Caronatopic #14

En hier ook. 1 collega is een paar dagen hoestend en proestend naar het werk gekomen want dE ZeLFteSt Is NEgaTieF HoOr. Nou inmiddels dus niet meer en ook een aanzienlijk deel van het team zit nu ziek thuis met Covid. De rest zit af te wachten tot wij ook positief testen :face_with_spiral_eyes:

4 likes

Heb ik helaas ook gehad, kreeg op den duur door al het hoesten ook hoofdpijn, pijn in de ribben etc etc. De codeïne tabletten vd dokter hielpen gelukkig wel!

1 like

Oh wat naar zeg, ik heb dat nu ook. Ben ook toe aan m’n tweede codeïne kuur, maar gebruik t vooral snachts… En dan nog is t voldoende merk ik.

2 likes

Ja deed ik ook, het begon in week 3 langzaam beter begon te gaan. Hopelijk voel je je snel weer beter!

2 likes

Ik las hier wat over weken positief testen na een besmetting; ik ben deze week 5 weken na mijn positieve test weer getest met pcr (voor een reis) en ik ben negatief! En ik durf met zekerheid te zeggen dat ze het heeel goed heeft afgenomen.

2 likes

Dat is wel een fijn vooruitzicht, nog even volhouden dus :relaxed:

1 like

Ja precies! Het zou al zo veel helpen als er cijfers bij stonden om de inschatting een beetje te maken. Nu heb ik geen idee wat ik kan verwachten :sweat_smile:

@soarin Ik zou willen dat ik een antigeentest kon doen! Bij de bestemming waar ik heen zou vliegen is een PCR echt verplicht.

3 likes

Afgelopen weekend m’n eerste gig na Corona en het was me toch een partijtje zwaar :sweat_smile: (wel onwijs leuk) Nul conditie, stem deed nog niet helemaal wat ik wilde en de dagen erna ben ik nog steeds aan het bijkomen. Ik heb vandaag een puffer gekregen van de huisarts, want door die inspanning is alles weer terug bij af lijkt het. Codeine tabletten er weer bij en dan hopen dat ik er eindelijk eens vanaf kom na 2 maanden.

3 likes

Ik neem (na bijna 2 weken) ook nog elke avond codeïne om te kunnen slapen. Fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben.

1 like

Hoe heb je geslapen vannacht? Dit is echt heel vervelend en herken het slechte slapen door hoesten (heb het ook wel eens bij gewone verkoudheden gehad). Kans is vrij groot dat je longen na veel hoesten ook geïrriteerd zijn geraakt. Had je al hoesttabletten geprobeerd zoals broomhexine? Goed dat je naar de huisarts gaat, misschien kan hij/zij je nog een ander middeltje hiervoor geven. Veel sterkte en beterschap!

Edit: lees nu dat je al codeïne hebt geprobeerd. Hopelijk knap je snel op of heeft de huisarts nog een suggestie.

1 like

Je kunt beter een paar weken een inhalator/puffer krijgen met inhalatiecorticisteroiden. Het slijmvlies van je luchtwegen is aangetast waardoor de zenuwen meer bloot liggen, dit houdt een hardnekkige hoest in stand. Met zo’n puffer verminder je de tijdelijke overgevoeligheid van de luchtwegen. Wellicht kun je dit voorleggen aan je huisarts.

7 likes

Vorige week woensdag heb ik positief getest op corona. Nu kreeg ik afgelopen woensdag opeens allemaal bultjes/acne op mijn kin. Echt heel veel en heb dat nooit. Sinds gisteravond ook een klein beetje op mijn voorhoofd. Jeukt niet, maar doet wel pijn. Dokter zei dat huiduitslag vaker voor kan komen bij corona, las het ook op internet. Nu afwachten of het dit weekend minder wordt.
Hoop dat het snel weer wegtrekt.

2 likes

Ik ben zo ongeveer de ambassadeur van de vaccinaties en booster in mijn omgeving en ben nu een van de weinigen die ziek in bed ligt met corona :wave:t2::disappointed:

2 likes

Nou, niet een van de weinigen helaas. Er zijn zoveel mensen positief en echt ziek nu😭

2 likes

Bij wie het gewoon gelukt om bij een tweede besmetting een nieuw herstelbewijs te maken?
Hij pakt 'm bij mij niet…

3 likes

Misschien omdat ze nu in Nederland niet gebruikt worden?
Ik heb ook alleen maar een QR code voor het buitenland.
Nederland niets meer

3 likes

Nou de GGD testlijn is begonnen met afschalen en ik ben benieuwd hoelang ik nog een baan heb.
Wel vaag ze hebben net nog een groep nieuwe mensen aangenomen.

1 like

Ik heb een positieve zelftest maar ben verder niet echt ziek of klachten. Ik heb getest omdat m’n vriend Corona heeft en wel ziek is. Is het nog de bedoeling of nog nuttig om een pcr te gaan doen?

Oh sorry, ja ik bedoel ook Internationaal!

1 like

Je kunt gaan voor de bevestiging, de statistieken en je herstelbewijs. Het verhaal dat je alleen na pcr test recht hebt op nazorg klopt niet.

Overheid zegt:

Bij een positieve zelftest is het belangrijk om je bij de GGD te laten hertesten (een confirmatietest). Er is namelijk een (kleine) kans dat de uitslag vals positief is. Met een hertest bij de GGD wordt de uitslag in de meeste gevallen bevestigd. Met een bevestiging van de GGD kan het BCO (bron- en contactonderzoek) goed gestart worden en houdt het RIVM zicht op de verspreiding van het virus. Daarnaast zorgt een positieve test bij de GGD ervoor dat je na het krijgen van een herstelbewijs een coronatoegangsbewijs kunt krijgen of dat de geldigheidsduur hiervan langer wordt.

1 like