Caronatopic #14

Ughhh ik heb sinds gister keelpijn en voel me gewoon een beetje bleh, maar ik heb 6 weken geleden nog corona gehad en mn zelftest is negatief. Hopelijk is t wat anders of hooikoorts ofzo maar het zit me niet lekker.

2 likes

Ik heb 9 wk terug corona gehad, nu weer positief getest (PCR) maar ook maag- darm klachten erbij. Ik kan morgen via werk de Ct waarde laten bepalen. Mijn zelftests bleven ook negatief…
Heb zelf meer het idee dat het gewone griep is maar blijft toch apart.
Hoop dat het voor jou losloopt!

1 like

Ik sta nu bij de teststraat (heel kleine locatie) te wachten tot ie opengaat, voel me echt zo’n bejaarde die op zondagochtend wacht tot de supermarkt open is :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik sta er hetzelfde in als jij (en ik wil ook graag een tweede booster, maar ik mag niet! Hmpf). Corona is inderdaad niet onschuldig en long covid is al helemaal de hel.

9 likes

Wat zijn de argumenten om daar tegen te stemmen? Stom…

1 like

Ik heb iets langer dan 2 weken geleden mijn booster gehad en merk dat mijn geur en smaak ineens veel sterker is. Denk dat het voor de booster op 60% zat, maar nu kan ik zelfs weer genieten van smaakcombinaties?! Echt heerlijk.

Vandaag sneed ik uien en moest er zelfs weer van huilen. Dat is al van december geleden. :joy:

7 likes

Er zijn ook wel andere onderzoeken hoor, misschien nog niet gepubliceerd maar ook met longfunctie, CT scan, fysio beoordelingen etc.

Zou natuurlijk wel goed zijn om er nog meer naar te kijken denk ik. Maar ik heb gemerkt dat de inclusie lastig is en dat patiƫnten niet op komen dagen, waardoor publiceren lang duurt of artikelen niet geaccepteerd worden

1 like

Ik heb Janssen gehad, dus dat is een soort gelukje. Zou fijn zijn als het het gewoon voor iedereen beschikbaar was.

2 likes

hoeveel dagen blijven jullie zelftesten doen als de kans bestaat dat je besmet bent en je wel de symptomen hebt?
ik ben super verkouden/keelpijn, heb woensdag contact gehad met een (blijkt achteraf) positieve collega maar heb nu al 2 dagen negatieve testen
wanneer kun je er vanuit gaan dat negatief echt negatief is?

4 likes

Ik heb drie dagen op rij na het begin van mijn klachten getest (huisgenoot was positief) en daarna vond ik het wel welletjes. Ik werk toch thuis en ga niet naar sport etc, omdat ik dat nu zo verkouden toch ongemakkelijk vind

1 like

Ik heb zulke rare klachten ineens. De ā€˜normale’ verkoudheids- en griepklachten zijn over, maar nu heb ik een vieze rare geur aan mn adem die ik niet kan plaatsen, (Als het uberhaupt mijn adem is? Ik hoor m’n vriend er niet over)
En daarnaast heb ik een soort dreunend hoofd/oorsuizen en duizeligheid. Heel irritant, hoop dat dit snel over gaat. Heb beide dingen echt nog nooit eerder gehad😱

2 likes

Ik ben gewoon ruim 2 jaar lang de dans ontsprongen, vorige week zaterdag naar een festival gedaan, sinds dinsdagavond ziek geworden. Dinsdagmiddag nog een zelftest gedaan voor ik naar de fysio ging omdat ik een licht keelpijntje had, was negatief. Daarna niet meer getest omdat ik me echt te ziek voelde om de deur uit te gaan en alleen woon. Dacht net wel weer even boodschappen te kunnen gaan doen, dus nog een zelftest, en die was echt knal positief :scream:
Gelukkig nu alleen nog flinke verkoudheidsklachten, hoesten en veel snot, en dat houdt bij mij vaak best lang aan dus zit nog wel ff binnen ben ik bang.
Ik heb jaren geleden best lang last gehad van netelroos/galbulten, met onverklaarbare oorzaak, en dat is toen vanzelf weg gegaan, en nu is het ineens weer terug. Stelt me gerust dat ik hierboven ook las dat meer mensen dit hebben, ik vertrouw er maar op dat het ook weer wegtrekt als ik me beter voel.
Edit: ben achteraf eigenlijk wel blij dat ik nu pas weet dat ik corona heb, als ik dat dinsdagavond al geweten had, toen ik verhoging en de hele ellende had, had ik me misschien veel drukker gemaakt over hoe ziek ik zou worden.

4 likes

Nou vandaag mijn laatste dienst gedraaid bij de testlijn. Gek idee, in januari zaten we nog in een mega drukke periode en nu hebben honderden mensen ontslag gekregen.

6 likes

Gek he. Ik werk nog (deels) als bemonsteraar. En waar we in januari en februari zo 1400 testen per dag op locatie hadden zijn het er nu max 20.

1 like

Vraag me dan wel af of als dat nodig mocht zijn ze weer snel bij kunnen schalen. Dat was in t begin van de pandemie ook niet natuurlijk. En als nu alle mensen die daar wegmoeten een andere baan vinden dan gaan die in t najaar heus niet denken ā€œah joh laat ik weer even terug naar de GGD gaan voor die paar maandjesā€.

2 likes

Ja daar is wel aan gedacht, tenminste voor vaccineren en bemonsteren. Bij bron en contact gaat dat anders.

1 like

Zijn ze er bij Bron en Contact Onderzoek ook allemaal uit eigenlijk?

2 likes

Als ik dit zo lees denk ik alleen maar: Wat zijn we eigenlijk aan ons lot overgelaten. Gelukkig dat er op een gegeven moment een revalidatietraject werd opgezet, maar ik ben dus nooit verder onderzocht. Geen bloedonderzoek of scans. Ik wist wat ik had door het zelf te googlen en ik kwam uiteindelijk bij een Amerikaans artikel uit over brain fog.
Ik hoop zo voor de mensen die nu nog die nasleep hebben gehoord worden en dat er alles aan gedaan wordt om ze te helpen.

3 likes

Geen idee? Misschien is dat als je binnen Teleperformance wil blijven werken? Ze hebben wel iets op gezet om mensen door te laten stromen.

Ik ben zelf iets anders gaan zoeken.

3 likes

Nou ja, ik wel benieuwd inderdaad of het een nasleep is of een chronische aandoening blijft. Maar dat weet ik eigenlijk pas wanneer ik onderzocht wordt toch?

2 likes