Caronatopic #14

Moet je werken omdat je juf bent? Of mag je werken omdat je je booster hebt gehad? Ben zelf leerkracht en heb nog nooit gehoord dat ik moet werken indien er kans is op een besmetting omdat het beroep essentieel is.

1 like

Ik heb geen idee waar t vandaan komt, ik heb dit gescreend vandaag want ik heb zelf coronings en wilde wel weten hoe dat zit als ik me nu zou laten testen.

Nou, na twee jaar het ontlopen te hebben, heb ik nu echt een positieve zelftest in handen. En gezien de hoeveelheid mensen in mijn omgeving die het hebben, verwacht ik ook dat de PCR test van morgen positief gaat zijn.

Voor nu vrijwel geen klachten, maar vind het wel spannend. Vooral bang voor een lange nasleep. Ook m’n vader is positief, en zijn gezondheid is niet top. Maar even duimen de komende dagen dat het mee gaat vallen!

1 like

Ook als je nog wel klachten hebt?

Ohhhhh. Ik dacht dat ik even vrij was van 2x per week testen omdat ik toch nog positief kon testen. Maar dan begin ik volgende week wel weer

1 like

27 januari klachten, 28 januari positieve zelftest. Koorts gehad en een incidenteel droog hoestje en sinds afgelopen donderdag m’n holtes verstopt. Word niet beter en niet slechter. Ik vind dat ik de deur wel weer uit kan, aangezien verstopte holtes een puntje is waar ik vaak last van heb.

Theoretisch gezien zou ik dus negatief kunnen testen?

1 like

Eens. Ik heb het hier al vaker benoemd dat zelf Corona patiënten op de IC die wij testte voordat ze terug naar de afdeling gingen zelfs binnen 14 dagen na start klachten al negatief testen. Die hoefde dan ook niet meer op de cohort verpleegd worden. Dat 8 weken is ooit ergens besloten, denk met name om te voorkomen dat mensen GGD test capaciteit gebruiken om zich te hertesten, denk ik.

4 likes

Man die holtes are killing. Ik heb dus geen snot. Alleen verstopte holtes. En die hoofdpijn :pleading_face:

En dus dit:

Negatief :joy:

En nee ik heb geen 15 minuten gewacht maar m’n vorige test was meteen roze. (Mocht je nog veranderen laat ik t wel even weten)

4 likes

Jaaa! Ik ga morgen zo hard boodschappen doen :joy::joy:

Je hebt gelijk hoor, ik moet ook echt rustig aan doen, error in de kop als ik overprikkeld ben.

2 likes

N=2 maar zowel ik als mijn dochter testte positief op pcr 4 weken na besmetting. Had ik ook niet verwacht (moesten verplicht testen in ziekenhuis).

1 like

Op de laatste fysieke vergadering die ik met m’n team had hebben ik en best wat collega’s corona gekregen. Nu is dat ruim 9 weken terug en heeft een collega het ondertussen ook een 2e x gehad sindsdien.
En vandaag ging het bij het overleg dat het toch allemaal veel beter gaat met de cijfers en of we weer fysiek kunnen overleggen (met 5) :frowning:
Nouja heb eerlijk aangegeven dat ik het eigk echt niet zie zitten tot een week na m’n booster en daar had iedereen wel begrip voor denk ik, maar ik voel me echt de party pooper. Sommigen hebben echt 5 uur op een dag online overleg, ik heb alleen die 2 uurtjes op de dinsdag.
(het is trouwens niet dat ik m’n collega’s niet zie, want m’n werk is op locatie en essentieel en daar zie ik dus best veel mensen en hen ook, alleen niet allemaal tegelijk in een overleg van een uur).

3 likes

Wat rot dat je nog zoveel last hebt! Ik ben niet heel erg ziek geweest, maar desondanks durf ik nu (6 weken later) pas weer voorzichtig te zeggen dat ik weer helemaal de oude ben. Het herstel kan dus echt wel even duren.

Ik heb nog geen booster gehad nee, moet nog een maandje wachten. Er zijn geen invallers, er zitten al 3 klassen thuis en dat zou dan betekenen dat mijn klas ook thuis komt te zitten dus essentieel volgens mijn werkgever. Geen idee of dat klopt, kan geen lijst vinden alleen dat het wel verschilt van de cruciale beroepen. Gisteren ook de GGD gebeld en die ging hierin mee.

Ik snap het ook wel hoor en online lesgeven zie ik ook niet zitten. Maar als ik hier dan net lees over snelle herbesmettingen krijg ik toch een beetje de kriebels. Maargoed, zelftest was net gewoon weer negatief dus we gaan er maar vanuit dat het goed zit!

1 like

Als ik zie hoe mensen zich nu gedragen in winkels/horeca/thuis en sws dat de meeste mensen niet echt meer onder de indruk lijken te zijn van de hoeveelheid besmettingen, denk ik eigenlijk niet dat het nachtleven open gooien nou nog zoveel verschil gaat maken dus ik snap wel dat ze dat doen dit weekend.

1 like

Ik mis de optie: goed idee, maar ik ga even niet.

Want ik vind het ook echt belachelijk dat zij steeds de pineut zijn en met de huidige cijfers een prima idee dat ze open gaan. Ik ga er nu niet heen, maar dat had ik voor Corona ook niet gedaan. Voor henzelf wel echt fijn dat de politie ze met rust laat en ze nu nog 3 dagen hebben om het goed voor te bereiden

2 likes

Meen je dat? Wat naar zeg :frowning:

2 likes

Jeetje ik ben zó duizelig, ben gisteren in de teststraat bijna neergegaan en nu ook steeds als ik uit bed stap en een stukje loop. Vind het zo naar. Heb ook al 3 dagen verhoging en ben flink benauwd.

vind het overigens echt cruel dat ze onze teststraat 1 straat van de mac hebben geplaatst, weet je hoeveel zin ik gisteren in een mcflurry had tegen mn keel grrr (uiteraard niet gedaan, want vind dat écht niet oke)

Net de uitslag van m’n pcr en net als mijn zelftest positief. Was natuurlijk te verwachten. Baal zo want voel me goed ziek. Erger dan de vorige keer 9 weken geleden. Denk dat het te maken heeft met dat m’n vaccinaties langer geleden zijn? De booster mocht ik bijna halen maar schuift nu natuurlijk ook op.

Hoop echt dat ik tot de groep behoor die over 2 weken alweer negatief test want over 5 weken moèt ik een negatieve pcr test overleggen.

1 like

Mag je alleen nog maar een test bij de ggd doen bij klachten of een positieve zelftest? Mijn broertje heeft nauw contact gehad met iemand die corona bleek te hebben dus hij wilde een afspraak maken voor een test 5 dagen na het contact, maar de ggd gaf aan dat ze hiervoor geen afspraak meer mogen inplannen.

2 likes

Je kan online nog wel steeds een afspraak maken daarvoor. Zo heb ik het een paar weken geleden iig gedaan.

5 likes