Ja ik zag ook de optie om een datum te kiezen voor de test! (Afgelopen vrijdagochtend nog)
Ik zie er echt tegenop om weer na kantoor te moeten na 2 jaar thuiswerken haha š„² Helemaal nu ik zwanger ben is het zo lekker om in chill kleding te kunnen lopen en tussendoor even een dutje te doenš¤«
Ja dat is bij ons ook wel, dus eigenlijk weinig te zeuren haha. Het zal gewoon even wennen worden, ook de reistijd en lange files heb ik niet gemist. Ik hoop dat er wat soepeler met de werktijden omgegaan wordt, ben benieuwd!
Misschien kinderachtig maar ik vind het bizar dat in het nieuws van de versoepelingen geen woord gerept wordt over cultuur. Ja leuk langer de horeca open, maar hallo?!
Op website van RTL nieuws lees ik dat de cultuursector ook tot middernacht open zou mogen, en met CTB geen 1,5 meter afstand en verplichte zitplaats meer. Geldt dus ook voor musea neem ik aan? En voor concerten en theatervoorstellingen.
Ik ben niet heel erg thuis in die sector dus ik weet niet of dit versoepelingen zijn waar je wat aan hebt. Festivals en grote evenementen met 1G.
Ah daar dus wel. Dan stoor ik me aan de nos en nu.nl met hun selectieve berichtgeving.
Heel veel versoepelingen worden genoemd, zelfs einde van QR code.
Dit is natuurlijk goed nieuws maar ik word hier heel zenuwachtig vanš het is ook nooit goed.
Same. Hoopte stiekem dat dit nog even zou duren zodat ik geen moeite hoef te doen mijn buik te verbergen, want zit nog in 1e trimester.
Ik testte 8 dagen na de positieve test alweer negatief (met een zelftest wel)
Ik krijg ook zenuwen hiervan.
Echt heel graag dit hoor, maar ik zit zelf momenteel weer vol in het dagelijks testen ivm besmette dochter en vriend.
Elk klein beetje pijn in mijn keel ben ik alweer huiverig om weer besmet te zijn.
Voor mij gevoel zitten we er nog volop in.
Maar vind het zeker positief hoor, en dat midden in de winter.
Hij heeft online geprobeerd maar er waren geen beschikbare tijdslots en toen hij belde kreeg hij dus de reactie dat ze zonder klachten/positieve zelftest niks inplannen. Vreemd, misschien dat er lager wel nog online een plek vrijkomt.
Ik vraag me wel af hoe het in de toekomst gaat met verkouden zijn en weer werken/school. Ook al zouden ze afschaffen dat je een test moet doen, dan duurt het bij mij nog wel even voordat ik relaxed met een snotneus ga werken denk ik.
Vind dit ook doodeng. Wel goed dat festivals en evenementen met 1g zijn. Al zou dat voor de nachtclubs en dergelijke misschien ook slimmer zijn.
Hoor ook zoveel mensen om me heen die besmet zijn. Weet dat ik er ooit aan moet geloven maar wil echt niet als ik hoor hoe ziek sommige hier nog zijn.
Is er eigenlijk al wat bekend over omikron en de kans op long covid? Misschien is het nu nog te vroeg omdat omikron pas sinds het einde van het jaar dominant is maar ik zou heel graag willen weten of een āmildereā variant ook betekent dat je minder kans hebt op langdurige klachten? En of mensen die gevaccineerd zijn en toch omikron krijgen minder vaak long covid krijgen.
Ik vrees dat het nog te vroeg is voor zulke conclusies maar ik ben hier ook heel benieuwd naar! Ik vraag me ook af hoe het zit met herbesmettingen: of de kans op long covid dan telkens even groot is of dat je de ziekte steeds āmakkelijkerā doormaakt.
Als je 2 keer Covid hebt gehad;
- De eerste keer was ik zieker
- De tweede keer was ik zieker
- Beide keren even ziek/niet ziek
0 stemmers
Ik weet niet zeker wanneer de eerste keer precies was hahaha. Ik heb wel een vermoeden, als dat klopt was ik er de tweede keer vooral heeeel veel sneller vanaf (al heb ik wel meer restvermoeidheidsklachten, maar de tweede keer is nog heel kort geleden dus hopelijk gaat dat nog weg).
Net mān pcr terug : positief, was te verwachten want ben echt niet lekker in orde en heb veel klachten, maar ik voel me zo schuldig dat ik niet productief kan zijn nu. Voel echt de druk om aan school te werken (leg ik mezelf op hoor) nu ik een week thuis lig, maar het enige wat lukt is een beetje dom TV kijken. Online college volgen is ook echt niet te doen, want krijg echt niks mee en vind dat echt super frustrerend
Mijn broertje staat voor een soort raadsel. Hij was met vrienden in een week in een huisje. De dag dat ze naar huis gingen (6 dagen bij elkaar gezeten) voelde ze zich allemaal niet fit: heel koud, licht verkouden, keelpijn. Ze testen allemaal positief, behalve mijn broertje. Hij durfde toch niet naar huis te gaan naar mijn ouders omdat hij dacht, tja waarschijnlijk vals negatief en morgen test ik vast positief (hij had ook klachten, de meeste van iedereen zelfs). Dus hij ging maar in isolatie bij een van die vrienden die positief was zodat hij niet mijn ouders zou besmetten. Dag erna zelftest negatief, eind van de dag PCR, negatief. En nu vandaag nog weer twee zelftesten gedaan en ook negatief. Hij snapt er helemaal niets van haha.
Aah de baby van 11 weken heeft nu corona. Vind het toch wel spannend. Spannender dan bij de peuter en dreumes. Hopelijk doen mijn antistoffen bij hem zijn werk en wordt hij niet zo ziek. Ik vind het al knap dat dat lichaampje het bijna vier weken heeft volgehouden met al die coronabommen hier in huis. Ben er sowieso wel klaar mee met al vier weken telkens een besmet persoon in huis. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik nu ook een positieve test krijg. De baby zit uiteraard echt aan mij vastgeklampt.