Caronatopic #14

3 likes

Ik heb een vraagje over testen. Afgelopen zaterdag een positieve zelftest, sindsdien ook flink ziek. Veel hoesten, koortsig, extreem moe, benauwd en kortademig, dat gaat nu ietsjes beter elke dag. Maar ben wel zo gauw ik gedoucht heb of de afwas gedaan heb meteen buiten adem en volledig uitgeput. Krijg als ik te veel doe, en dat is dan echt een wasje aanzetten of even iets te eten maken, gigantische hoofdpijnen, echt vreselijk.

Ik heb mezelf niet laten testen bij de ggd, ik woon alleen en heb geen auto en de dichtstbijzijnde locatie is 40 min lopen of 15 min fietsen en dat kan ik gewoon echt niet nu? Ik werk in het onderwijs en kan me niet voorstellen maandag weer volledig aan het werk te kunnen gaan, denk dat rustig opbouwen sowieso slimmer is? Maar ik heb officieel dus geen Corona testuitslag, maakt dat uit?

3 likes

Je werk mag geloof ik officieel niet eens vragen naar je uitslag en moeten je sowieso op je woord geloven, dus ik denk dat het qua werk niet uitmaakt. Beterschap!

2 likes

Ja nu je het zegt! Wel logisch ook inderdaad. Nou ik doe maar lekker rustig aan en hoop dat ik snel weer de oude ben. Dankjewel :slight_smile:

4 likes

Bedankt voor het meedenken, maar vind het nog steeds onduidelijk omdat ik wel klachten heb maar niet weet wanneer ze precies zijn begonnen. Ik zou dan zelf vanaf positieve zelftest rekenen… maar zou dat het liefst even bespreken.
Inmiddels met m’n werk overleg gehad, en die geven aan ook dinsdag aan te houden, mits 24u klachtenvrij.

1 like

M’n paprika smaakt naar vis

1 like

Mijn vriend is positief getest, ik nog negatief.
Hij heeft wel de typische klachten: hoesten, keelpijn en verhoging. Echter geen verlies van smaak of geur dus dat is goed. Hij is wel buiten adem.
Tot nu toe heeft echt iedereen rondom mij corona gehad behalve ik. Iedereen is al wel gevaccineerd incl booster en ik heb het idee dat dit het ziekte verloop echt minder maakt. Mijn vriend zei ook erg blij te zijn dat hij al zijn prikken gehad te hebben.
Wat ik wel vervelend vind is dat zijn omgeving een beetje te makkelijk zegt dat ik wel ff boodschappen en shit buiten huis kan gaan doen want ik ben ‘negatief’. Joh ik zit met iemand thuis die positief is, dus laat ik nou ook gewoon in quarantaine gaan ipv naar buiten te gaan.

2 likes

Ja maar je hele omgeving zegt dat omdat het gewoon mag als je je booster hebt gehad. Vind persoonlijk dat als t kan je wel het beste thuis kan blijven en sowieso contact met kwetsbare mijden. Volgens mij is dat laatste ook wel t advies, maar verder mag je inderdaad gewoon alles. Hopelijk voelt ie zich snel beter!

2 likes

Dank je! Misschien ga ik ze zelf idd maar even bellen dan.

2 likes

Als je later aanspraak op iets wil maken (vergoeding voor fysio bij long covid bijvoorbeeld) moet je wel een officiële positieve test hebben. Dus als je iets opknapt is het misschien de moeite waard om toch langs de ggd te gaan, alleen daarvoor.

4 likes

Hier zondag een positieve zelftest, maandag positieve GGD. Ik vind het ondanks mijn twee vaccinaties en booster echt tegenvallen. Had maandag verhoging, heel verkouden, toen nog wel gewoon (thuis) gewerkt. Maar sindsdien lukt dat echt niet meer. Er zit wel ietsje verbetering in, maar niet veel. Ik vind het wel lastig ziek melden, mijn werkgever zegt dat de meeste mensen helemaal niet ziek worden van omikron. Maar goed, hier dus wel

3 likes

Jezelf nu te veel belasten kan ook als gevolg hebben dat je herstel langer duurt. Dus ondanks dat ik snap dat de drempel om je ziek te melden hoog ligt door de opmerking van je werkgever, zou ik me toch echt ziekmelden. Niet over je grenzen gaan en ziek is ziek.

2 likes

Ik heb precies hetzelfde! Voel me ook heel schuldig tov collega’s. Vooral omdat ik vorige week nog tegen een collega heb gezegd dat ik niet begrijp waarom mensen zich ziek melden met omikron klachten :flushed: kom ik nu wel op terug

3 likes

Onder welke steen leeft je werkgever? Ziek is ziek.

3 likes

Is dat op basis van de website de dichtstbijzijnde locatie? Als je belt kunnen ze namelijk meer opties zien. Bij de prio-lijn heeft iemand het helemaal zitten uitpluizen toen ik met hetzelfde zat.

1 like

Ik had gebeld en dit was de dichtstbijzijnde locatie helaas :frowning: en ben bang dat als ik me goed genoeg voel om erheen te gaan ik dadelijk negatief test?

@Merel als het echt zo ver komt, ben ik heel bang voor dus hoop van niet, kan een bloedtest dan niet aantonen dat je het hebt gehad?

2 likes

Ik weet van bezoekers op werk die te ziek waren om de afstand af te leggen dat die door te bellen en te zeuren uiteindelijk een test aan huis kregen. De laatste persoon waarvan ik weet dat het hem gelukt is was net voor de kerst. Dus dat is ook nog het proberen waard als je de energie hebt voor dat telefoongesprek.

1 like

Ik denk dat er wel experimentele bepalingen zijn waarmee je het verschil tussen antistoffen door infectie en door vaccinatie kan zien (dat doet Sanquin bijvoorbeeld), maar voor de gewone mens is dat er niet verwacht ik. En niet iedereen maakt antistoffen, of heeft ze nog op het moment dat je ze laat prikken, dus dan zit je alsnog.

Konden jullie al snel na een positieve pcr de code ophalen in je app? Ik had gisteravond een positieve uitslag en ik las in de app dat het een paar uur kan duren maar tot nu toe lukt het niet.
Niet dat het nu nodig is natuurlijk maar vroeg het me gewoon af.

Hmm ja ik snap het. Ik vind dit zo idioot joh. Woon in de fucking randstad en dan gooien ze de locatie in het centrum dicht?? Denk dat heel veel mensen in de stad geen auto hebben toch…

Heb net weeeer gebeld en enige twee opties zijn 3-5 km lopen vanaf mijn huis, dus echt wel 40-60 min lopen? Terwijl ik al bij moet komen van het doen van de afwas.

Ben ziek, zelftesten zijn positief en de enige reden dat ik dus naar de test straat zou gaan is de ja wat als je in de toekomst last houdt en dan een officiële positieve uitslag moet kunnen aantonen.

@Kusjessoldaat is dat niet echt voor oude mensen ofzo? Heb daar nog niets over gehoord eigenlijk? Bij de ggd oppert ook niemand het. Ze weten daar ook geen oplossing.

2 likes