Bah, ook ik heb Corona . Ik zou over 10 dagen op vakantie gaan en weet nu niet of dat door kan. Ze willen namelijk een pcr test voor aanvang
Na je positieve test, na hoeveel dagen namen je klachten af?:
- 1dag
- 2 dagen
- 3 dagen
- 4 dagen
- 5 dagen
- 6 dagen
- 7 dagen
- meer dan 1 week
- meer dan 1 maand
- Anders:
0 stemmers
Heb je het virus opgelopen in?:
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
0 stemmers
Ik zelf niet, maar mijn moeder heeft een opwelling van mogelijk lime gekregen waardoor ze aangezichtsverlamming heeft gehad. Huisarts gaf aan dat het door de besmetting kwam omdat je immuunsysteem een optater heeft gekregen.
Eind 2021 en begin 2022
Ik heb ook een opvlamming van het syndroom van Tietze gehad na mijn besmetting. Mooi kut inderdaadđ„Č. Bij mij zit de pijn aan de voorkant bij mijn borstbeen, en wat enigszins hielp was het verbeteren van de mobiliteit en kracht van mn rug en rugspieren waardoor de borstspieren beter kunnen ontspannen en er minder druk op dat kraakbeen staat (tenminste; dat had ik samen met de sportarts bedacht en het ging daarna wel beter). Het duurde een maand of 2, nu is het onder controle. Hopelijk duurt het bij jou niet al te lang, sterkte!!
Ik snap er even geen reet meer van.
De feiten:
- Zaterdag een social activiteit ondernomen waar meerdere mensen besmet zijn geraakt.
- Gisteren na terugkomst van de GGD-test kwam mijn vader langs met boodschappen. Hij kwam te dichtbij en even later gehoord dat hij corona had (lekker handig).
- Ik heb zojuist een negatief advies ontvangen van de GGD. De rest heeft wel corona.
Maar: ik ben zieker dan gisteren, en heb eigenlijk al sinds vorige week klachten die zowel passen bij corona, hooikoorts als een andere aandoening die ik heb. Dus ik kan lastig destilleren wat bij wat hoort.
Dus ik kan nu wel nog enkele dagen binnen blijven (en zal vrijdag/zaterdag nog wel een keer GGD-testen), maar ik zal de aankomende maanden gewoon bepaalde âcoronaklachtenâ blijven houden als chronisch zieke.
Dus het beste is denk ik wachten tot een soort van âdag 5â? en bij wederom een negatief advies gwoon weer gaan werken?
Edit: t/m het weekend thuis blijven en dan weer een GGD-test doen.
Klopt het dat je nog lang na een besmetting positief kan testen op een PCR-test?
Op de website van het RIVM las ik er het volgende over: â(het is) mogelijk dat er nog meerdere weken na de infectie stukjes virus in de keel aanwezig blijven, zonder dat er nog besmettelijke virusdeeltjes zijn. Dan kan iemand nog wel positief testen, maar is de persoon niet meer besmettelijk voor anderen.â
Er staat niks bij over hoe groot de kans is, maar hoor het wel veel van de mensen om me heen.
Asking for a friend Ik ben afgelopen weekend ziek geworden, voel me nu al beter, en zou volgende week op vakantie gaan. Maak me heel erg zorgen dat het hierdoor toch niet door gaat.
Weten we ook niet. Zie het maar als een dubbeltje opgooien.
Het valt me vies tegen hoe ziek ik -ondanks booster- ben. Ook echt twee jaar super voorzichtig aangedaan, nu een avondje uit en hoppa, bleh.
Hier uit voorzorg toch maar thuis gebleven.
Zondag contact gehad met iemand die dinsdag positief testte. Zowel gisteren als vanochtend een negatieve zelftest maar inmiddels wel dikke keelpijn en hoesten. Dus voor vanmiddag toch maar een PCR test ingepland. Vertrouw het niet helemaal.
Ja echt irritant dat hier geen cijfers over zijn idd. In ieder geval, ik kan ze niet vinden. Zou graag willen weten wat nu het gemiddelde aantal dagen is dat je positief blijft testen met een PCR-test.
Mijn partner had ook het probleem dat ie corona had en over een paar weken moet reizen. Dus uitgezocht wat ie moest doen (PCR-test min. 11 dagen voor de reisdag plus doktersverklaring dat je genezen bent). Blijkt zijn PCR toch alweer negatief te zijn. EN ineens is een PCR ook niet meer vereist maar is een negatieve antigeentest ook goed. Dus zou dat nog even checken voor het land waar je geen gaat!
Een vriendin was 6 weken na haar besmetting bij de GGD nog positief, terwijl ze al na een paar weken een negatieve antigeen had. Als het kan, zou ik antigeen proberen te doen. Daarnaast testte ze wel 4 dagen na die tweede GGD test negatief bij spoedtest, en daarna nog een keer. Dus wel de moeite waard om te proberen misschien?
In Dubai werd bij onze PCR op de terugreis net aan mân neuswand geraakt, was echt niks waard eigenlijk maar gelukkig wel negatief waardoor we terug konden reizen!
Het is toch wel sneu dat mân vader vraagt of ik PMD zakken wil meenemen bij de servicebalie van de supermarkt omdat hij zelf niet durft te gaan. Heb je eindelijk een nieuw leven met een nieuwe nier, kun je vervolgens nog niet gaan leven omdat alle maatregelen eraf zijn. (Ja disclaimer, I know dat het een kleine groep is en dat we daar niet alles voor dicht kunnen houden) Hij gaat normaal ieder jaar op skivakantie met zân hockeyteam, durft nu ook niet mee te gaan. Ik vind het zo sneu voor hem⊠ben ook als de dood dat ik het binnen breng ondanks dat ik altijd een zelftest doe voordat ik naar mân ouders ga.
Precies⊠whatâs the effort denk ik dan.
Echt te triest dat het kabinet deze maatregelen perse af wilde schaffen
Bij ons hetzelfde. Afgelopen vrijdag een grote bijeenkomst en nu is iedereen die daarbij was positief. Dat zijn 3 mensen uit mijn teamđ
Jeetje, wat onhandig
Nou pcr uitslag ook binnen en ben inderdaad positief Ik moet het via klanten op werk opgelopen hebben zondag. Vind het iig knap dat ik het 2 jaar lang vermeden heb als student. Heb nu voor de 3e dag keelpijn maar voor de rest eigenlijk amper andere klachten. Hoop alleen dat mijn vader gespaard blijft, want we wonen in hetzelfde huis.
Ik heb sinds 2 weken corona, en hoest nog steeds ontzettend, slaap er niet door. Ontzettend vermoeid daarnaast en snipverkouden. Ga morgen naar de ha voor een check voor de longen, maar heeft iemand ook een dergelijk verloop gehad? Ik ken letterlijk niemand die t zo heeft.
Is je corona wellicht overgegaan in griep, aangezien die epidemie er nu ook is