Nu het eindelijk zover is voelt het zo onwerkelijk?
Ja exact dit. Voelt echt alsof het ineens klaar is na 2 jaar.
Wanneer was het ook alweer dat al die regels eerder allemaal werden afgeschaft, afgelopen zomer ofzo toch? Nou dat is lang goed gegaan⊠Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat het nu wel kan, maar misschien ziet het er allemaal positiever uit dan het lijkt.
Dat was volgens mij afgelopen september. Tenminste de 1.5m was t toen en vlak erna ging t fout. De mondkapjes waren toen in juni al weg volgens mij. Maar ja wel met een stuk minder besmettingen.
Vind t ook echt doodeng. Hoef echt geen vreemde mensen in mn aura en mag hopen dat mn schermen blijven hangen. Had t fijner gevonden als ze met de algemene dingen nog even hadden gewacht.
Ik hoop niet dat het zoân dansen met Jansen debacle wordt, dat we nu 1-2 maanden weer onze vrijheid terughebben en daarna weer een paar maanden in lockdown moeten omdat het toch niet kon.
Ik ben ook wel een beetje angstig door deze ommezwaai opeens, maar het besef dat het onvermijdelijk is dat ik een keer corona krijg is ook wel ingedaald. En ik ben heel blij voor alle ondernemers en iedereen uit de zwaarst getroffen sectoren, eindelijk dat licht aan het einde van de tunnel waar ze zo lang op hebben gewacht. Al met al dubbel gevoel dus
Yup. Same here. En ik vind dat echt ruk want hoezo heb ik er stress van dat alles weer normaal gaat? Ik had er geen stress van dat alles raar werd maar nu wel?!
Lijkt zo heftig ineens. Heel erg omschakelen weer.
Maar situatie is nu wel echt anders dan in het âDansen met Janssenâ scenario. Dus zo lang er niet ineens een nieuwe, ziek makender variant opduikt, kunnen we volgens mij prima versoepelen en terug naar hoe het was.
2 jaar geleden was ik met mân dochter bij een concert in Tilburg, toen grapten we er nog over âahh dat Corona, dat zal wel overwaaienâ
Precies die week brak in Tilburg de pleuris uit
Fuckkk mân kindjes testen ook net positiefđ hele gezin nu dus haha omg
Gelukkig, want handen waren een grote factor in de besmettingen!!1
Huh, hoezo dit nog wel maar mondkapjes en 1,5m afgeschaftâŠ
Ik denk dat bijna niemand meer 1,5m hield maar mondkapjes zijn zoân makkelijke maatregel.
Het is op 2 dagen na precies 2 jaar nadat het eerste coronageval in NL opdook
(Haha ik vergeet die datum nooit, was namelijk op mijn 30e verjaardag)
Verschil met de versoepelingen van augustus/september was wel dat op dat moment in andere Europese landen de boel weer een stuk strenger werden. Nu is in veel landen al veel versoepeld. Maar toch erg spannend.
Ben benieuwd hoe NL ermee omgaat als dan obv nieuwe (ernstiger) variant de kop opsteekt.
Ik blijf voorlopig wel mondkapjes dragen in het openbaar, nu ik hoogzwanger ben zit ik niet op mân eerste Corona besmetting te wachten.
Ik vraag mij nu ook gelijk af waar gaan al die mensen nog tegen protesteren. Dictatuur dat ik van de overheid mijn handen moet wassen
Dan ga ik er bij staan met een bord hopelijk was je altijd je handen viespeuk
Omg gaan mondkapjes er in het ov ook af? Dat vind ik namelijk echt heftig ofzo als dat er af gaat.
Nou onderschat de protesten en demonstraties niet he. Het is wel erg toevallig dat er nu wordt aangekondigd dat bijna alles eraf gaat, vlak nadat afgelopen weekend de strijders in den haag hebben gedemonstreerd!!111!!!
Je kan als je dat prettig vind ook nog gewoon zelf een mondkapje blijven dragen. De paar weken dat het niet meer in winkels hoefde heb ik in het begin ook nog gewoon een mondkapje op gedaan.
@Luipaard haha ja true! Dank je wel aan de dappere strijders voor onze vrijheid
Ik ga dat ook zeker doen, maar met een mondkapje bescherm je toch vooral een ander tegen jezelf en niet andersom? Misschien moet ik maar FFP3 gaan kopen hahaha (of wat dan ook het âbesteâ mondkapje is)
Als dat zo is, blijf ik mijn mondkapje gewoon dragen in de trein. Zeker als het druk is voelt het heel gek zonder. Hopelijk biedt een ffp2 masker dan toch nog een beetje bescherming
Klopt, maar het lijkt mij dat je niet of minder bacillen etc van andere mensen binnen krijgt als je alsnog een mondkapje draagt. Dus als je je daar beter bij voelt gewoon opzetten op plekken waar het niet ok voelt.