zodat je inderdaad een spiegel opbouwt. Ze gaf toen ook de tip het niet tegelijk in te slikken, maar dan dus steeds om en om. Ik had een heel tijdsschema gemaakt, hielp wel echt enorm op dat moment!
Ik vond dat ook best lastig om te beoordelen omdat ik sommige lichte klachten zoals gewone hoofdpijn ook goed op een andere manier kan verklaren (hormonaal). Heb daarom nu ook gewoon weer zelftesten gedaan en die zijn steeds negatief. Vond ik zelf wel fijn als extra check. Maar weet dat ze soms ook nog lang positief kunnen blijven.
Mijn zusje heeft voor de 2e corona. De vorige keer was een beetje twijfelachtig, haar zelftest was negatief, bij de GGD positief, maar 0,0 klachten. Haar vriend heeft toen een positieve zelftest gehad, maar negatief bij de GGD, had wel ietsje meer klachten toen.
Doordat ze dus Coroon heeft gehad, moest ze nu wachten op haar booster. Die kon ze over 2 weken krijgen, maar nu heeft ze het dus weer, en goed ook. Ze is er heel erg ziek van. Ook niet gek, want haar 2 vacc. van vorig jaar zomer werken niet meer (zo goed) en die booster kon ze dus niet halen vanwege de Coroon van een tijdje geleden.
Ik ben zelf vorige week enorm verkouden geweest en heb 1 avond koorts gehad. Zelftesten waren iedere dag negatief (GGD had geen plek en ik wilde ook niet 1,5 uur in de auto zitten naar een locatie met zulke milde klachten). Ben inmiddels weer boven-jan. Hoor om me heen dat er ook een ‘normaal’ verkoudheidsvirus rond gaat, dus denk dat ik dat heb gehad.
volgens deze grafiek zijn er in nederland al bijna 5 miljoen besmettingen geweest sinds het begin omg wereldwijd bijna 400 miljoen
Als ik alle besmettingen om mij heen de komende weken nog even weet te omzeilen mag ik over enkele weken eindelijk de booster halen. Nu houden ze de grens aan van 12 weken. Bedoelen ze dan 12 weken vanaf je eerste klachten/pos test of vanaf je laatste echte klachten? Dat verschilt bij mij namelijk 2 weken. Ik wil hem zsm (vooral nu het zo rondgaat) maar wil ook weer niet te vroeg.
Eerste klachten.
Top, dankjewel!
Net weer gedoe gehad bij een testafspraak met m’n dochter. Ik merkte al snel dat de tester ongemakkelijk werd van m’n dochter die het spannend vond en haar mond niet open deed. (Ze is 2,5) ik vroeg hem gewoon snel door te zetten, ik hield haar handjes vast en dan is het zo griept. Maar hij was terughoudend en hoe langer het duurt, hoe meer ze ging huilen en verzetten. Enorm gedoe en uiteindelijk was het gelukt, maar kwam ze met haar handjes tegen het staafje en brak het.
Test mislukt. Ze stonden gewoon te lachen. Ja mevrouw, kinderen blijven kinderen. Het gaat niet goed met haar dus we stoppen ermee.
Toen werd ik dus echt boos en heb ik een leiding gevende geeist en dat ze het dan maar nog een keer deden. Echt ik werd zo boos.
Drie weken geleden ging het op die locatie ook mis en werd m’n vriend zonder haar test naar huis gestuurd. Ze is inmiddels een keer of 10 getest, maar door het gedoe bij de vorige test en vandaag weer op deze locatie heeft ze nu echt angst. Ik weet niet hoe ik haar nu nog rustig kan krijgen in de toekomst. Uiteindelijk hebben ze alleen de keel gedaan, hoop echt dat het voldoende is.
Maar toch ook interessant dat er dan iets van 16 miljoen mensen niet besmet zijn geraakt ooit. Het lijkt soms alsof echt iedereen het wel eens gehad heeft
Niet geregistreerd nee. Denk dat het daadwerkelijke getal wel hoger ligt. Sowieso heeft half Brabant en Limburg het toen meteen na carnaval gehad toen er niet getest werd en de pleuris nog niet helemaal was uitgebroken. En nu zijn er ook nog genoeg mensen die geen PCR doen of er geen kunnen plannen maar wel positieve zelftests hebben.
Zitten jullie al lang in quarantaine? Duurt voor je gevoel echt eeuwig als je dan moet afwachten hè.
Ik ben bang dat het dit keer raak is, echt balen net een week weer normaal kunnen werken na 7 + 5 dagen quarantaine. En aan de andere kant heb ik ook zoiets van, liever dan maar achter de rug hebben gehad. Want het gaat nu zo hard op het KDV.
Nou stel dat dat de helft is, dan is er toch echt nog een mega groot aantal dat nooit besmet is geweest. Vind ik bizar om te bedenken
Vind het niet raar dat een substantieel deel het wellicht nog niet heeft gehad. Dat is ook van veel factoren afhankelijk. En ik kan zo 123 even geen bekende ziekte/pandemie opnoemen waarbij wel 90% (random cijfer) het wel aantoonbaar heeft gehad.
Ik denk echter dat het aantal mensen die het wél gehad hebben echt aanzienlijk hoger is dan de gerapporteerde cijfers van het RIVM, maar je kunt dat toch nooit zeker weten want je hebt de data gewoon niet.
twee weken terug was ik best wel ziek; geen corona.
Vanochtend ben ik een beetje verkouden; wel corona. Kan ik dus weer niet naar m’n werk
ben wel beetje klaar met thuis zitten
Sanquin doet wel regelmatig onderzoek onder de donoren, daar heeft nu 97% antistoffen (na vaccinatie of na ziekte of beide). Maar dat is al een vrij uitgeselecteerde gezonde populatie die misschien ook wat meer georiënteerd is richting reguliere gezondheidszorg.
Nouuu top, 2 maanden (buiten de 8weken) na m’n vorige besmetting een positieve zelftest. In de tussentijd een negatieve zelftest en negatieve pcr gehad dus het is hoogst wss geen nasleep van de vorige keer. Ben vorige week in contact geweest op werk met achteraf positief kind en ik begon vanavond flink te hoesten. Zat te wachten tot ik eindelijk de booster mocht maar helaas… Ik ben zo voorzichtig geweest al die tijd en dan nu 2x in zo’n korte tijd door m’n werk. Fijn…
Misschien is het fout positief ga je een PCR doen ?
Ja dat hoop ik! Ja, morgenvroeg!
Gister om 11 uur m’n dochter laten testen, en nog geen uitslag. Hopelijk is het wel gelukt met al dat gedoe gister. Ze had een zware nacht met veel zweten en draaien. Meestal hebben we de uitslag wel wat sneller.
Ik heb vorige week dus corona gehad. Vanaf afgelopen weekend waren de klachten zo goed als weg (alleen nog beetje droge keel) en mocht ik dus uit quarantaine.
Alleen nu ben ik sinds gisteren ineens weer aan het hoesten en had ik ook hoofdpijn. Dag 11 dus na de eerste klachten. Herkenbaar voor iemand?