Caronatopic #14

Lief zeg! Ja gaat een stuk beter. Anti biotica sloeg heel snel aan, en het hoesten is na een paar dagen al een minimum! Nog wel snel moe, maar ik voel me al zooooveel beter!

6 likes

Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurde voordat je je normale conditie weer terug hebt na Corona? Afgelopen week weer voor het eerst getraind na Corona (de week daarvoor) met mijn trainer. Bij oefeningen die ik normaal doe moest ik nu echt na een paar herhalingen al afhaken vanwege lucht tekort. We zijn nu gaan trainen met gewichten die een fractie zijn van waarmee ik normaal train maar ik schrok stiekem best wel van wat Corona heeft gedaan en ben wel benieuwd hoe normaal dit is.

2 likes

Bij mij duurde het een week of 3-4 voor ik weer helemaal de oude was qua training

4 likes

Ik was 31 januari positief getest en kan nog geen 5km achter elkaar hardlopen. Dat kon ik daarvoor wel en ook wel 10 achter elkaar. Moet wel zeggen dat ik ook niet zoveel meer train sindsdien. Misschien als ik vaker was gegaan dat het nu beter zou gaan.
Ik doe ook kickboksen en dat doe ik wel op dezelfde frequentie als voor mn besmetting, dat gaat qua conditie wel oke, maar heb wel het gevoel dat ik minder kracht heb

3 likes

Bij mij duurde het ongeveer een half jaar voor ik volledig op m’n oude niveau was.

4 likes

Vanochtend ook een positieve zelftest (PCR nog niet terug), terwijl ik volgende week naar het buitenland zou.

Ik weet met de hoge cijfers dat het een kwestie van tijd was, maar voelde me nog steeds zo kut toen ik vrienden enz moest inlichten :disappointed_relieved: Echt een soort schaamte

Ik wist dat Corona effect zou hebben maar zoveel daar schrok ik wel van. Daarnaast ben ik zo’n twee jaar terug ook al positief getest op Corona en toen heb ik vrijwel geen ‘naweeën’ gehad wat betreft mijn conditie en nu dus wel. Dit terwijl ik twee jaar terug net begon met trainen en nu al veel langer intensief train dus vandaar ook toch wel schrik rondom het verschil.

Voor degenen die recent hebben getest bij de GGD, moesten jullie ook zo lang wachten op de uitslag? (24+ uur)
Weet dat het heel druk zal zijn maar ben even benieuwd

2 likes

Nee zondag getest, uitslag 6 uur later

3 likes

Bij mij ook niet, op een doordeweekse dag na 9 uur de uitslag

2 likes

Nope, woensdag getest en mijn uitslag was 7 uur daarna (Randstad)

1 like

Woensdag getest eind vd middag en uitslag pas de volgende dag om 1 uur ‘s middags.

Vrijdags getest om 2 uur en de uitslag om 10 uur s avonds binnen.

Ik heb het 2 weken geleden gehad, heel weinig klachten en ben ook echt verbaasd over hoe slecht m’n conditie nu is ten opzichte van de vorige keer na corona. Ik heb wel overgewicht, maar normaal sport ik makkelijk 1,5 uur (cardio en kracht door elkaar) en nu ben ik helemaal kapot van 20 minuten. Vooral door m’n ademhaling. Heel herkenbaar wat jij schrijft inderdaad!

4 likes

Dit is exact wat ik ervaarde. Al was ik na mijn eerste setje legpress al gesloopt en naar adem aan het snakken. Uiteindelijk heb ik op ongeveer een derde van mijn normale gewichten getraind.

2 likes

Ben lichtelijk teleurgesteld in de booster ofzo. Naja het was waarschijnlijk erger zonder of misschien al te lang geleden (januari).
Maar het valt me best zwaar. Vandaag ook zwaar ademenen erbij. Dag 6 ongeveer.
Ik wilde morgen weer thuis gaan werken maar denk niet dat ik het volhoud. Ben ook zwanger en veel neusspray wil/kan ik niet gebruiken.

Man en kind hebben nergens last van. Blijf het raar vinden dat zij wel de deur uit mogen. Al gaan ze nergens heen.

Godsiedorie, na 2,5 jaar ben ik toch echt weer aan de beurt. Dacht dat het nooit meer zou gebeuren.

Ik hoest me de longen uit het lijf met groen slijm dus ik dacht dat de ontsteking van mijn griep/voorhoofdholte ontsteking er eindelijk uit kwam. Ik had al elke dag getest maar bleef negatief. Had ik vandaag repetitie (muziek en lopen/rennen), kan ik het geen enkel nummer volhouden, ontzettende druk op mijn borst en begon ik ineens te snotteren. Na 6 uren repeteren toch maar eerder naar huis gegaan en jahoor. Pats boem direcht een enorme dikke streep. Hopen dat schade bij de andere leden meevalt. :pleading_face:

Inmiddels enorm koud en rillerig op de bank met pyjama, hoodie, badjas en dekentje op de bank.

Ik herken dit heel erg. Ben er ook heel erg ziek van, ondanks booster. Ik heb 3 mensen aangestoken, en die zijn klachtenvrij (2×) en lichte klachten (1×).
Voelt zo zuur, want ik was heel fit.

Heb vooral veel last nog van t hoesten en slijm, gebruik een neusspray voor babys die wel mag tijdens zwangerschap, maar werkt niet genoeg.
Ik mag wo uit quarantaine (10 dagen voorbij) en wil dan huisarts inplannen en vragen of er nog iets aan te doen is. Ben erg bang, dat t langdurige consequenties gaat hebben.

4 likes

Bleghhhh ik ben de afgelopen 2 jaar best heel bang geweest om Corona te krijgen en nu heb ik gisteren dus positief getest.

Klachten vallen echt mee, licht verkouden, hoofdpijn en moe. Maar ik ben echt heel bang dat ik morgen opeens heel ziek wakker word ofzo…

Kan deze week ook niet naar therapie door mn besmetting en dat vind ik echt zo vervelend, zou het juist nu n angst met me aan de haal gaat zo goed kunnen gebruiken

1 like

Ik woon in een grotere stad, en ik moest wel meer dan 24u wachten.

3 likes

Die neusspray helpt inderdaad niet. Heb ook versie met 0,5 xylo en die gebruik ik heel sporadisch als echt niet gaat.

Inderdaad het hoesten en veel slijm is vervelend. Vooral het hoesten met die buik. Baby beweegt gelukkig voldoende, dus maak me daar niet druk om.
Ik had al afspraken staan deze week met VK en gyn, bel dag van te voren of ik nog mag komen als ik nog klachten heb.

4 likes