Caronatopic #14

Dat zal zeker een hoop tijd schelen

1 like

Zaterdag getest om 10.15, had rond 21 uur de uitslag.

2 likes

Mijn oma (86) is gisteren met mijn moeder wezen testen, duidelijk gezegd dat ze niet naar buiten mocht tot de uitslag, is de vrouw gewoon boodschappen gaan doen “want ik had gewoon een mondkapje op!!!” Blijkt ze ook nog een positieve PCR te hebben, sowieso dat zij zich niet aan de quarantaine regels houdt want daar is ze veel te eigenwijs voor. Hoop op een mild verloop voor haar

En op een mild verloop voor de mensen die ze eventueel besmet als ze niet binnenblijft.

Eigenwijs altijd die oudjes

5 likes

Nou voor het eerst heb ik Corona samen met mijn peuter.
Hij is iets verkouden. Ik heb tot nu toe nauwelijks tot geen klachten.

1 like

Blehh mijn vader heeft het nu. Ik weet dat zo ongeveer iedereen het krijgt tegenwoordig maar ik heb me al die tijd best zorgen gemaakt om mijn ouders. Het ging de hele tijd goed maar nu dus toch besmet. Hij is ook goed ziek. Meh ik had het liever zelf gehad dan

1 like

Ik geloof dat hier ook wat mensen zitten met reuk- en smaakverlies. Ik las vandaag iets over cryotherapie, heel veel positieve reviews in de facebook groepen en ik hoop zoooo dat het gaat werken! Dit stond in het onderzoek:

In this pilot study, gains in olfactory function were clinically important in anosmic or hyposmic patients who received high-dose WBC (5 sessions over 1 week), with improvements ≄50% when comparing pre-intervention with follow-up assessments. We conclude that WBC might be beneficial and safe for patients with SARS-CoV-2-induced OD; however, further research is necessary to confirm the findings of this pilot study, and to investigate the mode of action.

Ik heb echt hoop dat het gaat werken, maar ben ook bang dat het dan weer net niet bij mij werkt
 1 manier om achter te komen!

2 likes

Ik heb sinds vanmorgen ook echt ineens de ergste keelpijn die ik ooit gehad heb (naast m’n amandel operatie). Ook echt aan 1 kant??

Test nog negatief en vorige week al de griep gehad maar er gaan meerdere nare dingen rond blijkbaar. Laat me met rust :sob:

Dit topic werd zo saai met iedereen die over haar eigen ziekteverloop kwam posten maar ik moet toch ook wat kwijt: dag 9 en m’n symptomen komen weer terug :weary: had sinds een paar dagen niet zoveel last meer maar ik ben terug behoorlijk verkouden

Ik zit hartstikke in isolatie dus de kans dat ik een ander virus te pakken heb lijkt me heel klein. En ik test ook nog duidelijk positief :angry:

2 likes

Nooo gedsie wat apart zeg ik vind Corona echt zo’n rare ziekte met fluctuerend beloop. Voelt echt als slap in the face als het dan weer ineens slechter gaat.

Beterschap voor iedereen met klachten

3 likes

Sowieso morgen nog een keer testen! Ik had nooit keelpijn en ik kreeg het met Corona ineens heel erg. Testte pas positief toen ik ook een neusverkoudheid erbij kreeg.

Ik vind de nieuwe richtlijnen (of het gebrek daaraan haha) wel lastig. Ik heb last van een lichte-milde verkoudheid. Mijn pcr test was negatief. Volgens de richtlijnen hoef ik niet thuis te blijven, maar dien ik wel voorzichtig te zijn/afstand te houden (omdat een verkoudheid natuurlijk ook besmettelijk is). Nu wil ik natuurlijk niemand aansteken, ook al is het geen Corona. Wat zouden jullie doen:

• Thuisblijven tot de verkoudheid over is
  • De ander laten kiezen of de afspraak doorgaat
  • Alleen belangrijke afspraken door laten gaan
  • Gewoon naar werk/alle afspraken

0 stemmers

Edit: ik hoop dat dit het meest geschikte topic is hiervoor

Lekker dan, ik had nog 1 test in huis en die heeft geen vloeistof in het tubetje :sweat_smile:

Op zich zijn de regels nu niet anders meer als voor Corona toch? Voor deze pandemie wilde je ook niet dat iemand ziek werd van jouw verkoudheid en bleef je ook thuis als je je grieperig of niet lekker voelde.

1 like

Voor corona hoefde ik er echt niet mee aan te komen dat ik niet kwam werken omdat ik een beetje verkouden was.

27 likes

Als ik echt griep had niet nee, dan bleef ik thuis. Maar met een neusverkoudheid en wat lichte keelpijn ging ik voorheen eigenlijk gewoon naar mijn colleges/school. Dat was destijds gebruikelijk. Daarom vind ik het nu lastig. Enerzijds zou het terug moeten gaan naar voor Corona. Anderzijds als ik nu iemand aansteek met mijn klachten moet die misschien ook wat dagen thuisblijven tot de test uitslag er is. (Naast dat ik liever niemand aansteek natuurlijk)

2 likes

Voor corona moest ik gewoon komen hoor, oke met griep niet maar wel met een verkoudheid.
Deze corona situatie heeft me wel inzicht gegeven hoe dat overdraagbaar is e.d. en zou ik zeker vanuit huis werken en niet naar kantoor gaan.

3 likes

Door het vele liggen zijn mijn beenspieren al korter geworden ofzo? Ik heb nu constant zo een pijn in mijn kuiten, net alsof je ze de hele tijd aan het strechen bent. Meer mensen last van?

2 likes

Ik had dat ook na 1,5 week op bed liggen (en dan nog wel wat wandelingetjes doen in huis). Toen ik eenmaal weer buiten ging lopen heb ik ook enorm last gehad van zwabberbenen.

2 likes

Mijn eerste keer carona heb ik drie weken binnengezeten, maar dat was in het begin.
Nu was ik op dag 3 al zo goed als klachtenvrij en mag ik morgen weer naar buiten op de zesde dag.

2 likes