Caronatopic #14

Booster neem je natuurlijk voor je gezondheid niet voor het coronapas.

82 likes

Ik had hem alleen genomen zodat ik zonder gezeik uit eten kan, niet voor mijn gezondheid

3 likes

Echt?

2 likes

Hangt toch van je bubbel af. Gelukkig denken bij mij de meeste dat het beter is voor hun gezondheid en hopelijk een mildere beloop van de COVID infectie.

15 likes

Ja lijkt mij ook. Ik ben wat jonger dan de meeste mensen hier en ook qua vaccinaties hebben veel van mijn vrienden, contacten, kennissen, familie (dus niet alleen persoonlijke bubbel) hem genomen om gewoon alles te kunnen blijven doen. Niet 100% voor het virus. Ik snap niet dat mensen nu nog steeds doen alsof dat zo raar is (niet het wel/niet nemen op zich maar de gedachte bedoel ik).

20 likes

Maar ik vind het wel een verschil 100% voor het virus of niet voor gezondheid. Veel mensen zullen beetje van beide doen.

Het verbaast me verder ook niet, want je leest dit overal.

Een man op werk vroeg laatst of hij niet van mondkap mocht wisselen zodat hij het misschien zou krijgen (mijn vriend had het). Zodat ie dus herstelbewijs kon krijgen. 1. Mega ongepast sowieso en 2. Ik zei tegen hem ook: ik gun niemand corona. Als ik nu zie dat mijn vriend na 15 minuten fietsen een half uur moet bijkomen, zou ik de gok niet nemen als 60 jarige.

5 likes

Dat laatste heb ik sinds ik een paar uur geleden positief getest heb al een paar keer aan moeten horen, vrienden die grappen of ze niet even langs mogen komen etc. Echt bizar haha

3 likes

Totdat je in het buitenland wel een booster moet hebben, dan staan ze allemaal weer in de rij :roll_eyes:

10 likes

Ja dat. Of toch ineens doodziek worden, hun lievelingsoma er mee aansteken of met long covid moeten kampen.

3 likes

Oh nou ik was gewoon een tikkeltje verbaasd. Niets meer. Ik zou me namelijk niet laten vaccineren om iets te kunnen blijven doen als ik er niet achter zou staan. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

3 likes

Prima toch, als mensen dan alsnog besluiten een prik te halen? Als de zorg niet meer overbelast is, en we weten dat de vaccinaties niet goed werken tegen verspreiding, dan lijkt met dat er geen enkele reden meer is om hier moreel verheven over te doen en kunnen we het gewoon weer helemaal aan mensen zelf laten of ze zich wel of niet laten vaccineren / boosten. Ik vind het overigens echt hinderlijk dat long covid er altijd bijgehaald wordt omdat nog helemaal niet bekend is of vaccinaties daar iets tegen doen.

11 likes

Een vaccinatie zorgt ervoor dat je minder kans hebt om corona te krijgen en daar erg ziek van te worden. Dus logisch toch dat dat erbij wordt gehaald, snap niet wat daar hinderlijk aan is

19 likes

Nouja, ik snap heel goed dat mensen alleen voor de QR-code een vaccin/booster halen (ikzelf niet overigens, echt puur voor mijn gezondheid en dat van anderen). Maar om er op het forum dan even stoer over te komen doen, dan denk ik tja. Wat wil je nou bereiken dan?

13 likes

Vooral ergernis herinneringen :joy:

Ja dat is dan toch niet gek want daar halen ze hem juist voor. Dat is voor veel mensen gewoon de reden.

2 likes

Met mijn bericht doelde ik erop dat mensen in mijn directe omgeving (semi grappend) vragen om even langs te mogen komen in de hoop zo corona op te kunnen lopen (ik ben net positief getest) en vervolgens een herstelbewijs te kunnen bemachtigen om het nemen van een boosterprik te kunnen voorkomen. Het lijkt mij het risico niet waard om er dus eventueel zelf erg ziek van te worden, alles om die prik maar niet te hoeven nemen. Niet om moreel verheven boven mensen te doen die zich niet laten vaccineren/de booster niet willen etc.

Of iemand wel of niet z’n booster haalt zal mij een worst wezen, mijn reactie was meer op het bewust opzoeken/proberen te krijgen, dat lijkt mij dan weer het uiterste. Misschien kan ik ook wel wattenstaafjes verkopen nu ik erover nadenk
:crazy_face:

1 like

Ik heb de booster (nog) niet gehaald, omdat we probeerden zwanger te worden en ik bang was dat de bijwerkingen mijn nu super regelmatige cyclus zouden beĂŻnvloeden. Inmiddels ben ik zwanger, maar nu voel ik alsnog geen urgentie om hem te gaan halen. Ondanks dat ik weet dat de prik juist aan zwangeren wordt geadviseerd, omdat later ik de zwangerschap je longen in verdrukking komen. Het voelt niet ok om nu een vaccin te halen, terwijl er geen noodzaak is. De zwangerschap is nog zo pril en straks krijg ik koorts als bijwerking, dat wil ik echt niet. Ik heb ook nog een beetje bescherming van de eerste prikken.
Op 9 april verloopt mijn CTB. Er zou voor mij echt een praktische reden moeten zijn om alsnog de booster te gaan halen, bijvoorbeeld dat ik niet zou mogen reizen als we onze laatste vakantie met zijn tweeën doen.
Vind het best een moeilijke situatie. Wil de maatschappij beschermen, maar voel ook aan alles dat ik nu echt geen niet-urgente vaccinatie wil halen.

2 likes

Ik heb nu voor de 2e x deze zwangerschap corona, eerste x was met 15 weken en nu met 26 weken. Heb dus precies nog geen booster kunnen halen. Maar de kans dat je nog iets aan bescherming tegen omnikron hebt voor een mild verloop is klein. En de kans dat je koorts van besmetting krijgt is een stuk groter dan dat je koorts van de booster krijgt.
Edit : en ik maak me beide keren gewoon echt zorgen om de baby, ik had haar zo graag beter willen beschermen dan ik nu doe.

23 likes

Ik ga dadelijk m’n booster halen! Eindelijk zijn de drie maanden na m’n Delta-besmetting om. Mensen zeggen tegen mij nu ook: waarom zou je nog, met die versoepelingen, mild beloop bij Omikron en CTB wat waarschijnlijk gaat vervallen. Ik denk alleen maar: laat mij juist maar lekker met zoveel antistoffen als mogelijk de versoepelingen (en de carnaval lol) in gaan. :syringe:

60 likes

Covid kan de placenta verwoesten met doodgeboorte tot gevolg. Ik ben nu al weer een paar maanden na booster en juist doodsbang dat ik opnieuw covid oploop aangezien het ons nu overal om de oren vliegt en dat ik er zelf misschien niet zo ziek van zal worden, maar dat mijn kindje doodgeboren wordt.
Je moet zelf weten wat je doet natuurlijk, maar de vaccinatie is sowieso veilig in de zwangerschap (ik ben zelf 6 dagen na mijn positieve zwangerschapstest geboosterd), en covid kan heel gevaarlijk zijn (voor jou, maar dus ook bij milde klachten aan jouw kant alsnog voor de baby).

58 likes