Caronatopic #14

Het is op 2 dagen na precies 2 jaar nadat het eerste coronageval in NL opdook :open_mouth:
(Haha ik vergeet die datum nooit, was namelijk op mijn 30e verjaardag)

1 like

Verschil met de versoepelingen van augustus/september was wel dat op dat moment in andere Europese landen de boel weer een stuk strenger werden. Nu is in veel landen al veel versoepeld. Maar toch erg spannend.

Ben benieuwd hoe NL ermee omgaat als dan obv nieuwe (ernstiger) variant de kop opsteekt.

Ik blijf voorlopig wel mondkapjes dragen in het openbaar, nu ik hoogzwanger ben zit ik niet op m’n eerste Corona besmetting te wachten.

2 likes

Ik vraag mij nu ook gelijk af waar gaan al die mensen nog tegen protesteren. Dictatuur dat ik van de overheid mijn handen moet wassen :joy:

Dan ga ik er bij staan met een bord hopelijk was je altijd je handen viespeuk :rofl:

9 likes

Omg gaan mondkapjes er in het ov ook af? Dat vind ik namelijk echt heftig ofzo als dat er af gaat.

4 likes

Nou onderschat de protesten en demonstraties niet he. Het is wel erg toevallig dat er nu wordt aangekondigd dat bijna alles eraf gaat, vlak nadat afgelopen weekend de strijders in den haag hebben gedemonstreerd!!111!!!

5 likes

Je kan als je dat prettig vind ook nog gewoon zelf een mondkapje blijven dragen. De paar weken dat het niet meer in winkels hoefde heb ik in het begin ook nog gewoon een mondkapje op gedaan.

@Luipaard haha ja true! Dank je wel aan de dappere strijders voor onze vrijheid :laughing:

4 likes

Ik ga dat ook zeker doen, maar met een mondkapje bescherm je toch vooral een ander tegen jezelf en niet andersom? Misschien moet ik maar FFP3 gaan kopen hahaha (of wat dan ook het ‘beste’ mondkapje is)

4 likes

Als dat zo is, blijf ik mijn mondkapje gewoon dragen in de trein. Zeker als het druk is voelt het heel gek zonder. Hopelijk biedt een ffp2 masker dan toch nog een beetje bescherming

2 likes

Klopt, maar het lijkt mij dat je niet of minder bacillen etc van andere mensen binnen krijgt als je alsnog een mondkapje draagt. Dus als je je daar beter bij voelt gewoon opzetten op plekken waar het niet ok voelt.

Ik bescherm mezelf in het ziekenhuis als ik boven de coronapatiënten hang met een ‘gewoon’ medisch mondmasker (IIR), dat gaat al 2 jaar helemaal goed. Dus jezelf pesten met FFP2 is niet nodig.

Stoffen mondkapjes doe je wel vooral voor de ander.

3 likes

Gek dat dat per ziekenhuis verschilt. Wij moeten bij (vermoeden van) covid een ffp2 op. En voor de rest het 2R op.
Maar denk dat de effectiviteit van een ffp2 in het OV een beetje teniet gaat. Ga je toch minder hygiënisch mee om en is meer handig bij intensief contact met iemand met covid.

Ik wil heeel graag carnavallen maar als er geen toegangsbewijs wordt gevraagd vind ik het toch eng (met ook al). Moet op carnavalsmaandag PCR test doen voor vakantie. Zou zooo balen als die positief blijkt te zijn, maar ja carnaval vind ik ook heel leuk dus ga ik dan maar in quarantaine bij m’n ouders want m’n vriend gaat sowieso wel carnavallen? Vind het echt lastig

Ik was in Amsterdam op de dag dat de eerste coronabesmetting in Nederland was, dat was een man uit de buurt van Tilburg. Iedereen lachte ons uit omdat wij weer terug moesten naar Tilburg… little did they know :wink:

4 likes

Ugh ik heb een positieve zelftest. Hopelijk valt het mee, heb nu nog niet veel klachten gelukkig

2 likes

Straks wordt dit topic een nostalgisch coronaverhalen topic. Met zn allen herinneringen ophalen aan de roerige coronatijd.

15 likes

Oké… vanaf morgen veranderen de corona regels in Frankrijk. Iemand die hier verstand van heeft?
Want ik kom er echt niet uit op de websites met alle informatie.

Ik heb 2 vaccins, nog geen booster.
Ik heb corona gehad, maar dat is net iets langer dan 4 maanden geleden.
Mag ik nu Frankrijk in en ook naar de Horeca enzo, desnoods met elke dag een PCR test in Frankrijk of zoiets?

1 like

Ik vind de anwb altijd wel helder in het omschrijven van alle regels. Heb je hier wat aan?

Volgens mij mag je het land in als je laatste vaccinatie minder dan 270 dagen oud is en mag je de horeca in als die minder dan 4 maanden oud is, of anders testen

2 likes

Hele goede tip, dankjewel. Staat hier inderdaad overzichtelijk omschreven.
Zo te zien is het voor horeca alleen 2G dus geen testen.

2 likes

Hoor net bij Beau dat NOS aangeeft dat de coronspas zsm afgeschaft wordt en versoepelingen eraan komen.

:raised_hands:t3:
Echt blij mee. 0 reden om de booster nog te nemen ook.

3 likes