Ik heb afgelopen vrijdag om 2 uur getest en om 9 uur savonds de uitslag
Ja, ik zei al als een boer met kiespijn, deze baby wordt straks rustig van hoesten, niezen en neussnuiten, want dat zijn de meest gehoorde geluiden.
Ik ben afgelopen donderdag in het ziekenhuis geweest omdat ik de baby eerst minder en toen niet voelde, maar gelukkig was alles ok.
@SpeedOfSound oh miss dat ik dat nog kan proberen, maar heb vooral veel last van het hoesten.
Oh men ik heb dus zo’n enorme keelpijn. Iemand daar nog de ultieme tip voor? Gelukkig hoest ik er niet bij…
Ik heb alweer keelpijn en hoofdpijn. 6 weken geleden positief, nog steeds lamlendig en ws long COVID. En nu durf ik niet te testen.
Long COVID is pas echt na 3 maanden. Wat jij beschrijft past nog in het kaartje van een normaal beloop. Beterschap!
Trachitol! En verse gemberthee met een beetje honing
Gemberthee neem ik al ja, ik ga vragen of mijn moeder trachitol wil halen. Ik heb nog nooit zulke keelpijn gehad, elke keer slikken is een marteling.
Trachitol is echt heel fijn. Je zult zeker verschil merken. Probeer ook waterijsjes dat geeft ook tijdelijke verlichting.
Ik ben afgelopen week positief getest en had lichte klachten. Er zijn nu vijf dagen voorbij en ik ben langer dan 24u klachtenvrij, dus in principe mag ik uit isolatie. Omdat ik benieuwd was heb ik toch ook maar een zelftest gedaan en die was nog steeds knalpositief (veel duidelijker dan de zelftest die ik deed toen ik klachten had). Als er nog steeds virusantigeen in m’n neusholte zit, dan zou ik verwachten dat ik nog steeds besmettelijk ben. Klopt dat? Ik moet vanmiddag eigenlijk gewoon weer werken en volgens de regels mag dat dus, maar ik maak me toch zorgen of ik andere mensen dan niet in gevaar breng
Als je positief getest bent blijf je dat voor zo’n 8 weken doen volgens mij.
Staat in de mail van ggd dat opnieuw testen geen zin heeft.
Maar dat gaat over een PCR-test toch? Ik kan me voorstellen dat er langer erfelijk materiaal te vinden is dan antigeen. Het lijkt me dat je voor antigeen toch actieve virusdeeltjes moet hebben, maar misschien is dat wel niet zo
Dat weet ik niet precies, dacht test is test.
Als je niet vertrouwd zou ik voor de zekerheid thuis blijven.
ik dacht ook dat mijn zelftest gewoon nog wel 2 weken positief bleef, dus ik heb dat maar genegeerd
Wel even goed dat je zegt dat het doel van de regels inderdaad niet is om alle besmettingen te voorkomen. Ik let in elk geval op dat ik niet bij kwetsbare mensen kom. Ben wel benieuwd hoe snel m’n antigeentest negatief wordt, dus misschien kijk ik over een paar dagen wel weer
Nou, ik ben ook aan de beurt hoor. Ik heb gisteren nog getest en die was negatief, voelde me vanochtend nog fit. Dus ik naar mijn werk… en ineens werd ik daar niet lekker. Dikke keel, spierpijn in mijn nek en een positieve zelftest. Kon gelijk terecht bij de GGD ook voor een test, dus nu maar uitzingen.
Echt zo bizar dat het ineens zo komt opzetten. Ik hoor ook van meer mensen dat ze zich het ene moment prima voelen en het andere moment bam ineens ziek. Niet een beetje geleidelijk aan verkouden ofzo.
Ja dit had ik ook. Had bijna een soort slap in your face gevoel haha, echt out of the blue doodziek ineens. Beterschap!!
Je mag weer werken, maar dit geldt ook nog.
Hou je wel aan het volgende advies, tot en met 10 dagen na je positieve test of het begin van de klachten:
Hou 1,5 meter afstand;
Vermijd zoveel mogelijk contact met kwetsbare personen;
Voor iedereen vanaf 13 jaar: draag een medisch mondneusmasker in alle publieke binnenruimtes, het openbaar vervoer, onderwijs en buiten op plaatsen waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden.
Pas de algemene hygiënemaatregelen zorgvuldig toe.
Ik belde vanmorgen mijn werk om me ziek te melden, ik had het gisteravond ook al gemaild. Ging het gesprek zo:
Oh ja, jij hebt ook weer voor de honderdste keer Corona.
Eh nee zei ik. Mijn tweede keer na 2,5 jaar coronavrij te zijn.
Oh nee, dat is dan inderdaad niet je honderdste keer.
En bedankt.
Huh jij had in september 2019 corona?