Ah wat erg! Ja volgens mij is er inderdaad helaas nog niet zoveel bekend over long covid bij omikron
Mijn longcovid angst is ook groot. Inmiddels ben ik dus positief getest (hoewel ik nog wacht op de GGD, maar 3 positieve zelftesten lijken me duidelijk). Rare is dat ik vorige week keelpijn, hoofdpijn en geen stem had. Toen elke keer negatief getest, nu zijn mijn klachten minimaal, maar positief. Merk wel dat ik mezelf echt gek aan het maken ben, telkens als ik wat voel schiet ik in de stress. Mijn hoofdpijn, benauwdheid en duizeligheid kunnen dus of van corona of van mijn eigen paniek zijn. Geen idee.
Ik ben de afgelopen 7 weken met 4 positieve getestte personen in aanraking geweest en ik heb geen Corona gekregen. (zelftesten +pcr)
Ik was er elke keer niet gerust op hoe mijn immuunsysteem zou reageren bij een tweede besmetting en met long covid, maar lijkt dus dat ik nog steeds genoeg antistoffen heb. En de booster heb ik ook nog tegoed. Vind het een opluchting hoor
Ik mag me ook bij de covid club melden. Had het gevoel alsof ik afgelopen weekend de piek heb gehad maar nu ontwikkelt zich een soort smerige ijzersmaak in mân mond. Kan me er alleen maar op focussen en niet loslaten. Meer mensen met dit symptoom? Kan online weinig vinden en ik word gekđ«
Ik had een beetje hetzelfde; woensdag keelpijn, diezelfde avond testte ik negatief op PCR. Toen was ik verkouden en hees + slijmhoest (geen verhoging ofzo), zaterdagochtend (toen waren mân symptomen eigenlijk al grotendeels weg) testte ik positief op een PCR. Uiteindelijk had ik donderdag weer een negatieve zelftest, dus 7 dagen + 24 uur na eerste klachten.
Ben nog een beetje moe/hoofdpijn/hoestje, maar wel gisteren alweer gesport en dat ging prima. Hopelijk heb jij het ergste ook achter de rug!
Jep gehad! Alles was vies. Ging wel snel weg gelukkig
En nu hebben mijn man, baby (5 mnd) en ik Corona En nog 2 andere collegaâs op het werk ook.
Hier hebben bijna alle juffen Corona dus wij hebben thuisles
Ik vroeg me iets af. Zijn er eigenlijk veel gevallen bekend van mensen die hun vaccinaties hebben gehad en toch te maken kregen met long covid? Tot nu toe heb ik namelijk alleen verhalen over long covid gehoord van mensen die helemaal in het begin corona kregen (en dus niet gevaccineerd waren).
Maar dat is denk ik ook omdat er pas van long covid wordt gesproken vanaf 3 (of 6�) maanden klachten. En een de grote golf van Corona besmettingen is in november ofzo begonnen, dus die mensen zijn nu 3-4mnd verder ofzo, dus gaan nu pas onder de stempel long covid vallen, dus voor dat daar dan onderzoek overheen is geweest, duurt denk ik nog een paar maanden.
Ben er ook benieuwd naar!
Ja gek he, ben die week dus wel overal geweest en dus mogelijk nog meer mensen besmet. Hoewel ik niet denk dat ik op het werk nog mensen kon besmetten aangezien we een coronahaard waren/zijn
Mân vriend had dit ook en het was heel irritant inderdaad maar bij hem gelukkig niet lang gebleven, hopelijk bij jou ook! Valt overigens onder het symptoom âreuk- en smaakverliesâ denk ik?
Ik had dat tijdens mijn vorige besmetting ook! Vanzelf over gegaan na een paar dagen.
Ik ben heel erg benieuwd wat na deze week van mij gevraagd gaat worden met weer op kantoor werken. Er wordt hier nog best wel over gezwegen
Denk dat men vaak de term âlong-covid klachtenâ sneller gebruikt omdat er geen term is voor de klachten die je wel door corona hebt, maar niet tijdens je besmettelijke periode. Dus de uitputtings/benauwdheidsklachten die je in die eerste maanden na je coronabesmetting hebt. Ik gebruik ook nog steeds maar âlong-covid klachtenâ richting vrienden omdat zij anders gewoon niet snappen wat ik bedoel.
De long covid waar ik bang voor ben/waardoor ik me niet echt comfortabel voel bij dat zowat alles straks waarschijnlijk weer versoepeld wordt of de isolatieregels nu bijvoorbeeld veel minder streng zijn met deze hoge cijfers is wel echt de long covid met klachten die meer dan 3-6 maanden aanhouden. Maar goed, ik weet dat die kans gelukkig klein is (of nouja, dat hoop ik maar aangezien er nog niet zoveel bekend is over long covid na omikron met vaccins + booster haha).
Lijkt me trouwens voor iedereen die die ernstige long covid heeft en op dezelfde hoop wordt gegooid met mensen die âmaarâ een paar maanden nog wat klachten hebben wel echt rot.
Mijn man al de hele dag ziek in bed en afgelopen weekend ook al niet lekker, gisteren een negatieve zelftest, zojuist toch nog maar een keer gedaan en ja hoor⊠gelijk 2 dikke vette lijnen. Ik ook maar gelijk getest en zeg nog grappend van blijf uit mân buurt aangezien ik me topfit voel, nou die was dus ook ineens positiefđ wel een heel vaag streepje maar wel positief dus. Gelijk maar een afspraak gemaakt voor morgen. Hopelijk blijft het voor mij hier bij.
Geen mondkapjes, geen QR code, geen anderhalve meter afstand, alles open. Alleen nog geen handen schudden, handen wassen, ventileren en testen bij klachten. Vind dit echt bizar snel opeens
Ja heb al meteen weer versoepelstress hierdoor, haha
Ik ook, voel me hier echt niet fijn bij. Opeens in een keer weer terug naar een pre-corona situatie (nouja met uitzondering van de meest basic dingen dan) terwijl de cijfers nog zo hoog zijn