Caronatopic #14

Volgens mij heeft mijn vader dit ook.

1 like

Je eigen gezondheid en die van een ander is toch belangrijker dan een mooi huidje?

Also mijn directe collega op de basisschool heeft voor de 3e keer corona :sob:

Ik testte ruim anderhalve week geleden positief, na 5 dagen voelde ik me weer prima. Echter heb ik sinds afgelopen maandag weer koorts en is slikken een hel. Nu las ik hierboven al meerdere met zelfde keelontstekingklachten. Ik neem 500 mg paracetamol en 200 mg ibu tegelijkertijd maar 0 verlichting. Iemand nog DE tip? Ik ben moedeloos en dokter is de hele ochtend al niet te bereiken wegens onderbezetting.:sweat:

2 likes

Dit is wat de huisarts tegen mij zei toen: Ibuprofen 4x400 met 4x1000 paracetamol.

Dus je mag best wat meer en het heeft wel even tijd nodig om een spiegel op te bouwen. Beste is idd afwisselend pakken wat hierboven al is gezegd. Dus ibuprofen, paar uur later paracetamol, mag je dan paar uur later weer ibu enz. Dat zou de scherpe randjes eraf moeten halen!

Edit: trouwens wel gek als dit nog van corona zou zijn. Misschien toch een ander virus erbij of echt een keelontsteking? Test je nog steeds positief op de zelftest?

2 likes

Ze denken inderdaad omdat zij niet veel klachten hebben dat ze niet besmettelijk zijn.

Ze stuurde gister nog: “Het is een variant van corona… grieperig. Echt ziek zijn we niet🙈”

As we speak zit mijn vader dus nu in de auto richting het waddeneiland waar mijn moeder ook zit in hun vakantiewoning. Hij neemt de auto mee zodat hij geen contact met anderen heeft.
Ik stel mezelf maar gerust dat hij het wss al langer dan 5 dagen heeft, want hij heeft mij vorige week dinsdag al aangestoken.

Echt, deze boomer mensen.

Dit heeft niks met boomer te zijn maken, maar dit is gewoon asociaal gedrag. Zeker na 2 jaar wereldwijde pandemie, het is geen 2020 meer…

22 likes

Dat snap ze zelf toch ook wel? Lijkt me al kut genoeg als je ouders er zo anders in staan als jijzelf dus dan is zo’n opmerking vrij onnodig.

7 likes

Zojuist de assistente gesproken en zij gaf aan dat waarschijnlijk door corona mijn weerstand dusdanig verlaagd is dat ik makkelijk een ander virus oppik, klinkt plausibel wat mij betreft. Dank voor je reactie mbt het ophogen, ga ik doen!

6 likes

dat is toch ook helemaal niet wat ik zeg of vraag. Ik ben toch gewoon netjes 3x gevaccineerd en ik zou het zo weer overdoen. Maar dan alsnog mag ik balen en onzeker zijn dat ik geen “mooi huidje” meer heb toch?

@Spaties heeft je vader vooralsnog geen oplossing ervoor gevonden?

5 likes

Had het nog even nagevraagd maar hij heeft het al sinds de eerste vaccinatie maar geen last van dus hij maakt zich geen zorgen erover.

Maar als jij je zorgen maakt en/of er last van hebt zou ik zeker het laten checken door de huisarts oid.

2 likes

1 positieve zelftest en daarna 2 negatieve zelftests en 1 negatieve pcr :skull: whats upppp! Voel me echt beroerd wel

1 like

Nou hier een positieve zelftest. Dus vanmorgen uitje ggd. Er was niemand dus hopelijk is de uitslag er snel. Weet iemand hoe snel het tegenwoordig gaat ?

De positieve uitslag was mijn peuter. Wij zelf nog negatief op de zelftest.

Ik had vorige week vrijdag binnen 4,5 uur de uitslag. Super snel dus.

En hij verkoopt ook mondmaskers of de zelftesten. Echt bizar.

2 likes

En koop trachitol daar zit lidocaine in verdoofd je keel een beetje.
Koude drankjes helpen ook, thee ook. En paracetamol naar 1000mg 4x per dag. 500 mg helpt niet dat is veel te laag.

1 like

Dacht afgelopen 2 dagen meeste wel weg was. Sinds ik wakker ben weer verkouden en net giga hoestbui.
Zou vandaag 10 dagen zijn maar is denk ik nog even binnen zitten.

1 like

Van de week heel lang moeten wachten op uitslag van de peuter, duurde 42 uur (geen Digid + weekend)

Ik had afgelopen week na 6 uurtjes de uitslag al.

Het is bij mij gelukkig niet erger geworden. Heb nauwelijks klachten eigenlijk. Keelpijn is zelfs al weg en ik ben alleen nog een beetje verkouden. Net nog een zelftest gedaan, en wel meteen weer een fel streepje. Benieuwd hoe lang die positief blijft aangeven.

4 likes

Hier inmiddels reuk en smaakverlies op dag 5. Snot en keelpijn. Klachten fluctueren, ene moment denk ik dat het beter gaat en een paar uur later toch wel weer ziek. Wat een rare ziekte is corona toch

1 like

Hij heeft wel een DigiD gelukkig

2 likes